اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ در زنجان توسط دامپزشکی و سپاه

زنجان-مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از اجرای رزمایش جهادی مشترک با همکاری سپاه انصارالمهدی (عج) استان برای واکسیناسیون رایگان دام‌ها در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۴۶۴۵۲۶
|
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

محمد باقر حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان، با قدردانی از حمایت‌های سپاه استان گفت:  رزمایش جهادی مشترک، با همکاری سپاه انصارالمهدی (عج) استان و دامپزشکی چهارم و پنجم آبان ماه برگزار و نسبت به واکسینه شدن دام‌های سبک و سنگین اقدام شد.

 

اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ در زنجان توسط دامپزشکی و سپاه

وی با بیان اینکه در استان زنجان حدود یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد افزود: دام‌ها، فرآورده‌هایی را تولید می‌کنند که تضمین سلامت این فرآورده‌ها بر عهد اداره کل دامپزشکی است، بنابراین همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه، واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توسط اکیپ‌های مخصوص انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه این بیماری‌ها ضمن کاهش دام‌های مبتلا، سلامت و بهداشت جامعه افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان زنجان با همکاری سپاه انصارالمهدی (عج) و با حمایت‌های استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران کار واکسیناسیون دام‌ها را انجام می‌دهد.

حاج کاظمی بااشاره به اینکه در این رزمایش تلاش شد تا از تمام توان نیروهای تخصصی و بسیجی استفاده شود،افزود: این واکسیناسیون با تعداد 250 نفر از جهادگران بسیجی در قالب 90  اکیپ در 71 روستای استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در ادامه گفت: اداره کل دامپزشکی در 13 نوع عملیات در 71 روستا از جمله واکسیناسیون دام طیور مبارزه با بیماری‌های انگلی، ویزیت و نسخه‌نویسی رایگان و آموزش‌های چهره به چهره که نقش مهمی در عملکرد بینش و نگرش دامداران داشته است انجام خواهد داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار