تشریفات اداری باعث نارضایتی فزاینده بازاریان می‌شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دستورالعمل ها و بروکراسی های دست و پاگیر اداری یا اهمال و کم کاری برخی مسوولان به تدریج باعث بروز و تشدید نارضایتی در بین بازاریان می شود.
کد خبر: ۹۴۷۳۷۲۹
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در همایش هیات رییسه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی استان ایلام، اظهار داشت: بازار نبض تپنده اقتصاد جامعه است که انباشت نارضایتی ها عاملی برای سوءاستفاده دشمنان و معاندان خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های فراروی بازار تدوین و ابلاغ قوانین و بخشنامه ها به صورت سراسری و یکسان برای تمام بازارهای کشور است در حالیکه بازار استانی چون ایلام از نظر ساختار، بافت، میزان درآمد و عوامل دیگر با سایر استان ها متفاوت است و بنابراین بهتر است هر استان و شهرستان بخشنامه های خاص خود را داشته باشد.

شاکرمی ادامه داد: مسوولان باید با تسهیل در پرداخت وام های مورد نظر بازاریان و حمایت مالی و معنوی از اصناف و اتحادیه ها از آنها پشتیبانی کنند و بسیج اصناف نیز برای ایجاد همدلی و انسجام بین اصناف با اصناف و اصناف با مسوولان تلاش بیشتری کند.

وی با بیان اینکه بزرگان و معتمدان بازار سرمایه هایی مهم و وزنه هایی ارزشمند محسوب می شوند که با نفوذ کلام و جایگاه خود آرامش و تمانینه را به بازار تزریق می کنند، تاکید کرد: سران و متنفذان بازار باید در آرام ساختن التهاب بازار نقشی پررنگ تر داشته باشند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: بازاریان در همه اعصار و از دیرباز تاکنون جایگاهی تاثیرگذار در جامعه داشته اند و در نظام جمهوری اسلامی نیز بازار و بازاریان از دستاوردها و پشتوانه های اصلی انقلاب محسوب می شوند.

شاکرمی از اداره کل امور مالیاتی خواست مالیات های معوقه اصناف مربوط به امسال و چند سال اخیر را از بازاریان با درآمدهای پایین را اخذ نکند و بخشنامه های دریافت مالیات برای همه صنوف و مغازه داران باتوجه به میزان درآمد و گردش مالی آنها یکسان نباشد.

وی به اصناف و بازاریان توصیه کرد به جای تصمیمات هیجانی از جمله تعطیلی بازار، در قالب گفت وگو و برگزاری نشست های مختلف با مسوولان ارشد استان خواسته های خود را بیان کنند تا فرصت سوءاستفاده از معاندن گرفته شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام پیشنهاد کرد: هیات رییسه اتاق اصناف استان، روسای اتحادیه ها و جمعی از بزرگان و متنفذان بازار طی دیدارها و نشست های جداگانه ای با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خواسته ها و مشکلات صنف خود را بیان کنند.

در این همایش بازاریان به برخی مشکلات حوزه کاری خود از جمله مالیات، نبود شهرک صنفی، عوارض زیاد شهرداری و عدم سهولت در پرداخت تسهیلات اشاره کردند.

در استان ایلام ۴۵ هزار واحد صنفی فعال هستند که ۱۲ هزار از این واحدها در مرکز استان فعالیت دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار