استاد حوزه و دانشگاه:

هدف دشمنان به تاراج بردن ارزش های انقلاب است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدا برای دفاع از ناموس و ارزش های نظام جان خود را فدا کردند و دشمنان نیز همین ارزش ها را می خواهند به تاراج ببرند.
کد خبر: ۹۴۶۱۱۸۶
|
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام رفیعی در هفدهمین یادواره شهدای شهر شاهدیه که در گلزار شهدای گرد فرامرز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف برگزار شد افزود: حمایت از ولایت فقیه و حفظ انقلاب و حجاب پرسفارش ترین مطلب وصیت نامه شهدا است و این شهدا برای دفاع از ناموس و ارزش های نظام جان خود را فدا کردند و دشمنان نیز همین ارزش ها را می خواهند به تاراج ببرند و ما از این بحران ها عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: افرادی که توطئه می کنند و می خواهند خون شهدا را بی اثر کنند بدانند موفق نخواهند بود و این نظام در برابر انواع و اقسام توطئه ها ایستادگی کرده و به فضل خدا و با حضور مردم با بصیرت همچنان استوارتر به راه خود ادامه خواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تبلیغات نقش بسیار مهمی در جامعه دارد گفت: این تبلیغات باعث می شود وقتی جوانی در برابر حضرت علی شمشیر می زند و از او سوال می کنند چرا پاسخ می دهد چون علی نماز نمی خواند و یا اینکه قاتل خلیفه سوم است در حالی که حضرت علی(ع) آن موقع در منزل بودند و همین تبلیغات باعث می شود به خونخواهی قتل نکرده بیش از 18 هزار انسان در جمل به کشتن داده شوند و تبلیغات این گونه عمل می کند و ناحق را حق و حق را ناحق جلوه می دهد و جوان خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرد.

رفیعی ادامه داد: باید تاریخ بخوانیم و بدانیم که افزون بر 30 هزار انسان مقابل امام حسین(ع)‌ایستادند و همه آنها مسلمان بودند و نماز می خواندند و امام حسین(ع) را قربه الی الله به شهادت رساندند و اکنون نیز جوان مظلومی را که در کنار موکب ایستاده بود، و یا طلبه ای که از حرم عبور می کرده است، چاقو زدند و این ها سابقه دارد

وی افزود: باید مواظب تبلیغات باشیم چون کوه را کاه می کند و بالعکس و همین تبلیغات پیامبر (ص) را ساحر و جادوگر و مجنون معرفی می کند ولی با همه این امور باید بدانند باطل پیروز نیست و امام حسین(ع) پیروز و در طول تاریخ ماندگار شد اما این اقدامات هزینه دارد و باعث خانه نشینی بیش از 10 ساله امام حسن و خانه نشینی بیش از 25 ساله امام علی شد و باید مواظب باشیم هزینه تبلیغات دشمن بالاست و همه ما وظیفه داریم با جان خود و نظام و همچنین ولایت فقیه نصرت برسانیم.

سخنران مطرح کشوری اظهار داشت: باید در برابر مولایمان امام زمان ادب داشته باشیم و عبد ایشان باشیم به معنای اینکه عبد خدا بودن یعنی بنده خدا و عبد یک شخص یعنی پیرو ایشان و برای همین است که باید عبدالمهدی باشیم یعنی پیرو امام مهدی(عج) باشیم و رفتار و گفتار ما نباید موجب ناراحتی امام زمان شود و امام صادق فرمودند: شیعه ها زینت ما باشند.

وی ادامه داد: یاری کردن اهل بیت وظیفه همه ما است و یک نوع از این یاری کردن با جان است که عمار یاسر، شهید بهشتی، شهید سلیمانی و این شهدای انقلاب برای حفظ نظام و همچنین دفاع از اهل بیت جان خود را فدا کردند و نوع دیگر آن در نگارش قلم و همچنین نوع رفتار و یا حفظ حجاب است که همواره مورد تاکید اهل بیت و شهدا بوده است و عده ای می خواهند برای نظام تعیین تکلیف کنند در حالی که وصیت نامه شهدا همه چیز را نشان داده و حمایت از ولایت فقیه و حفظ حجاب در همه وصیت نامه شهدا تاکید شده است.

این سخنران کشوری گفت: همه ما وظیفه داریم در حمایت از ولایت فقیه و همچنین جلوگیری از توطئه دشمنان و آشنا کردن نسل جدید با خدمات نظام و بی اثر کردن تبلیغات دشمنان حرکت کنیم و مدیون خون شهدا هستیم و باید به اندازه قلم و قدم نسبت به یاری دین خدا اقدام کنیم و در این صورت خدا نیز ما را یاری خواهد کرد.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان یزد در این مراسم گفت: به عنوان خادم مردم هستیم و شعار امسال هفته نیروی انتظامی نیز به عنوان پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس انتخاب شده است و مفتخریم که باب شهادت بر روی نیروی انتظامی باز است و افزون بر 14 هزار شهید در راه حفظ امنیت و برخورد با مخلان امنیت تقدیم شده است و در سال جاری نیز 38 شهید تقدیم انقلاب شده است.

سردار عباسعلی بهدانی فر افزود: بیش از 43 سال از انقلاب اسلامی گذشته و دشمنان انواع و اقسام خباثت ها را داشته اند و هر روز یک توطئه ای را رقم زدند و آخرین فتنه و توطئه در مورد اخیر بود که افرادی اغتشاش کردند و به بیت المال و همچنین اموال مردم خسارت می زنند.

وی ادامه داد: در رابطه با فوت دختر جوان که حضرت آقا فرمودند قلب همه را به درد آورد اما دشمنان ورود کردند و بهانه و رمز فتنه بود که به خیال خود در پی براندازی نظام به دست گرفتند و نظام جمهوری اسلامی در برابر همه این فتنه ها و توطئه ها ایستادگی کرده و به راه مقدس خود ادامه خواهد داد.

فرماندهی فراجا در استان یزد افزود: دشمنان از اقتدار و ایستادگی ما ناراحت هستند و امیدوار بودند در بحث مردمی کردن یارانه ها مردم به کف خیابان بیایند اما مردم با بصیرت ایران همواره حامی نظام هستند و باید قدردان این مردم بود و لذا این مسئله جدید به عنوان بهانه و رمز فتنه در دست دشمنان قرار گرفت و بدانند اینکه پلیس عنوان می کند خادم مردم شعار نیست و با مخلان نظم و امنیت به شدت برخورد خواهد شد.

بهدانی فرد با اشاره به اینکه چند شب اخیر عده ای می خواستند از قشر جوان ما سو استفاده کنند گفت: خوشبختانه جوانان بصیر ما خط خود را از آشوبگران جدا کرد و پلیس نسبت به برخورد با اغتشاشگران اقدام کرد و در استان یزد نیز در جمع کردن فتنه اخیر سرآمد کشور بود و نیروی فراجا یزد خود آسیب دید و اما نگذاشت به کسی آسیب برسد و این فتنه برخورد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: به همه خائنان به خون شهدا و همچنین خواص بی بصیرت توصیه می کنیم خجالت بکشید و از بصیرت مردم تشکر می کنیم و اعلام می کنیم نیروی فراجا در خدمت مردم بوده و خواهد بود و از مردم عزیز درخواست داریم همچنان پشتیبان و در کنار ما باشند و در برقراری امنیت نیازمند کمک مردم هستیم.

همچنین سید علی میرنژاد، شهردار شاهدیه در این مراسم گفت: نام باغشهر شاهدیه با استعاره گرفتن از شهید نامگذاری شده و مفتخریم که مردم ولایی این منطقه افزون بر 54 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند و همواره مدافع اسلام و انقلاب بوده و هستند و دفاع از خون شهدا و همچنین آرمان های مقدس این شهیدان وظیفه فرد فرد این جامعه است و مردم ولایتمدار شهر شاهدیه در همه عرصه ها پای بندی خود را به نظام اسلامی نشان داده اند.

در این مراسم حجت الاسلام جلالیان از راویان دفاع مقدس سخنرانی و قرائت دعای کمیل با نوای حاج رضا نبوی از مداحان کشوری و تجلیل از فرماندهی فراجا استان یزد، اجرای سرود سلام فرمانده از دیگر برنامه های این مراسم بود. همچنین در کنار این یادواره نمایشگاه ادوات جنگی، غرفه ویژه کودکان و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی برپا شده بود و در این یادواره سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان، و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات