خبرهای داغ:
از سرنوشت طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی» چه خبر؟

سلیمی در گفتگو با بسیج: درباره شهید محسوب‌شدن نیروهای جهادی، «کمیسیون ویژه» مجلس باید نظر بدهد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به بند شهید محسوب‌شدن نیروهای جهادی در طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی، گفت: این بند به قانون نیاز ندارد و خود «کمیسیون ویژه» مجلس می‌تواند درباره آن نظر بدهد و تصویب کند.
کد خبر: ۹۴۷۴۶۱۰
|
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

سلیمی در گفتگو با بسیج: درباره شهید محسوب‌شدن نیروهای جهادی، «کمیسیون ویژه» مجلس باید نظر بدهد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به شهید محسوب‌کردن نیروهای جهادی در صورت فوت حین ماموریت که یکی از بندهای مناقشه‌انگیز طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی» است اظهار کرد: برای تعیین‌تکلیف بندهای این چنینی باید کمیته یا کمیسیونی در مجلس شکل گرفته و در این خصوص، تصمیم بگیرد.  

وی در این‌باره افزود: کمیته یا کمیسیون ویژه با حضور رئیس بنیاد شهید، چند نفر از اعضای نظام پزشکی، نمایندگان نیروی انتظامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل می‌شود که آن کمیسیون باید درخصوص تصویب یا عدم تصویب طرح، تصمیم بگیرد. سلیمی تصریح کرد: این بند به قانون نیاز ندارد و خود کمیسیون ویژه می‌تواند درباره آن نظر بدهد و تصویب کند.  

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی مثل شهید حساب‌شدن عزیزان جهادگری که جان خود را در اردو‌های جهادی از دست می‌دهند، مصداقی هستند و در مجلس بررسی نمی‌شوند.  

گفتنی است؛ به گزارش خبرگزاری بسیج، لازم به ذکر است که طبق طرح اصلاح قانون اختیارات سازمان بسیج سازندگی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ وصول شد، بندی وجود دارد مبنی بر اینکه «جهادگران گروه‌های جهادی بسیج سازندگی که در حین خدمت رسانی جان خود را از دست داده اند، شهید محسوب می‌شوند» که این بند از موضوعات اصلی این طرح بوده و بسیاری از خانواده‌های جهادگران چشم انتظار تصویب این بند در مجلس شورای اسلامی هستند.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار