دوره آموزش کنشگران عفاف وحجاب در زاهدان برگزار شد

دوره آموزش کنشگران عفاف و حجاب با حضور 90 نفر از خواهران بسیجی شیعه و سنی از سراسر استان، با همت بسیج جامعه زنان سپاه سلمان به مدت سه روزدر کانون شهید عالی زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۶۱۸
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آذرکیخا، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، ضمن بیان اهمیت حجاب و عفاف در جامعه امروزی،گفت: دوره آموزش کنشگران عفاف و حجاب، با هدف توانمند سازی بسیجیان پایگاهها جهت فرهنگ سازی زیست عفیفانه متناسب با نیازها و مسائل و نیزشبکه سازی نخبگان، نوآوران، محققان و استعدادهای برتر و همچنین ایجاد کارگروههای تخصصی عفاف و حجاب در پایگاه و ارتقاء سطح کنشگران بسیجیان و  در راستای تاثیر گذاری عمیق برفرهنگ عمومی در موضوع عفاف و حجاب در زاهدان برگزار شد.

آذر کیخا در ادامه با اشاره به اهمیت مقام و جایگاه زن مسلمان ایرانی، تصریح کرد: زن از یک جایگاه والایی برخودار است که حراست از این جایگاه نیازمند ماندن در صدف حجاب است که در این صورت ارزش او حفظ خواهد شد.

وی زن را زینت‌بخش آفرینش انسان و افق روح او را تجلی‌گاه رحمت الهی دانست و اضافه کرد: دامن زن مدرسه بشریت است و همین است که امام راحل(ره) فرمود: " که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود. "

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به اینکه دشمن برای از بین بردن اسلام به دنبال برداشتن چادرها از سر بانوان است، عنوان کرد: حجاب زن حافظ کیان ملی است و اگر حجاب زنان حفظ شود، وطن و کیان انسان حفظ می‌شود.

وی حیا و عفت را دو عنصر مهم برای تحقق حجاب اسلامی دانست و مطرح کرد: حیا نیروی بازدارنده مقابل اعمال حرام است که موجب می‌شود که انسان به سمت عمل حرام نرود.

کیخا با اشاره به مدت ۳ روزه این دوره در محل کانون شهید عالی و با حضور 90نفر از خواهران بسیجی شیعه و سنی از سراسر استان ، اذعان داشت: در این دوره با استفاده از اساتید مجرب پیرامون طرح درس های مخاطب شناسی،مهارت های اقناع سازی،مهارتهای ارتباطی،عفاف وحجاب،درزمینه فردی و اجتماعی و همچنین به چگونگی آموزش مفاهیم اسلامی برای نونهالان نیز پرداخته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار