خبرهای داغ:
رئیس سازمان حج و زیارت کشور؛

آغاز ثبت نام سهمیه ۹۰ هزار نفری حج تمتع از ۳۰ دی ماه/پیگیر بازگشایی حج عمره هستیم

حسینی عنوان‌ کرد: برای حج تمتع که بر اساس یک هزارم جمعیت هر کشور تعیین می شود سهم کشورمان حدود ۹۰ هزار نفر تعیین شده که امسال دولت عربستان ظرفیت کامل را پذیرش خواهد کرد و از ۳۰ دی ماه ثبت نام آغاز می شود.
کد خبر: ۹۴۷۳۴۸۹
|
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

قزوین_ به گزارش بسیج، آئین معارفه مدیر جدید حج و زیارت استان قزوین صبح امروز با حضور سید صادق حسینی معاون وزیر ارشاد، رئیس سازمان حج و زیارت کشور، حجت الاسلام حاجی ابراهیمی مسئول بعثه رهبری در استان تهران، ابوالحسن کبیری معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، مدیران کاروانها و آژانس های زیارتی، آزاد مشاور امور استان های سازمان حج و زیارت، طاهرخانی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و مدیران کاروان و کارگزاران در اداره حج و زیارت قزوین برگزار شد.

سید صادق حسینی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای والامقام این خطه اظهارداشت: شهدایی از جمله بابایی، لشکری, سید آزادگان مرحوم ابوترابی از اسوه های مقاومت و شجاعت و صبوری هستند که یادشان را همواره زنده نگه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: سالار شهیدان چراغ هدایت و کشتی نجات است و در سازمانی کار می کنیم که افتخار خدمت به زائران حسینی و خانه خدا را داریم.

حسینی گفت: برای حج تمتع که بر اساس یک هزارم جمعیت هر کشور تعیین می شود سهم کشورمان حدود ۹۰ هزار نفر تعیین شده که امسال دولت عربستان ظرفیت کامل را پذیرش خواهد کرد و از ۳۰ دی ماه ثبت نام آغاز می شود.

وی اضافه کرد: سال قبل غافلگیر شدیم چون کشور عربستان دیر اعلام کرد و کارگزاران دچار مشکل شدند و زمان را از دست دادند اما امسال فرصت داریم تا به بهترین شکل ممکن اعزام زایران انجام شود.

اعزام کاروان های زیارتی زوجی و خانوادگی

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از اعزام های جدید در این سازمان خبر داد و تصریح کرد: امسال «کاروان های زوجی» را اجرا می کنیم تا زوجین به ویژه زوج های سالمند در کنار هم باشند.

وی گفت: تلاش می کنیم حدود ۵ تا ۲۰ درصد اعزام ها را به صورت زوجی انجام دهیم و در کنار آن در صددیم پخت غذا در همان هتل اقامت زائران باشد.

۶ میلیون نفر در نوبت اعزام به حج عمره هستند

حسینی در ادامه اضافه کرد: حج عمره پیگیری می شود و حدود شش میلیون نفر در نوبت داریم و اگر امروز هم ثبت نام جدید را آغاز کنیم پیش بینی می کنیم همین تعداد متقاضی داشته باشیم.

وی اظهارداشت: مکاتبات لازم با کشور عربستان انجام شده اما فعلا برای تشکیل جلسات هماهنگی دعوت نامه ای دریافت نکرده ایم و منتظر گفتگو با طرف مقابل هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در سالهای گذشته تا ۹۰۰ هزار نفر زایر برای عمره اعزام شده اند اما امروز مشکل ارزی داریم و به دنبال بازگشایی حج عمره هستیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یک نفر که به زیارت می رود پس از بازگشت فضای خانواده نیز فرق می کند و می توان ادعا کرد بخشی از اعتراض ها و مشکلات کنونی ناشی از دوری مردم از معنویت و تعطیل شدن حج عمره و شیوع کرونا و خانه نشینی مردم بوده است.

وی گفت: اگر فضای معنویت در جامعه با افزایش اعزام به سفرهای زیارتی تقویت شود بدون تردید آسیب های اجتماعی بشدت کاهش خواهد یافت.

حسینی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد شهرهایی که بیشترین اعزام به زیارتگاه ها را داشته اند با کمترین آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و نزاع روبرو بوده اند. اگر سفرهای زیارتی توسعه یابد حتما جوانان ما در برابر ناهنجاری ها مصون می شوند.

فعالیت ۶۰ هزار کارگزار حج در کشور

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: کارگزاران بازوان سازمان حج و زیارت هستند و در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار کارگزار حج در سراسر کشور فعالیت می کنند که در استان قزوین ۲۵ دفتر با ۱۵۰۰ کارگزار به زائران خدمت رسانی می کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه بیان کرد: قزوین در اعزام به عتبات عالیات با اعزام ۲۰۰ کاروان خیلی خوب عمل کرده اما ظرفیت بیشتری دارد و می تواند اعزام بیشتری را ساماندهی کند.

حسینی یادآور شد: پیوند جوامع اسلامی با دانشگاه بین المللی مستقر در قزوین بالاست و اگر ارتباط دانشجو با سازمان حج و زیارت برقرار شود حتما به معنویت آینده سازان کمک می شود زیرا اعتقاد داریم هر سفر معنوی می تواند موجب تحول و تغییر روحی و معنوی در افراد شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از خدمات ارزشمند عباس دمیرچی مدیر سابق، بشیر سلیمی را بعنوان مدیر جدید حج و زیارت استان قزوین معرفی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار