شهردار تبریز:

سوگواره بزرگ فاطمی در هشت محور اصلی برگزار می‌شود

تبریز- شهردار تبریز گفت: سوگواره بزرگ فاطمی در هشت محور اصلی و با هدف تبیین زندگی پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۵۰۳۹
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از پوسترهای سوگواره بزرگ فاطمی اظهار کرد: سلسله همایش‌های بصیرت فاطمی، سوگواره نمایشی آب و آئینه، نقش مانا، قاب آسمان، کتابت نور فاطمی، بیت‌الاحزان فاطمه، آوای کبود و پنجمین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی عناوین برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز در ایام فاطمیه هستند.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب همایش و سخنرانی، تئاتر و نمایش‌های آئین، کتابت خط و خوشنویسی، کارگاه نقاشی با حضور یکی از اساتید بنام کشور، مسابقه عکاسی با مشارکت مردم، نمایشگاه‌های فاطمی، تولید و حمایت از سرودهای انقلابی و مذهبی با مضامین اهل بیت و حضرت زهرا (س) و شعر و مرثیه‌سرایی برگزار خواهد شد.

هوشیار با اشاره به هم‌افزایی نهادهای فرهنگی شهر در افزایش کیفی محتوای این برنامه‌ها اعلام کرد: اجماع کاملی با نهادهای انقلابی و فرهنگی شهر همچون سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل ارشاد و معاونت فرهنگی سپاه صورت گرفته تا ضریب کیفی برنامه‌ها را افزایش دهیم و از طرق مختلف منتشر شوند.

وی با اشاره به فضاسازی محیط شهری برای ایام فاطمیه نیز گفت: در کنار این موارد، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز اقدام به فضاسازی محیطی با بهره‌مندی از احادیث منتسب به حضرت فاطمه‌زهرا (س) کرده است

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تلاش داریم ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را با بهره‌مندی از هنرمندان شهر و با زبان فرهنگ و هنر به تصویر بکشیم.

پوسترهای سوگواره بزرگ فاطمی  با حضور نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی رونمایی شد.

ارسال نظرات