مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان البرز:

درک ‌مشکلات جامعه نخستین گام برای تفکرات هنرمندانه است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان البرز گفت: هنرمندان برای بیان مشکلات جامعه در قالب های مختلف ابتدا باید آن مشکل را باور و لمس کنند؛ در واقع شناخت و درک ‌مشکلات جامعه نخستین گام برای تفکرات هنرمندانه است.
کد خبر: ۹۴۷۲۹۹۴
|
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ پاسدار ابراهیم نوروزی فر، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان البرز در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر سودای عشق که با حضور مسئولین، هنرمندان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، گفت: زندگی با همه پستی ها و بلندی ها و زیبایی ها و سختی هایش برای هیچ کس ماندگار نیست اما آنچه می تواند این شرایط را در ذهن همه ماندگار کند، هنر است.

درک ‌مشکلات جامعه نخستین گام برای تفکرات هنرمندانه است

وی هنر را یادگار دوران ها و عرصه ها دانست و بیان کرد: هنرمندان برای بیان مشکلات جامعه در قالب های مختلف از قبیل تئاتر، نمایش، فیلم، نقاشی، طراحی و … ابتدا باید آن مشکل را باور، سپس آن را لمس کرده و ایده محتوای موردنظر را ارائه دهند و آن را تولید کنند. در واقع شناخت و درک ‌مشکلات جامعه نخستین گام برای تفکرات هنرمندانه است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان البرز مطرح کرد: هنرمندان پیش از صدای دیگران، ندای درون خود را می شنوند و قطعا به خاطر روحیه لطیفی که دارند نمی توانند به این نداها و صداها بی تفاوت باشند، بنابراین هنر، کشف درون است و یک هنرمند توانا واقعیت های خویش را با هنرش به تصویر می کشد، می نویسد و یا به روی صحنه می برد.

نوروزی فر مطرح کرد: یک هنرمند تا زمانی احساس زنده بودن می کند که بتواند ظرفیت های هنرمندانه اش را با ظرافت تمام، به نمایش بگذارد و گرد و غبار روزمرگی را از جسم و روح مخاطبان بزداید. بنابراین تلاش های هنرمندانه و بی ریا و همت بلند هنرمندان در هر کجای این کره خاکی که باشند، ستودنی بوده و آرزوی ما این است که همه افراد جامعه جایگاه هنر و هنرمند را درک کنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه کسانی که در برگزاری جشنواره تئاتر بسیج استان البرز همت گماردند و سازمان بسیج هنرمندان را یاری کردند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همراهی هنرمندان و با حمایت ها و همکاری مسئولین استانی هنر را به جایگاه واقعی و برازنده این استان برسانیم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار