رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

افزایش 70 درصدی بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از رشد 70 درصدی بودجه این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران به 150 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۴۶۵۴۷۳
|
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: معمولا در دیدارهای استانی چند موضوع دنبال می شود که اولین مورد، دیدار و گفت و گو با خانواده های جامعه بزرگ ایثار و شهادت و شنیدن دغدغه ها و نیازمندی های آن هاست.

افزایش 70 درصدی بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری

وی با اشاره به فعالیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور و با بیان اینکه ریاست این شورا در هر استان بر عهده استاندار است، مطرح کرد: در جلسات این شورا به مسائل حوزه ایثار و شهادت و نیازمندی های خانواده های ایثارگر رسیدگی می شود. یکی دیگر از برنامه های سفرهای استانی، دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان هاست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در هر استان چند پروژه عمرانی مربوط به بنیاد شهید و ایثارگران در حال انجام است، از تهیه سند ملی مسکن ایثارگران خبر داد و عنوان کرد: معمولا فرصتی برای گفت و گو با عموم مردم از زاویه برنامه های دولت فراهم می شود و ما به عنوان نماینده دولت گزارش عملکردی ارائه می دهیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به نظارت بر فعالیت ها و عملکرد اداره کل های بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان ها بیان کرد: انجام امور بنیاد شهید و امور ایثارگران به نحو مطلوب مستلزم هماهنگی، مطالبه و پیگیری جدی است زیرا عمده نیاز خانواده های جامعه هدف، خارج از مجموعه تعریف می شود که از جمله آن ها می توان به نیاز به مسکن، اشتغال، آموزش و پرورش و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه میزان رشد بودجه بنیاد شهید در سال جاری کم نظیر بود، اظهار کرد: سال گذشته، بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود 31 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در سال جاری به 53 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که البته 20 هزار میلیارد تومانی که به منظور بدهی های قبلی به این سازمان پرداخت می شود، در این بودجه محاسبه نشده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رشد 70 درصدی بودجه این سازمان اذعان کرد: این در حالی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران به 150 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. سالانه دو درصد به جمعیت جامعه هدف بنیاد شهید افزوده می شود؛ در طول یک سال فعالیت بنده، 40 هزار جانباز به خانواده بنیاد شهید اضافه شده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به وجود 616 هزار جانباز در کشور، کل جمعیت زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران را سه و نیم میلیون نفر عنوان و مطرح کرد: این سازمان، سومین دستگاه بودجه بر کشور محسوب می شود اما اعتبار تخصیص یافته کافی نیست و ما شرمنده جامعه هدف خود هستیم. همه باید دست به دست هم دهیم تا با کنترل تورم، خدمات ارائه شده از سوی این سازمان، مثمر ثمر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش همه دستگاه ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، موفقیت در دستیابی به اهداف بنیاد شهید را مستلزم همت همه مسئولین دانست و افزود: اگر مدیران ارشد استان ها و شهرستان ها این دغدغه را داشته باشند، می توانند نقش مهمی در انجام امور این حوزه ایفا کنند. امید آن می رود با تلاش استاندار البرز و مدیران استانی، مشکلات حوزه ایثار و شهادت در این استان کمتر و پیشرفت امور بهتر شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها