خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

حمایت تسهیلاتی از ۱۳۰۰ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی به همت بسیج سازندگی استان

هنری گفت: از ابتدای سال جاری از محل تبصره ۱۶ تسهیلات، بالغ بر هزار و ۳۰۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی به همت بسیج سازندگی حمایت شدند که با تسهیلات ۴۰ میلیارد تومان، از طریق ۴۸۵ صندوق قرض الحسنه شناسایی و تسهیلگری آن توسط تسهیلگران بسیج سازندگی انجام شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۱۸
|
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در مراسم افتتاح ۴۵۲ کارگاه اشتغال خرد و خانگی با اعتبار بیش از ۲۲ میلیارد تومان که به نمایندگی در روستای تخته جان بخش قهستان شهرستان درمیان افتتاح شد، اظهار کرد: وحدت اسلامی موضوع مشترکات وحدت اسلامی است، اما متاسفانه دشمن روی ما کار کرده که همیشه روی نقاط ضعف و اختلاف‌ها سوار هستیم.

وی افزود: باید دشمن را خوب شناخته و ببینیم در مقابل جبهه اسلامی چه جبهه و اختلافی شکل گرفته است آنرا که خوب شناختیم با هم وحدت خواهیم داشت و این وحدت علیه دشمن خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور  بیان کرد: در بحث فرآوری زرشک باید بسیج سازندگی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی همه و همه دست به دست هم داده و فرآوری زرشک را که وظیفه ما است، نهادینه کنیم.

زهرایی با بیان اینکه اگر برای فرآوری زرشک کاری نشود کوتاهی کردیم، عنوان کرد: زرشک ۱۲ فرآوری دارد که اگر در روستا‌ها انجام شود باعث ماندگاری در روستا‌ها و ارزش افزوده و مهاجرت معکوس خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد میشود از تبصره ۱۸ که فرمانداری دارد و تسهیلاتی که کمیته امداد دارد و بسیج سازندگی هم تفاهم دارد به ۳۰ درصد غیر مددجو‌ها هم میتواند بدهد لذا متقاضیان شناسایی و لیست شوند تا کارگاه فرآوری زرشک در روستا‌ها راه اندازی شود و از این جهت بسیج سازندگی همکاری دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در بحث راه روستای تخته جان نیز برآورد شود از طرف غیر رایگان همکاری خواهد شد.

زهرایی خاطرنشان کرد: با صداقت، همکاری، اخلاص، شفاف بدون حیله در عمل بدون اینکه وابسته باشیم می توانیم کار‌های بزرگی کرده و به فردی وابسته باشیم.

همچنین در این مراسم، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امروز ۴۵۲ کارگاه اشتغالزایی خرد و خانگی با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶ در استان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: اعتبار این مشاغل با تسهیلات ۲۲ میلیارد تومان است با حمایت صندوق‌های قرض الحسنه مردمی و تسهیلگران در زمینه کشاورزی، فرآوری محصولات کشاورزی، صنایع دستی و بازاریابی انجام شد.

هنری بیان کرد: از ابتدای سال جاری از محل تبصره ۱۶ تسهیلات، بالغ بر هزار و ۳۰۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی به همت بسیج سازندگی حمایت شدند که با تسهیلات ۴۰ میلیارد تومان، از طریق ۴۸۵ صندوق قرض الحسنه شناسایی و تسهیلگری آن توسط تسهیلگران بسیج سازندگی انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار