مدیرکل بنیاد حفظ آثار اعلام کرد؛

جزئیات مراسم تشییع ۱۵ شهید گمنام در یزد/ پنج شهید در شهرستان یزد به خاک سپرده می‌شوند

سرهنگ زارع گفت: صبح فردا پنج شنبه پیکرهای ۱۵ شهید گمنام با استقبال مسئولان در فرودگاه شهید صدوقی وارد یزد می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۷۶۴۷۲
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ منصور زارع ظهر امروز در نشست خبری کمیته استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در یزد گفت: استان یزد میزبان ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که پس از تشییع این شهدا، در ۱۵ نقطه یادمانی استان مراسم تدفین آن‌ها انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن قصد دارد دلاوری‌های رزمندگان اسلام را به فراموشی بسپارد، نسل امروز ما نیاز است بداند امنیت، آرامش و پیشرفت کشور ما مدیون کسانی هستیم که از جان خودشان گذشتند و وظیفه ما تکریم و پاسداشت شهدا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد افزود: صبح فردا پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه پیکر‌های این شهدا با استقبال مسئولان در فرودگاه شهید صدوقی وارد استان یزد می‌شوند و مراسم تشییع خودرویی تا میدان امیرچقماق برگزار می‌شود و در جوار گلزار شهدای گمنام امیرچقماق مورد استقبال و تشییع مردم قرار می‌گیرد.

زارع در خصوص مسیر حرکت کاروان شهدای گمنام در یزد گفت: بعد از نماز ظهر و عصر فردا کاروان شهدا از بلوار آزادگان به سمت میدان امام علی (ع) شروع به حرکت می‌کند و پس از گذر از میدان امام حسین (ع)، چهارراه مهدیه، چهارراه فاطمیه (س) و میدان شهید بهشتی، در چهارراه شهدا در حسینیه امیرچقماق مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با پیگیری متعدد مراکز مختلف فرهنگی دانشگاهی، محلی نهایتاً با درخواست انتقال و تدفین ۱۵ شهید گمنام به استان یزد موافقت شده است و بنیاد حفظ آثار هیچ اصراری بر دفن شهیدان در نقطه خاصی ندارد این کار بر اساس درخواست مردم و تأیید از مراجع ذیصلاح انجام می‌گیرد.

زارع افزود: از این ۱۵ شهید، ۵ پیکر در مرکز شهرستان یزد و در فلکه دوم آزادشهر، میدان حج امامشهر، محله نجف آباد، سایت علویه مسکن مهر واقع در پشت منطقه صداوسیما و مسکن مهر روستای اکرمیه به خاک سپرده می‌شوند که مراسم تدفین آن‌ها در ۶ دی ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد عنوان کرد: پیکر یکی از شهدا در محله اله آباد شهر زارچ، پیکر سه شهید در شهر تفت در پارک شهر، منطقه ده بالا و روستای اسلامیه این شهرستان، پیکر دو شهید در اردکان در دانشگاه دولتی و پارک آزادی این شهرستان، دو شهید در مهریز در حوزه علمیه امام صادق (ع) و منطقه تفریحی غربالبیز، پیکر یک شهید در بافق در مکان بیت الرقیه و یک شهید نیز در اسفندآباد ابرکوه به خاک سپرده می‌شوند.

وی افزود: پس از مراسم میدان امیرچقماق که با سخنرانی و مرثیه خوانی همراه است، مراسم تشییع شهدا تا آستان مقدس حضرت امامزاده جعفر (ع) برگزار می‌شود و تعدادی از شهدا در طول روز‌های آتی و تا زمان برگزاری مراسم تدفین در این آستان مقدس حضور دارند.

زارع با بیان اینکه چهار کمیته برای استقبال و برگزاری مراسم‌های تشییع و تدفین این شهدا در استان تشکیل شده است، اظهار داشت: تاکنون جلسات مختلفی برای آمادگی این مراسم‌ها برگزار شد و بحث فضاسازی شهری نیز در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در ۸۵ یادمان استان یزد تدفین شده‌اند و با شهدایی که در روز‌های آینده میهمان یزد هستند، تعداد شهدای گمنام استان یزد به ۱۸۰ شهید می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار