خبرهای داغ:
همزمان با سالروز درگذشت زنده‌یاد «بیوک آسایش»؛

شب خاطره «راوی حماسه» در تبریز برگزار شد

تبریز- سی و ششمین جلسه از سلسله نشست‌های شب‌های خاطره ویژه نکوداشت سالروز درگذشت «بیوک آسایش جاوید» و سالگرد آزادسازی سوسنگرد در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۷۹۹۹
|
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس حوزه هنری استان در این مراسم گفت: حوزه هنری در راستای منویات رهبر انقلاب و دستور جهاد تبیین ایشان به دنبال معرفی و شاخص سازی قهرمانان بی نام و گمنام استان  است و امیدوارم بتوانیم خلا موجود در معرفی قهرمانان گمنام بیشتر قدم برداریم.

سید محمد حسین بلاغی افزود: برگزاری آیین نکوداشت سالروز درگذشت «بیوک آسایش جاوید» نیز در همین راستا برای معرفی افراد برجسته بی نام و نشان بوده است.

وی اضافه کرد: حوزه هنری آذربایجان شرقی چشم انداز سند تحولی خود را روایت و ثبوت آذربایجان پیشرو در انقلاب بر مینای غیرت و تدین قرار داده است و به همین خاطر برای دست یافتن به این چشم انداز به دنبال بررسی  وجوه سیاسی پیشرو بودن آذربایجان در حوادث تاریخی و شنناسایی بیش از پیش قهرمانان این خطه خواهد بود.


 در این آیین حاج کریم ارسلانی و حاج ابوالفضل جدیری از یادگاران دفاع مقدس و همرزمان حاج بیوک آسایش به خاطره گویی پرداخه و نمایشی با روایت از آزاد سازی حصر سوسنگرد بروی صحنه رفت.

در پایان در این آیین از طرح پرتره حاج بیوک آسایش و  چاپ سوم کتاب "پابه پای یاران" خاطرات حاج بیوک آسایش و پوستر "آذربایجان پیشرو در انقلاب" رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار