خبرهای داغ:
با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز و بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی صورت می گیرد

برگزاری سوگواره استانی تئاتر میدانی «بانوی آب و آیینه» در تبریز

تبریز- نخستین سوگواره استانی تئاتر میدانی، تعزیه و نمایش‌های آیینی(ویژه ایام فاطمیه) با عنوان «بانوی آب و آیینه» در تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۶۳۳۵۵
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این سوگواره با هدف رونق بخشی به نمایش‌های مذهبی و تکیه بر توانایی هنرمندان متعهد و بسترسازی فرهنگی ویژه حضرت فاطمه زهرا(س)  با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر تبریز و بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود.

بخش های سوگواره

این سوگواره استانی(ویژه شهر تبریز و شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی) می‌باشد که در دو بخش «تئاتر خیابانی و نقالی» و «نمایش‌های صحنه‌ای» اجرا می‌شود.

بخش تئاتر خیابانی شامل: گونه های تئاتر خیابانی؛ با هدف ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده اینگونه نمایش‌ها با مخاطبان و شناساندن هرچه بیشتر زوایای زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به مخاطبین می‌باشد.

موضوعات و شرایط بخش های سوگواره

· پرداختن به زوایای مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و تبیین صحیح دفاع از ولایت توسط ایشان

· تاثیر زندگی و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر فرهنگ اسلامی ایرانی و روحیه مقاومت ، ترویج حجاب و شیوه زندگی سالم اسلامی و تاثیر آن بر جوانان و خانواده­ها.

· هر کارگردان می‌تواند در هر بخش یک اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال کند.

· اولویت انتخاب آثار در این بخش با نمایش‌هایی است که با بهره گیری از انواع گونه‌های بدیع و کم حجم و با بیانی هنرمندانه و پرهیز از نگاه سطحی، به موضوعات سوگواره پرداخته باشند.

· ستاد برگزاری سوگواره تعهدی در قبال تأمین دکور، لباس و وسایل صحنه نمایش‌ها نخواهد داشت.

· کلیه متقاضیان می توانند در صورت تمایل و آماده بودن گروه، بصورت زنده نمایش خود را برای بازبینی آماده کرده و یا در غیر اینصورت بصورت یک نسخه لوح فشرده (DVD) یا فایل اجرا در فلش حاوی فایل تصویری اجرای کامل اثر نمایشی مورد نظر را به همراه مشخصات گروه نمایشی به امضای سرپرست گروه به همراه درخواست شرکت در سوگواره به دبیرخانه ارسال کنند.

· لازم به ذکر است نمایشنامه ها باید دارای مجوز رسمی(رضایت نامه) از صاحب اثر(مولف) باشند.

زمان بندی

· آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره: 30 آبان ماه 1401

· زمان بازبینی و اعلام گروه­های راه یافته به سوگواره: 5 الی 10 آذر ماه 1401

· اجرای عمومی برای نمایش‌های منتخب صحنه‌ای و خیابانی 16 الی 2 دی ماه 1401

· زمان برگزاری 2 تا 4 دی ماه 1401 در شهر تبریز خواهد بود.

ثبت نام در سوگواره

· علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره به نشانی: تبریز- چایکنار- اول سربالایی ولیعصر- مجتمع سینمایی 22بهمن (سینما ناجی)- کانون مرکزی بسیج هنرمندان کلانشهر تبریز ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 04133285200 تماس حاصل نمایند و یا با شماره واتساپ 09934007974 آثار خود را بارگزاری نمایند.

مقررات جشنواره

* هنرمندان محترم متقاضی شرکت در سوگواره ملزم به رعایت مقررات سوگواره بوده و عدم رعایت به منزله انصراف از سوگواره می باشد.

* ستاد برگزاری سوگواره در صورت مشاهده در هر مرحله از سوگواره و احراز تخطی از فراخوان و شیوه نامه اجرایی توسط هر یک از گروها یا افراد از ادامه همکاری با گروه معذور بوده و گروه از ادامه مراحل سوگواره محروم خواهد شد .

شرایط عمومی جشنواره

* نمایشنامه یا طرح باید مکتوب، کامل و به صورت تایپ شده به همراه مجوز نویسنده در سه نسخه به دبیرخانه ارسال گردد .

* سوگواره به صورت رقابتی برگزار می شود و به برگزیدگان اول بخش کارگردانی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه و لباس و موسیقی نمایش، دیپلم افتخار، تندیس سوگواره و وجه نقد اهدا می شود و لازم به ذکر است این مورد برای نمایش های صحنه ای و تئاتر خیابانی خواهد بود.

* جهت کمک به گروه‌های راه یافته به سوگواره کمک هزینه اجرای عمومی اعطا خواهد گردید.

گاه‌نمای جشنواره

مهلت ارسال آثار تا 30 آبان ماه 1401

معرفی و اعلام نمایشنامه یا طرح پذیرفته شده تا 10 آبان ماه 1401

اعلام ثبت نهایی گروهای برگزیده 15 آذر ماه 1401

برگزاری مرحله نهایی جشنواره 2 الی 4 دی ماه 1401

ارسال نظرات
پر بیننده ها