حجت الاسلام یوسفی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

جمهوری اسلامی ایران از محورهای وحدت اسلام است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز جمهوری اسلامی ایران از محورهای وحدت اسلام است و برجسته کردن اختلافات مذهبی شیعه و سنی و ضعیف کردن موارد اشتراک و اتحاد از ابزارهای دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۹۴۶۱۴۰۷
|
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
جمهوری اسلامی ایران از محورهای وحدت اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد حضرت رسول(ص) در گفت و گو خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه تاریخ ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در مذهب شیعه و اهل سنت دارای اختلاف است و این اختلاف به دلایل متعدد در موارد مشابه پیش می آید، گفت: به دلیل اینکه امکان ثبت و ضبط دقیق حوادث و وقایع، میلادها و شهادت ها نبوده است در جاهای مختلفی شاهد این اختلاف روایات و اختلاف زمان ولادت ها و شهادت ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی به ایده نامگذاری هفته ای به نام《وحدت》اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری پیش از انقلاب اسلامی در ایرانشهر سیستان و بلوچستان در تبعید بودند. در آنجا دستگاه ها نمی خواستند بگذارند تلاشی از سوی ایشان انجام بگیرد، خواستند کاری کنند که نشانه ای از وحدت شیعه و سنی در این شهر نشان بدهند لذا مسئله هفته وحدت، ولادت نبی اکرم(ص) در ۱۲ ربیع الاول به روایت اهل سنت و در ۱۷ ربیع الاول به روایت شیعه آن روز به ذهن رهبر انقلاب رسید و در ایرانشهر به آن عمل کرد. از دوازدهم تا هفدهم را جشن گرفتند و هفته وحدت معرفی کردند. امروز الحمدالله می بینیم که برکات زیادی از این اتفاق نصیب ما شده است.

وی افزود: منظور از وحدت این نیست که همه ما مثل هم فکر کنیم، همه با یک باور و اعتقاد باشیم، ما مشترکات زیادی داریم، طبیعتا تکیه بر مشترکات تفاوت ها و اختلاف های جزیی را خیلی کمرنگ می کند.

به گفته وی، وحدت یعنی قرآنِ ما مشترک است. پیامبر ما مشترک است. در جزئیات اختلافی است که این هم طبیعی است و این اختلاف در جزئیات اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: اختلاف در سلیقه ها، اختلاف در شیوه ها و روش های رسیدن به مطلوب حتی بین افراد همفکر هم وجود دارد. قرآن کریم اگر از یک طرف دعوت به وحدت و اتّحاد بین مسلمانان کرده، از طرفى دیگر محور وحدت را نیز مشخص کرده است. خداوند سبحان مى‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَلا تَفَرَّقُو»؛(و همگى به ریسمان خدا، چنگ زنید، و پراکنده نشوید). و نیز فرمود: «إِذا جاءَ نَصْرُ اللهِ وَالْفَتْحُ، وَرَأَیْتَ النّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللهِ أَفْواجاً...»؛  (هنگامى که یارى خدا و پیروزى فرا رسد، و ببینى مردم گروه گروه وارد دین خدا مى شوند...). و نیز فرمود: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ...»؛ (امروز، دین شما را کامل کردم و...).
خداوند در این آیات محور وحدت را دین کامل الهى دانسته که ریسمان محکم الهى است و لذا مى تواند همه امّت را با چنگ زدن به آن، به سوى خداوند متعال برساند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز بیان کرد: یکی از ابزارهای همیشه مورد استفاده‌ دشمنان ملت‌های مسلمان برای اختلاف، مسئله‌ اختلافات مذهبی شیعه و سنی و از این قبیل بوده است. دعوا درست کنند، اختلاف ایجاد کنند، برادران را به جان هم بیندازند، اختلافات را بزرگ کنند، برجسته کنند، موارد اشتراک و اتحاد را ضعیف کنند، کمرنگ کنند، یک چیز کوچک را بزرگ کنند، برجسته کنند؛ این همه نقاط اشتراک را که بین برادران سنی و شیعه هست، کوچک و ضعیف کنند، این کاری است که دائم انجام گرفته است، الان هم دارد انجام می‌گیرد. ما محور وحدت را نباید فراموش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محور وحدت عالم اسلام، می تواند وجود مقدس پیغمبر(ص) باشد. ما مسلمان ها هیچ نقطه ای را به این روشنی و به این جامعیت مثل وجود مقدس پیغمبر(ص) نداریم که هم مسلمان ها به او معتقدند، هم علاوه بر اعتقاد، یک پیوند عاطفی و معنوی، دل ها و احساسات مسلمانان را به آن وجود مقدس متصل کرده است. این بهترین محور وحدت است‌.

وی با بیان اینکه دشمن از هر جا که بتواند ضربه ای بزند گسلی ایجاد می کند. گسل هایی مثل جنسی، قومی و مذهبی که در حوادث اخیر شاهد آن بودیم، گفت: این گسل ها باعث ایجاد تفرقه می شود. اگر بخواهیم از اختلافات و تفرقه ها در امان باشیم باید در زمین دشمن بازی نکنیم، فریب نخوریم، آگاهی و بصیرت و بینش داشته باشیم و واقعیت های جامعه را به درستی بشناسیم‌. افرادی که چه در داخل چه در خارج با دشمن مخرج مشترک دارند و اقدامشان دشمنانه است ولو ندانند و نیتشان دشمنی نباشد را بشناسیم‌.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای وحدت اسلامی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود از تمامیت اسلام دفاع می کند نه فقط یک بخش، حمایت های ما از فلسطین و غزه با وجود اینکه اهل سنت هستند تفاوتی با لبنان، حزب الله و مجاهدین ندارد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام امروز به محور وحدت اسلامی تبدیل شده است.

وی در پایان با بیان اینکه سیاست ها و مواضع جمهوری اسلامی شفاف و روشن است و دنبال وحدت، انسجام و اتحاد می باشد، اظهار کرد: ایام هفته وحدت فرصت مغتنمی است که ما بتوانیم اتحاد و انسجام بیشتری بین همه گروه ها ایجاد کنیم، نه فقط شیعه و سنی، بین احزاب سیاسی و فکری مختلف مشترکات زیادی داریم. مشترکات را فراموش کرده ایم و به اختلافات و گسل هایی که دشمن دامن می زند بسنده کرده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار