به مناسبت هفته وحدت؛

حضور جمعی از شیعیان در روستای سنّی نشین کهبنان میانه

تبریز- جشن بزرگ وحدت بین شیعیان و اهل تسنن در روستای سنّی نشین کهبنان میانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۱۲
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

حضور جمعی از شیعیان در روستای سنّی نشین کهبنان میانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به ترس دشمن از وحدت و یکدلی در بین مسلمانان گفت: دشمن با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان به دنبال پیشبرد اهداف خود است چون به خوبی می داند که تنها راه سلطه بر جهان اسلام ایجاد تفرقه در بین مسلمانان با هر دین و قومیتی است.

   حجت الاسلام سیدمحمود حسینی با حضور در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در روستای کهبنان از توابع بخش مرکزی شهرستان میانه با گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلی الله و آغاز هفته وحدت؛ وحدت در بین مسلمانان را توصیه جدی ایشان عنوان کرده و تصریح کرد: لازمه جهانی شدن حقانیت دین اسلام، اتحاد و یکدلی در بین مسلمانان است.

   وی اضافه کرد: دشمن از یکی شدن شیعه و سنی و شناخته شدن حقیقت دین اسلام، پیامبر خدا و قرآن می ترسد زیرا به درستی می داند که با شناخت اینها، مردم دنیا در زیر لوای عدالت‌ اسلامی گرد خواهند آمد.

   حجت الاسلام حسینی در پایان بر ضرورت تقویت وحدت و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر تاکید کرد.

   امام جمعه میانه نیز در این مراسم اسلام را دین عمل خوانده و بر ضرورت اتحاد و اتفاق بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: وحدت بین مسلمانان سبب پیشبرد بسیاری از امور از جمله امور اقتصادی و دینی خواهد شد.

  حجت الاسلام عبدالله محمدی توهین به نمادهای اهل سنت را حرام شرعی عنوان نمود و گفت: کسی که بین مسلمانان تفرقه می اندازد بی شک ماموری از جانب شیطان است.

   وی تصریح کرد: اگر در جامعه وحدت؛ محبت و احترام نبوده و آداب و اخلاق اسلامی در بین مسلمانان از بین برود، تفرقه ایجاد شده و دشمن به راحتی به اهداف خود خواهد رسید.

   در پایان این مراسم، از بزرگان اهل تسنن روستای کهبنان که از توابع بخش مرکزی میانه است، تجلیل شده و نماز وحدت در بین مسلمانان اقامه شد.

حضور جمعی از شیعیان در روستای سنّی نشین کهبنان میانه

   بمناسبت گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم و با حضور جمعی از مسئولین و شیعیان، جشن بزرگ وحدت در روستای سنّی نشین کهبنان میانه پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار