برگزاری نشست مجمع استادیاران شبکه تربیتی بسیج در شهرکرد

نشست مجمع استادیاران شبکه تربیتی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۷۹
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین نشست مجمع استادیاران شبکه تربیتی صالحین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در دفتر استاد شبکه تربیتی بسیج استان چهارمحال و بختیاری (حجت الاسلام والمسلمین  محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  محمدعلی نکونام در این نشست با تقدیر از فعالیت های اعضای شبکه تربیتی صالحین بسیج استان، بر ضرورت تقویت صالحین تأکید کرد و گفت: امروز جامعه ما نیازمند انسان های بصیر، بیدار و مؤمن است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به حوادث اخیر در کشوراظهار کرد: دشمن با قدرت رسانه ای شدید از کاه کوه می سازد و همه اذعان داشتند که در حوادث بوجود آمده اغراق کردند و آنها را صدها برابر بزرگتر در جهان منتشر کردند.

امام جمعه شهرکرد، عمل به جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری را از ضروریات جامعه و آگاه سازی نسل جوان دانست و گفت: بالابردن ظرفیت جوانان همراه با تزریق ایمان، باور جهادی، باور به اسلام و باور به نظام جمهوری اسلامی و باور به شهداء و خدای تبارک تعالی و باور به دین، قرآن و معاد از بخش های عمده جهاد تبیین می باشند.

استاد صالحین استان چهارمحال و بختیاری  با تأکید بر مسجد محوری در برنامه های صالحین و انس با دعا و قرآن و اجتماعات مذهبی و راز و نیاز برای اثربخشی گفتگوهای حلقه های تربیتی، اظهار کرد: لحظه به لحظه در حال امتحان هستیم و در تمام بلایا و حوادثی که برای نظام پیش می آید امتحان نهفته است.

وی، گفت: هر وقت حق خودش را نشان می دهد، امتحانات سخت تر می شود. در دوران حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام و 5سالی که حکومت ایشان شروع شد، امتحانات سخت هم آغاز شد و دشمنان 3جنگ و فتنه های گوناگون و تحریف ها را ایجاد کردند و تلاش کردند چهره امیرالمؤمنین را مخدوش کنند؛ امروز هم با جنگ نرم دشمن مواجهیم ؛ البته دشمنان به خوابهای خیالی خود به فضل الهی نمی رسند؛ ولی ما در حال امتحان و غربال شدن هستیم.

وی علت دشمنی دشمنان را در امتداد دشمنی فرعونیان و نمردونیان و خاندان ابوسفیان با حضرت موسی، حضرت ابراهیم و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم دانست و با انتقاد از انفعال خواص در مسیر انقلاب، هم افزایی و انسجام و اتحاد در جبهه انقلاب را راهکار خنثی سازی توطئه های دشمنان برشمرد.

گفتنی است؛ سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم گفت: در راستای تعلیم و تربیت جوانان عزیز در بسیج، طرحی به نام طرح صالحین از سالهای گذشته با شبکه سازی در مجموعه تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام شروع شده است.

وی افزود: بیش از 4350 حلقه ی صالحین در سراسر استان چهارمحال و بختیاری به صورت فعال وجود دارد که در شهرستان های 10 گانه دارای استادیارانی هستند و استاد عزیز این شبکه در مرکز استان نیزی نماینده محترم ولی فقیه در استان می باشد.

سردار اکبری گفت: در راستای سند اعتلای بسیج در قالب قرارگاه های تعلیم و تربیت، ما به صورت فعال این جلسات را به صورت ماهانه در محضر استاد محترم حلقه های صالحین برگزار می کنیم و در شهرستان ها  هم این قرارگاه ها برای پیگیری و رصد برنامه ها به صورت هفتگی فعال هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر قرارگاه صالحین که در مجموعه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و خاص عزیزان ما در نواحی مقاومت و اقشار بسیج فعال است، یک قرارگاه عالی صالحین هم داریم که بعضی از نهادها در ارتباط با این موضوع مسئولیت دارند که تقریباً هر 6ماه یکبار هم این قرارگاه فعال می شود و آسیب هایی که در راستای تعلیم و تربیت هست بررسی می کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال تربیت و تعلیم 8 تا 10میلیون از جوانان به تعبیر مقام معظم رهبری، جوان مؤمن و انقلابی و پای کار هستیم که الحمدالله وضعیت عزیزان ما در استان چهارمحال و بختیاری و فعالیت های این قرارگاه قابل قبول است.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم هدف از برگزاری دومین جلسه مجمع عمومی ارکان صالحین استان را تحقق فرامین و  دستورات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای پرورش 8تا 10میلیون جوان انقلابی و مؤمن پای کار عنوان کرد.

وی افزود: الحمدالله در راستای شبکه تعلیم و تربیت بسیج استان چهارمحال و بختیاری کارهای خوبی انجام شده که در دوران شیوع کرونا مقداری از برنامه ها در فضای مجازی بود و بعد از آن هم در فضای حقیقی کارهای بسیار خوبی در حال انجام است.

حسینی صدر با اشاره به فعال شدن ارکان شبکه تربیتی بسیج و حلقه های صالحین، ادامه داد: بر اساس بازرسی هایی که امسال از حلقه های صالحین انجام دادیم، کارهای بسیار خوبی انجام گرفته و به اهداف نزدیک شده ایم.

وی گفت: مجموعه سپاه و بسیج، روحانیت و ائمه جمعه و جماعت در راستای حلقات صالحین دست به دست هم داده اند و کارهای بسیار خوبی انجام می شود و امیدواریم ان شاءالله مطالبات رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا کند.

ارسال نظرات