امام جمعه جیرفت

آمریکا نماد استکبار دنیای معاصر است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: آمریکا نماد استکبار دنیای معاصر است و همواره با زور گویی و خوی وحشی گری سرمایه های مردم کشورهای مختلف را غارت کرده و آنها را تحت سلطه خود در آورده است.
کد خبر: ۹۴۶۶۰۳۲
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، ظهر امروز (۱۳آبان ماه) حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: قرآن کریم مومنین را به سوی عزت، شرافت، کرامت و سربلندی دعوت می کند و آنها را از زیر بار ذلت و خواری رفتن، نهی می کند.

 

امام جمعه جیرفت افزود: انسان مسلمان اگر بر سر دو راهی عزلت، و خواری قرار گرفت باید راه شرافت و عزت را انتخاب کند حتی اگر برای این راه سختی، مشکلات و حتی مرگ و شهادت پیش بینی شده باشد.

 

وی با اشاره به این که ملت ایران ملتی استکبار ستیز است، خاطرنشان کرد: دشمنان این امت اسلامی، نسل نوجوان و جوان ما را به درستی نشناخته اند، آنها نمی دانند این ملت هرگز زیر بار ذلت نمی رود.

 

حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان ماه، ابراز کرد: استکبار ستیزی از اهداف و برنامه های انبیای الهی بوده است.

 

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: هدف خداوند از ارسال رسول این بوده که مردم را به توحید و خدا پرستی دعوت کرده و متوجه طاغوت کند تا خدا را پرستش کرده و از طاغوت اجتناب کنند.

 

وی با بیان این مطلب که در قرآن کریم به انواع استکبار اشاره شده، اظهار کرد: یکی از انواع آن، استکبار ربوبیتی و مالکیتی است و در این نوع، استکبار همچون فرعون مردم را بنده و خود را کدخدا می داند.

 

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: امروز می بینم که شعار استکبار با فرعون یکی است چرا که هر دو خود را قدرت برتر و مالک مردم می دانند.

 

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: استکبار سیاسی یکی دیگر از انواع استکبار می باشد به این معنا که استکبار علی رغم نداشتن حق مالکیت اما مردم مظلوم را زیر سلطه برده و بر آنها حکومت می کند.

 

وی تصریح کرد: آمریکا نماد استکبار دنیای معاصر است و همواره با زور گویی و خوی وحشی گری سرمایه های مردم کشورهای مختلف را غارت کرده و آنها را تحت سلطه خود در آورده است.

 

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: حضور آمریکا در کشورهای جهان همچون عراق و افغانستان جز فقر، بدبختی و ذلت برای مردم این کشورها دستاورد دیگری به همراه نداشته است.

 

خطیب جمعه جیرفت افزود: برخی از چهره ها و شخصیت ها بر این باور غلط هستند که اگر به آمریکا لبخند بزنند وضعیت کشور بهتر می شود اما آنها با بررسی اوضاع و احوال کشورهای زیر سلطه آمریکا قطعا به اشتباه خود پی می برند.

 

وی نتیجه راهبردی سلطه آمریکا را اختلاف و ناامنی دانست و ابراز کرد: در سند راهبردی آمریکا آمده، یکی از منافع حیات کشورشان این است که هیچ رقیبی در هیچ کجای جهان نداشته باشند.

 

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: سلطه امروز بر جهان مانع شده تا کشورهای تحت سلطه استکبار نتوانند به طور مستقل به علم و دانش دست یابند.

 

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که به فرموده امام راحل آمریکا مظهر شیطان بزرگ است، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم شهر جیرفت از اقشار مختلف با علایق سیاسی متفاوت در راهپیمایی امروز، یک پیام برای استکبار دارد.

 

وی ادامه داد: پیام حماسه حضور مردم این است که استکبار جهانی بداند ما با هر سلیقه ای تا پای جان از اسلام، انقلاب، نظام اسلامی، پرچم، خون شهدا و پیام های وصیت نامه سردار شهید دفاع می کنیم.

 

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: از قوه قضاییه درخواست داریم نسبت به آزادی فریب خوردگان نهایت کمک و مساعدت را داشته باشند و براساس رافت و عطوفت اسلامی عمل کنند.

 

خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: همچنین از قوه قضائیه می خواهیم نسبت به مجازات معاندین، مفسدین، جاسوسان و آشوبگران که جان، مال و امنیت مردم را هدف قرار داده اند، با سرعت عمل و دقت، نهایت اشد مجازات را در نظر بگیرند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم شاهچراغ، بیان کرد: این حمله داعشی ثابت کرد دشمنان به دنبال اجرای سناریوی سوریه سازی ایران هستند.

 

حجت الاسلام تارم ادامه داد: به دشمنان می گوییم شما فکر کرده اید می توانید با وجود رهبری فرزانه و حکیم این سناریو و طرح ننگین را اجرا کنید؟ باید گفت؛ کور خوانده اید و آرزوی بر اندازی این نظام را به گور خواهید برد.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد: شهید آرمان علی وردی همچون شهید حججی غیرتمند، با فرهنگ، مومن و متدین بود و پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاد.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: شهید علی وردی، شهید حججی اغتشاشات و شهید سرافراز بیانیه گام دوم انقلاب است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار