خبرهای داغ:
ملکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

سازمان‌های حقوق‌بشری، بله‌قربان‌گوی سیاست‌های جریان استکباری هستند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان عفو بین‌الملل، بله قربان‌گوی سیاست‌های جریان استکباری هستند؛ این نهاد‌ها صرفا مجری رویکرد‌ها و جاده‌صاف‌کن سیاست‌های این جریان‌اند. 
کد خبر: ۹۴۷۵۷۳۳
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

ملکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

محمدمهدی ملکی فعال رسانه و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به ادعای حقوق بشری کشور‌های غربی اظهار کرد: برای بیان این واقعیت که امروز حقوق بشر، قربانی و ابزار قدرت‌های بزرگ بین المللی شده، کافی است به کارنامه سراسر ناقض حقوق بشری آمریکا و متحدانش، نگاه کوتاهی داشته باشیم. وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان عفو بین‌الملل، بله قربان‌گوی سیاست‌های جریان استکباری هستند؛ این نهاد‌ها صرفا مجری رویکرد‌ها و جاده‌صاف‌کن سیاست‌های این جریان‌اند. 

ملکی با بیان اینکه حقوق بشر رویکرد کاملا سیاسی پیدا کرده است، افزود: در نقاط مختلف جهان از جمله عربستان و رژیم صهیونیستی با اینکه موارد گسترده نقض حقوق بشری از جمله اعدام افراد زیر ۱۸ سال و اعدام و شکنجه افراد ضد حکومت دیده می‌شود، اما محافل سیاسی و رسانه‌ای و به اصطلاح حقوق‌بشری غربی به خاطر روابط پشت پرده اطلاعاتی و امنیتی و اقتصادی، از تمامی آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنند. 

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: بابت همین روابط پشت پرده، قتل جمال خاشقجی، کشتار مردم بی‌گناه در یمن، سوریه و فلسطین و نقاط دیگر به راحتی نادیده گرفته می‌شوند. ملکی تاکید کرد: نه تنها حقوق بشر غربی در قبال همه انسان‌ها یکسان عمل نمی‌کند، بلکه امری با اغراض کاملا سیاسی و ابزاری است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار