خبرهای داغ:

ارزیابی عملکرد ۵۱ دستگاه اجرایی در جشنواره شهید رجایی خراسان جنوبی/ انتخاب سپاه انصارالرضا(ع) به عنوان برترین ها

امروز در مراسمی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، آموزش فنی و حرفه ‌ای، شرکت توزیع نیروی برق، تعزیرات حکومتی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیمه سلامت، سپاه انصارالرضا (ع)، دانشگاه بیرجند، شرکت گاز، تعاون کار و رفاه اجتماعی، شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی به عنوان منتخبین جشنواره شهید رجایی تقدیر شدند.
کد خبر: ۹۴۶۱۴۰۶
|
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی  پیش از ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی استان که با شعار دولت مردمی نظارت عمومی و مشارکت نخبگانی برگزار شد، گفت: ۱۴ دستگاه به عنوان برتر مشخص شدند.  

جهانشاهی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت، افزود: خوشبختانه استقبال از این جشنواره خوب بود.

وی ارائه خدمات دستگاه و سهولت استفاده، شایسته سالاری در انتصاب نیروی انسانی، اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی مدیران و کارکنان را از جمله شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی عنوان کرد.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی  در بخش دیگر به اهمیت ارتقای سلامت اداری دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: ارائه خدمت به شهروند توانخواه، استقرار نظام رسیدگی به شکایات مردمی، استقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، آسیب شناسی و بهبود عملکرد نیز از دیگر مسائلی است که بررسی شد.

جهانشاهی با اشاره به اینکه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی تنها به این موارد ختم نمی‌شود، گفت: در ارزیابی‌ها برخی از موارد اختصاصی و تعیین شده در اسناد بالا دستی نیز بررسی می‌شود.

وی گفت: لیست گروه بندی دستگاه‌های اجرایی در گروه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ، تولیدی و خدماتی، زیربنایی و توسعه زیر ساخت، سلامت و رفاه اجتماعی، عمومی و قضایی معرفی شدند.

استاندار نیز گفت: اتمام طرح‌های عمرانی از مهمترین ماموریت‌های دولت است و ما نیز نسبت به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام حساس هستیم که باید با تلاش بیش از پیش محقق شود.

قناعت افزود: یکی از ضعف‌ها در استان جذب سرمایه‌گذار است، زیرا برخی زیرساخت‌ها هنوز آماده نیست و بعضی بینش‌ها و تفکرات خاصی که در دستگاه‌ها وجود دارد، سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کند.

وی گفت: نگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذار باید عوض شود، چراکه جذب سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی نیاز استان است.

استاندار افزود: یکی از موضوعات محوری دولت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که فرمانداران و مدیران باید این برنامه محوری دولت را مورد توجه قرار دهند و در این زمینه خوشبختانه رتبه دوم کشوری را داریم.

قناعت گفت: استفاده از ظرفیت کشاورزی از دیگر اولویت‌ها است، زیرا محصولات راهبردی در استان داریم و در زمینه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده محصولات باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شهید رجایی هر سال برای شناسایی و تقدیر از تلاشگران و دستگاه‌های برتر برای ارتقای فرهنگ تلاش و تعهد برگزار می‌شود گفت:  در خراسان جنوبی ۵۱ دستگاه اجرایی مشارکت داشتند که براساس دستورالعمل سازمان امور اداری و استخدامی کشور از ۵۱ دستگاه، ۱۴ دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی در ۲ شاخص عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد که یکی از مهمترین آن‌ها میزان تحقق سیاست‌ها و ماموریت‌های دولت است و انتظار داریم مدیران در کنار چارچوب‌ها نسبت به شعار‌ها و موضوعات محوری دولت مستقر حساسیت داشته باشند.

وی گفت: برخی مدیران شاید در جشنواره شهید رجایی تقدیر هم بشوند، اما در ادامه مسیر کارت قرمز بگیرند پس مدیران باید نسبت به مسئولیت محوله براساس شعار‌های محوری دولت توجه کامل داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه توقع نیرو‌های انقلابی و جامعه تغییر است و مدیران باید نسبت به تغییرات با چشم باز اقدام کنند افزود: در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌ای فعال شده که انتصابات و جابجایی‌ها را نمره می‌دهد و با اینکه انتصاب استاندار خراسان جنوبی بیست و هشتمین استان بود، اما از لحاظ مقایسه با استان‌های کشور در انتصابات نمره دوم را کسب کردیم که باید اول باشیم تا دغدغه نیرو‌های انقلابی در این زمینه مرتفع شود.

 قناعت گفت:  کشور در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو است و ابرقدرت‌های جهان جلوی ما ایستادند تا حدی که برنامه تشییع ملکه انگلیس را شبکه‌ها قطع می‌کنند و به مسائل ایران می‌پردازند که یک افتخار است.

در این مراسم ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، آموزش فنی و حرفه ای، شرکت توزیع نیروی برق، تعزیرات حکومتی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیمه سلامت، سپاه انصارالرضا (ع)، دانشگاه بیرجند، شرکت گاز، تعاون کار و رفاه اجتماعی، شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی به عنوان ادارات کل منتخب جشنواره شهید رجایی تقدیر شدند.

همچنین از اداره کل اطلاعات، فرماندهی انتظامی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی به عنوان دستگاه‌های منتخب هفته دولت تقدیر شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز رتبه اول کشوری در جشنواره شهید رجایی امسال را کسب کرده که به‌صورت ملی مورد تقدیر قرار گرفته است.  

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداوسیما 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار