خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) خبرداد:

شناسایی 118مسجد برای تحقق محله اسلام در چهارمحال و بختیاری

سردار اکبری گفت: ۱۱۸ مسجد و محله به منظور تحقق محله اسلامی در استان شناسایی و شرح وظایف و ماموریت‌ها عنوان شد تا گام‌های متفاوتی برای پیشبرد محله‌های اسلامی برداشته شود.
کد خبر: ۹۴۶۸۳۸۳
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه قرارگاه تحقق محله اسلامی با حضور مسئولان استانی وکشوری ازجمله؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، مسئول بسیج مساجد و محلات کشور، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، استاندار این استان، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و اعضای شورای تحقق محله اسلامی در دفتر حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(علیه السلام ) در این برنامه گفت: تحقق محله اسلامی بر پایه مسجد در سال گذشته رونمایی و برای اجرا در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۸ مسجد و محله در استان شناسایی و شرح وظایف و ماموریت‌ها عنوان شد تا گام‌های متفاوتی برای پیشبرد محله‌های اسلامی برداشته شود.

اکبری اظهار داشت: اگر بخواهیم این طرح را به صورت کامل در سطح استان اجرا کنیم با کمبود روحانی مواجه هستیم در صورتی که هر محله به یک روحانی فعال نیاز دارد.

گفتنی است؛ استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم در این جلسه با تاکید بر اینکه طرح محله اسلامی یک ایده بسیار خوب است، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید در راستای تحقق جامعه اسلامی گام برداریم، لازمه جامعه اسلامی، شکل‌گیری محله اسلامی با محوریت مساجد است.

غلامعلی حیدری افزود: برای اجرای طرح محله اسلامی باید در گام اول شورای محله با حضور دستگاه‌های متولی شکل بگیرد، جلب مشارکت مردم در اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است، هدایت، صیانت، حمایت و نظارت در این طرح باید مورد توجه قرار بگیرد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت روحانیت و مساجد شکل گرفت، عنوان کرد: همه امورات باید با محوریت مساجد انجام شود، مساجد نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌ها داشتند، توطئه‌های دشمن در مساجد خنثی می‌شد.

حیدری با اشاره به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس، توضیح داد: ساماندهی رزمندگان، جذب رزمندگان، پشتیبانی از جبهه و... در مساجد انجام می‌شد، مساجد باید احیا شود، مسجد باید جایگاه حقیقی خود را پیدا کند.

وی، با تاکید بر اینکه نگین محلات مسجد است، بیان کرد: مساجد در روشنگری، تبیین، ایجاد وحدت و همدلی، عمق‌بخشی ارزش‌های دفاع مقدس، ایجاد امنیت پایدار و ... موثر هستند، تاب‌آوری جامعه باید با محور مساجد بالا برود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مساجد هدف گروه‌های تروریستی برای حمله است، زیرا این گروه‌ها به نقش مساجد واقف هستند.

حیدری  از آمادگی لازم برای اجرای طرح محله اسلامی در چهارمحال و بختیاری خبرداد و افزود: تلاش می‌شود با حضور در مساجد چهارمحال و بختیاری به طرح محله اسلامی توجه جدی صورت بگیرد، بخشداران و دهیاران ظرفیت خوبی برای فعال شدن مساجد هستند، همه دستگاه‌ها موظف هستند که در اجرای این طرح گام بردارند، برای جذب جوانان به مساجد برنامه‌ریزی شود.

 

اجرای برنامه‌های تحقق محله اسلامی در ۱۱ هزار و 330 مسجد کشور

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه این برنامه با بیان اینکه بسیج مظهر مردم‌سالاری اسلامی است، گفت: از سال گذشته تاکنون اجرای برنامه‌های تحقق محله اسلامی در ۱۱ هزار و 330 مسجد کشور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای عضویت ۵۰ میلیون نفر در قالب ۵۰ هزار محله طی ۵ سال با محوریت مساجد برنامه‌ریزی شده است.

سلیمانی با بیان اینکه این حرکت مبتنی بر حضور مردم است، تصریح کرد: در سال جاری یک‌هزار و ۶۳ روحانی به مساجد کشور اضافه شده‌اند تا مساجد را برای تحقق این طرح  فعال کنند.

وی یادآور شد: طرح محله اسلامی بدون توجه به ظرفیت نوجوانان و جوانان محقق نمی‌شود و این موضوعی است که دشمن آن را نشانه گرفته و نیازمند توجه جدی به جذب جوانان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید مساجد فعال شوند تا مردم برای همه نیازهای خود از جمله حقوقی، پزشکی و .‌‌.. به مسجد مراجعه کنند و مردم‌سالاری دینی در فرهنگ، سیاست، اقتصاد مورد توجه مسئولان و قشرهای مختلف باشد.

وی در پایان عنوان کرد: شرایط مناسبی برای تکمیل و توسعه این طرح در کشور وجود دارد و بسیج نیز آمادگی دارد در جهت حمایت از مساجد و عمران و آبادانی آن‌ها گام بردارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار