به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛

هنرمند آذربایجان غربی پیمان مرادزاده در خصوص وقایع اخیر گفت:

راه حل اصلی بازگشت به قانون و وضع قوانین جدید و اجرای عادلانه و قاطع این قوانین هست.
کد خبر: ۹۴۶۶۷۸۲
|
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

 هنرمند آذربایجان غربی پیمان مرادزاده در خصوص وقایع اخیر با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مصاحبه پرداخت: به نظر من اغتشاشات اخیر ذوابعاد هست و تک بعدی بررسی نمی­ شود. با شکل عجیبی از طراحی­ ها و فریب ­ها و عملیات­ های میدانی و رسان ه­ای مواجه هستیم و طرف مقابل بخشی از جامعه هستند که تازه وارد دوره جوانی شدن و حتی دخترانی که زیر سن قانونی هستند در صف اول اغتشاشات قرار دارند که خوب این نحوه برخورد با آشوب­ ها را متفاوت میکند.بخشی از این افراد لیدرهای آموزش دیده برای میدان هستند؛ بخشی لیدرهای اصلی و مرتبط با خارج هستند و بخش عمده­ ای نوجوانان و جوانانی که هیجانی رفتار میکنند که عمدتا فریب خورده هستند و اتفاقا دشمن با توجه به جایگاه زنان در بین مردم غیرتمند ایران دست روی کشته سازی از این قشر گذاشت تا احساسات همه اقشار رو درگیر کند که متاسفانه شاهد به تله افتادن بخشی از قشر مذهبی هم بودیم.کشور در مسیر کاملا مشخصی از موفقیت و اوج گیری قرار دارد.به لطف خدا تحریم­ ها بی اثر میشود در گذر زمان و ابزار فشار آوردن دشمن دارد خنثی میشود و از طرفی دیگر هیییچ کشوری قادر نیست نگاه چپ به مرزها داشته باشد پس بهترین راه آشوب داخلی هست تا امنیت سرمایه گذاری رو به خطر بیندازد.

وی در ادامه در خصوص سازوکار این آشوب­ها گفت: این آشوب ها دو مسیر را طی می­کند؛ مسیر اول تطمیع و فریب خواص در داخل و یا تزریق نفوذی به سیستم هست و مسیر دوم اثرگذاری بر ذهن قشر نوجوان و آماده سازی لشکری از پیاده­ های بی­ جیره و مواجب. مهمترین استراتژی دشمن دروغ پراکنی هست .از کاه کوه ساختن تا به جامعه القا کند که نظام به آخر خط رسیده و بخشی از جامعه ساکت را وارد میدان می­کند. مثلا جمعیت ۱۰۰ نفری رو دهها هزار نفر بیان می­کند و یا شایعه سقوط فلان شهر رو که بخش ساکت جامعه خیال کند که انقلاب شده و برای عقب نماندن از غنایم این پیروزی  کف خیابان بیاید تا تجمعات گسترش پیدا کند و یکی از ابزارهای مهم دشمن علاوه بر رسانه ها استفاده از سلبریتی ها هست.در واقع هدف از سلبریتی سازی برای استفاده در مواقع خاصی هست .اابته سلبریتی ­ها در غرب جرات ندارند حرکتی علیه منافع کسانی که آن­ها رو بزرگ کردن انجام بدهند، ولی در کشور ما سلبریتی­ ها با پول بیت المال به طرز ناعادلانه و ناامیدکننده­ای بزرگ می­شوند و در کمال ناباوری در جهت خلاف منافع ملی عمل می­کنند.در واقع دشمن با پول خودمان علیه خودمان داخل کشور خودمان سرباز تربیت میکند و از آنجایی که هیچ برخوردی نمی­شود سایر مردم هم تصور میکنند هر اقدامی بی­ هزینه است و دستمزدهای ناعادلانه باعث سرخوردگی اقشار ضعیف جامعه میشود. 

مراد زاده در ادامه افزود: سوالی که نسل جدید باید این باشد که چرا حتی داروهای بیماران هم تحریم می­شود، ولی اینترنت تحریم نمی­شود و حتی صحبت از اینترنت رایگان میکنند؟چون مهمترین ابزار اثرگذاری بر نسل­ های جوان هر کشوری هست .البته این بستر برای ما هم فراهم هست، ولی چون فرهنگ غربی با توجه به امکانات و تفکری که پشتش هست؛ فرهنگ مهاجمی هست و جذابیت ­های ظاهری دارد سایر کشورها شانس چندانی ندارند و پدافند فرهنگی ما هم ضعیف عمل کرد.

پیمان مراد زاده در انتها در خصوص راهکار حل و رسیدگی به حوادث اخیر گفت: تغییر اساسی در سیستم آموزشی لازم است متاسفانه در سیستم آموزشی ما اثری از پرورش نیست.بایستی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان دروس سواد رسانه و آشنایی با قانون اساسی گنجانده شود تا نوجوان بتواند دروغ رسانه­ ای را سریع متوجه شود و یا دروغ ­های شاخدار در مورد رفراندوم را باور نکند. در گام بعدی خطوط قرمز بسیار مشخصی برای سلبریتی ها تعیین شود و قاطعانه با تخلفات برخورد شود .رها شدگی در برخورد با متخلفین معروف در کشور ما به حدی هست که چند اینفلوئنسر اینستاگرامی هم به راحتی با پلیس درگیر می­شوند و حتی دعوت به تجزیه طلبی می­کنند. در مورد مسائل فرهنگی اقتضائات زمان در نظر گرفته شود و برنامه ریزی درستی مجدّانه پیگیری شود. برخورد قاطعانه و بدن رحم و ملاحظه با اختلاسگران و دزدان بیت المال را در جلوی دیدگان مردم به اجرا بگذارند. سلبریتی ها به راحتی حتی جنایت شاهچراغ را به نظام اسلامی نسبت می­دهند و راحت در سینمای همین کشور نقش میگیرند، ولی در آمریکا یک مجری را به علت اتهام به دولت امریکا به محکوم به پرداخت یک میلیارد دلار(به رقم توجه کنید)جریمه می­کنند و در واقع تا ابد از زندگی ساقطش می­کنند. راه حل اصلی بازگشت به قانون و وضع قوانین جدید و اجرای عادلانه و قاطع این قوانین هست.

والسلام و علیکم و رحمه الله وبرکاته

 

ارسال نظرات