خبرهای داغ:
پیام فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی:

جهاد تبیین از ملزومات پیشرفت علم و فناوری در کشور است

جهاد تبیین از ملزومات پیشرفت علم و فناوری در کشور بوده که همواره می‌بایست براساس منویات مقام عظمای ولایت در دستورکار همگان باشد.
کد خبر: ۹۴۷۵۹۲۸
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ در متن پیام سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه السلام) به مناسبت هفته پژوهش خطاب به جامعه علمی استان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان ربک هوالخلاق العلیم (سوره حجر/آیه ۸۶)

هدف پژوهش دو چیز است؛ یکی رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری، دوم حل مسائل کنونی و آینده کشور.

"مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "

رؤسای محترم دانشگاه‌ها و مراکز علمی، اساتید، پژوهش گران و جامعه فرهیخته و علمی خراسان جنوبی

سلام علیکم؛

تولید علم و ایجاد قدرت علمی، پایه و اساس پیشرفت انقلاب اسلامی است. گام دوم انقلاب اسلامی متکی به ابتکار، نوآوری، مرزشکنی، بن بست شکنی و کار متراکم و انبوه علمی دانشوران مؤمن، متعهد، انقلابی، ولایت مدار و معتقد به هدایت الهی است. در فضای جنگ شناختی امروز که نظام مقدس جمهوری اسلامی با آن روبه روست نقش علم و دانش در جهاد تبیین بیش از پیش احساس می‌شود.

رشد علمی انقلاب اسلامی پیامد قابل انتظاری است که با تولید دانش بدیع، خلاقانه، بن بست شکن و به موقع مبتنی بر مبانی دینی و ولایی و بهره گیری از تجربیات متعدد انقلاب اسلامی محقق می‌گردد. مسئله یابی، نیاز سنجی و نظام مسائل حال و آینده انقلاب و کشور و ریل گذاری برای دست یابی به مرجعیت علمی و تصمیم سازی برای نهاد‌های تصمیم گیر در جهت دهی پژوهش‌ها و تحقیقات، نقش تعیین کننده و اساسی دارد.

رصد دانشی و اشراف بر دستاورد‌های مراکز علمی جهان و برقراری تعاملات و تبادلات علمی با اندیشمندان و دانشمندان جهان اسلام و تشکیل جبهه علمی انقلاب اسلامی از ضروریات تمدن نوین اسلامی است. ارائه راهکار‌های دقیق، صحیح و کاربردی برای حل مسائل مردم، کشور و انقلاب اسلامی از نیازمندی‌هایی است که مراکز علمی باید بدان توجه ویژه داشته باشند.

جهاد تبیین از ملزومات پیشرفت علم و فناوری در کشور بوده که همواره می‌بایست براساس منویات مقام عظمای ولایت در دستورکار همگان باشد. حمایت همه جانبه از شرکت‌ها و مجموعه‌های فناور و خلاق همواره نصب العین دغدغه‌مندان علم و فناوری بوده و کمک به تسهیل گری و رفع موانع پیش رو از ماموریت‌های دستگاه‌های متولی است.

اینجانب ضمن عرض تبریک هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۱ به همه اصحاب خرد، اندیشه، ابتکار و نوآوری از خداوند متعال برای همه سنگر نشینان جبهه علم و دانش و فناوری توفیق روز افزون در پیشرفت ایران اسلامی را مسالت می‌نمایم.



سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی

فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار