با حضور مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در اسایشگاه کهریزک صورت گرفت؛

اهدای 4000 بسته لبنی به آسایشگاه خیریه کهریزک به ارزش 4 میلیارد تومان

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از اهدای 4 هزار بسته لبنی به مددجویان، پرسنل و مددکاران آسایشگاه خیریه کهریزک به ارزش چهار میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۹۳۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

مهندس سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در اولین ساعات صبح روز سه شنبه با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک، ضمن قدردانی از خدمات طاقت فرسای پرسنل و کادر پرستاری این مرکز، گفت: من در اینجا خدا را دیدم و منش، رفتار و خدمت رسانی بی‌منت پرسنل اسایشگاه خیریه کهریزک به مددجویان باید الگویی برای مسئولان و مدیران  شود.

  فتاح درخصوص مساعدت های بنیاد مستضعفان به اسایشگاه کهریزک، اظهارداشت:  امروز 4 هزار بسته لبنی هر یک به ارزش یک میلیون تومان به مددجویان، پرسنل و مددکاران آسایشگاه خیریه کهریزک تقدیم شده است. همچنین ۲۰ میلیارد تومان  به منظور بهسازی و نوسازی تجهیزات درمانی بیماران دیالیزی به این مرکز اختصاص یافت.

 وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان امسال توزیع یک میلیون بسته محصولات لبنی   بین نیازمندان و مددجویان   بهزیستی و کمیته امداد را در دستور کار خود قرار داده است که از این تعداد 250 هزار بسته در اختیار سازمان بهزیستی، 500 هزار بسته لبنی در اختیار مددجویان کمیته امداد و 250 هزار بسته نیز در اختیار خیریه‌ها و گروه های جهادی قرار گرفته است.

وی در نشست با اعضای هیات مدیره و امناء موسسه خیریه کهریزک با اشاره به شعرحافظ اظهار داشت: درخرابات مغان نور خدا می بینیم این عجب بین که چه نوری زکجا می بینم. آنها که اهل دل باشند در اینجا نور خدا را می بینند. فتاح افزود: خداوند نور را  در سختی و بلا قرار داده است. برخلاف میل انسان، که برای مهمانی دادن سفره های رنگارنگ پهن می کند، خداوند وقتی می خواهد مهمانی بدهد میگوید روزه بگیرید؛ وقتی می خواهد به خانه اش دعوت کند می گوید: به حج بیا، لباس هایت را اینگونه بپوش، در بیابان و صحرا با سختی اینگونه مراسم را به جای بیاور، گوسفند قربانی کن و...  خداوند مسیر یسر را در عسر قرار داده و میگوید: «ان مع العسر یسری»   هرکه در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند.آنها که دنبال آخرت هستند در دنیا به آن میرسند. دنیا آخرت است ما هر لحظه و هر زمان در آخرت هستیم وعاقبت کار خود را می توانیم اینجا ببینیم.

«فَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٍ خَيۡرٗا يَرَهُۥ  وَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٖ شَرّٗا يَرَهُۥ» خداوند می فرماید: یک کم کار خیر انجام بدهی پاداش می گیری و ما هم به حال شما غبطه می خوریم قدر خودتان را بدانید چون شما از ابرار هستید. خداوند؛ متقین و مومنین را به بهشت می برد اما بهترین جای بهشت را برای ابرار قرار داده است. و در آیه 4 سوره انفال می فرماید: «أُوْلَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ حَقّٗاۚ لَّهُمۡ دَرَجَٰتٌ عِندَ رَبِّهِمۡ وَمَغۡفِرَةٞ وَرِزۡقٞ كَرِيمٞ. » در بهشت جایگاه انسان ها یکسان نیست و درجاتی دارد و بهترین مکان بهشت خدا برای ابرار است . در بهشت فرشتگان به انسانها خدمت میکنند اما خداوند درخصوص ابرار در آیه 21 سوره انسان میفرماید: «عَٰلِيَهُمۡ ثِيَابُ سُندُسٍ خُضۡرٞ وَإِسۡتَبۡرَقٞۖ وَحُلُّوٓاْ أَسَاوِرَ مِن فِضَّةٖ وَسَقَىٰهُمۡ رَبُّهُمۡ شَرَابٗا طَهُورًا» ای بنده ابرار من تو خیلی بزرگ هستی من خودم باید جام شراب را به تو بدهم و ساقی خودِ خدا  می شود.   حافظ در تفسیر این آیه می گوید: یارم چو قدح به دست گیرد بازار بتان شکست گیرد؛ خرم دل آنکه همچو حافظ جامی ز می الست گیرد.  

کارهای روزمره شما در آسایشگاه برای خدمت به مددجویان و افراد نیازمند دلتان را صاف و زلال میکند و زنگار و غبار از دلتان می زداید و نور خدا را می بینید. خداوند این افراد سالمند و معلول را برای امتحان ما سر راهمان گذاشته است .  

  ما در کارهای خیر در کنار شما هستیم و به کارمندان اینجا ارادت خاص داریم چون بالاترین ثواب را پرسنل اسایشگاه می برند کارآنها خیلی سخت است و من نمی توانم یک روز کار اینها را انجام بدهم و خواهش میکنم بیشتر به آنها برسید. هرچه به پرسنل رسیدگی شود آنها انگیزه بیشتری برای خدمت پیدا میکنند و به مددجویان خدمت بهتر و بیشتری ارائه میکنند.   ما را هم از دایره خدمت بیرون نگذارید. مهندس پرویز فتاح با شوخ طبعی ادامه داد: من ناراحت شدم وقتی که دیدم   بعد از چند ماه از آخرین حضور ما در اینجا ما را دعوت نمی کنید و من خودم؛ خودم را دعوت کردم. او با ذکر خاطره ای از دیدار با مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک، از نکته سنجی و دقت نظر یکی از معلولان که به سختی تکلم می کرد ابراز شگفتی کرد و گفت: این معلول جوان من را از زمانی که وزیر نیرو بودم می شناخت و اظهار داشت: وقتی که مسئولیت وزارت نیرو را به وزیر بعدی می سپردم، با اهدای سبد گل از وزیر جدید استقبال کردم و مسئولیت این وزارتخانه را به او واگذار کردم و این موضوع بعد از سال ها هنوز هم در ذهن این جوان معلول ماندگار شده است و این موضوع امروز یک درس بزرگ برای من بود که مراقب رفتار خود باشیم چرا که مردم همه کارهای ما را رصد میکنند.

 علامه طباطبایی می گوید: من خس بی سرو پایم که به سیل افتادم او که می رفت مرا هم به دل دریا برد ( دریای عطوفت ورحمت) ما هم یک خس هستیم و در این دریای رحمت و معرفت افتاده ایم و امیدواریم  که ما هم به یک ثوابی برسیم.

  سید پرویز فتاح در حاشیه این مراسم درخصوص طرح خدمت در منزل به سالمندان و معلولان که برای نخستین بار از سوی آسایشگاه خیریه کهریزک طراحی شده است، تاکید کرد: فرزندان نباید   پدر و مادر و بزرگ خانواده  را برای نگهداری و مراقبت به مراکز نگهداری سالمندان بسپرند و در پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی در تکریم سالمندان بکوشند و آنان نیز باید سهمی در خدمت به سالمندان   داشته باشند. وی یادآور شد باید برای بهره گیری مناسب از این طرح، فرهنگ سازی صورت بگیرد و زیر ساخت ها   و آموزش های لازم در این زمینه اجرا شود.

 

ارسال نظرات