رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور در یادواره شهدای مدافع سلامت:

ایثار و نحوه مبارزه پزشکان با بیماری کویید ۱۹ برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بود

پازوکی گفت: ایثار و نحوه مبارزه پزشکان با بیماری کویید ۱۹ برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۴۷۶۵۳۹
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
ایثار و نحوه مبارزه پزشکان با بیماری کویید 19 برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بود  

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، به همت کنگره ی ملی شهدای پایتخت، یادواره شهدای مدافع سلامت تهران بزرگ با عنوان (لاله‌های آسمانی) چهارشنبه ۲۳ آذر ماه با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ و مسئولین نظام سلامت کشور در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برگزار ‌شد.

عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران با بیان اینکه روزهای سیاه کرونا فراموش‌شدنی نیست، گفت: همه ما خاطرات تلخ دیدن بیماران عزیز در آن شرایط سخت را فراموش نخواهیم کرد و به یاد خواهیم آورد که این بیماران و پزشکانی که در این عرصه قدم برداشتند چه زحماتی را متقبل شدند و همه این ها عرصه‌ای بود برای جهادگران حوزه سلامت و خدمت آفرینان کادر پزشکی که در این جبهه هم به بهترین شکل انجام‌ وظیفه کردند.

وی با درود به روح شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت ادامه داد: توفیق شهادت عرصه‌ای بود که این میان در اختیار مدافعان سلامت قرار گرفت و آن ها نشان دادند که در این عرصه هم خوش درخشیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران ادامه داد: با کاورهایی که بیش از نیم ساعت نمی‌شد پوشیدن آن را تحمل کرد، پزشکان نشان دادند مثل روزهای جنگ که در سرمای زیر صفر کردستان و گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان خدمت می‌رساندند امروز هم پای‌کار مردم هستند و با وجود اینکه ویروس کرونا نه‌تنها پزشکان که خانواده و عزیزان آن ها را نیز تهدید می‌کرد، مبارزه کردند و با دوری از آن ها در جبهه بالاتری از ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت را در تاریخ به یادگار گذاشتند.

وی با یادکردن از شهدای این عرصه مثل دکتر ولی‌ا... حسنی و سایر شهدای مدافع سلامت، گفت: جهاد در حوزه آموزش و پژوهش و راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در این موضوع نقش به سزایی در مبارزه با این ویروس منحوس داشت و اساتیدی که این امکان را داشتند که از کشور خارج شوند؛ ولی با انتخاب ماندن و جنگیدن و آموزش‌دادن آموخته‌های خود در این جبهه حماسه آفریدند.

پازوکی در پایان تاکید کرد:امید داریم این ایثارها انقلاب ما را به انقلاب جهانی؛ ولی‌عصر عج متصل کند و انشا الله ما پزشکان بتوانیم پاسدار خوبی برای سلامت مردم باشیم.

ب/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار