خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام سعیدی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

مجلس و دولت مساله ارتباط تولید و بازار را حل کنند/تحول کیفی بسیج، چشمگیر است

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا گفت: مجلس و دولت باید چاره‌اندیشی کنند که وقتی کالای ایرانی در بازار موجود است، مردم به آن اقبال نشان دهند و سراغ نمونه‌های خارجی آن نروند.
کد خبر: ۹۴۷۳۳۵۷
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

مجلس و دولت ارتباط تولید و بازار را حل کنند/تحول کیفی بسیج چشمگیر است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم توسعه بسیج در عرصه‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: بسیج از جهات مختلفی دچار تحول کیفی شده است و متغیر‌هایی را می‌شود دید که در  عرصه‌های مختلف فعال بوده و همواره در حال پبشرفت است. 

وی با اشاره به اینکه مجموعه بسیج باید در آینده بتواند گام‌های بلندی را در جهت پیشرفت‌ فناوری بردارد، تصریح کرد: چیزی که در نمایشگاه‌های علمی بسیج نیز مشاهده می‌شود، نشان از دید، نگرش، تعهد و افتخاری است که عزیزان ما در بسیج دارند. به هر بخشی از بسیج مراجعه کنیم، بخشی از تلاشگرانی را می‌بینیم که در حوزه خود مشغول خدمت‌رسانی هستند.

سعیدی افزود: مشکلی که در این راه وجود دارد و باید برای آن چاره‌اندیشی شود، مشکل بین تولید و بازار است. مادامی که کالایی در داخل کشور تولید می‌شود و استاندارد‌های لازم را هم دارد، اما بازار فروش و تقاضا همراه آن نباشد، به مشکل برخواهد خورد. وی تاکید کرد: نمونه‌هایی را دیده‌ام که قطعاتی برای قایق‌های تندرو ساخته شده و بازار به این‌ها نیاز دارد، اما در ارتباط با بازار مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات نمونه خارجی نیز آسان‌تر در بازار پیدا می شوند، تصریح کرد: مجلس و دولت باید چاره‌اندیشی کنند که وقتی کالای ایرانی در بازار موجود است، مردم به آن اقبال نشان دهند و سراغ نمونه‌های خارجی آن نروند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا مطرح کرد: وقتی از برخی تولیدکنندگان سوال می‌پرسیم که آیا محصولات‌شان در بازار آزمایش شده یا خیر، می‌گویند که  آزمایش شده است و متقاضیان خریداری کرده‌اند اما دیگر به سراغ آن محصول نیامدند و این رفتار مشخص می‌کند که متقاضیان در برخی موارد، گرایش به خرید محصول خارجی دارند. فلذا این موضوع باید در دستور کار مجلس و دولت قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات