۱۴۱ صندوق خرد زنان روستایی وعشایری در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است

شهرکی گفت: با هدف توانمندسازی جوامع محلی ، ارتقای مهارت های فردی واجتماعی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی ، تاکنون ۱۴۱ صندوق خرد زنان روستایی و عشایری با بیش از ۴۰۰۰ نفر عضو در سطح استان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۴۶۸۳۶۰
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:با هدف توانمندسازی جوامع محلی ، ارتقای مهارت های فردی واجتماعی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی ، تاکنون ۱۴۱ صندوق خرد زنان روستایی و عشایری با بیش از ۴۰۰۰ نفر عضو در سطح استان راه اندازی شده است.

بهزاد شهرکی افزود: در همین راستا به منظور ارائه تسهیلات ارزان قیمت در طرح‌های ویژه زنان روستایی، صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری با سرمایه ۳۲ میلیارد ریال با ۵۶ صندوق اعتبارات خرد و ۱۷۴۷نفر عضو در منطقه سیستان فعال می باشد که تا کنون زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر را فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: کاشت انواع سبزیجات برگی در فضای باز و گلخانه، فرآوری وتولید انواع عرقیجات، چیپس محصولات باغی میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، ادویه جات محلی و صنايع دستی از جمله فعالیت های اعضای صندوق های خرد می باشد.

شهرکی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از توسعه فعالیت های زنان روستایی پروژه های اشتغالزای پرورش مرغ بومی خزک و پروژه پرورش و تکثیر دام سبک با استفاده از کمک‌های بلاعوض دولتی و مشارکت اعضای صندوق ها در سال جاری راه اندازی شده است ، همچنین برای اولین بار از ظرفیت خیرین در بخش خرید دام سبک جهت اعضای صندوق های خرد استفاده شده است

ارسال نظرات
آخرین اخبار