فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی مطرح کرد؛

پرداختن به سیره مرحوم آقاضیاءالدین عراقی راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه را عملیاتی می کند/مباحث آقا ضیاء الدین عراقی برای حوزویان و دانشگاهیان بسیار راهبردی و قابل استفاده است

سردار کریمی گفت: پرداختن به شخصیت هایی چون آیت الله آقاضیاءالدین عراقی علاوه بر اینکه می تواند منشأ خیرات فراوانی برای جامعه باشد نیز می‌تواند راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه را محقق کرده و عملیاتی سازد.
کد خبر: ۹۴۷۶۹۵۵
|
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به برگزاری پیش کنگره آقاضیاءالدین عراقی در اراک و اهمیت این برنامه اظهار داشت: ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی مناسب برای پرداختن به سیره و شخصیت علمای بزرگ و برجسته دینی و دانشگاهی است که استان مرکزی در این حوزه بسیار حرف برای گفتن دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و برگزاری اولین پیش کنگره آیت الله آقا ضیاء الدین عراقی گامی موثر برای پرداختن به شخصیت های بزرگ علمی و دینی استان است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح گفت: شهید مفتح یکی از شخصیت های موثر انقلاب اسلامی و پرچم‌ دار اتحاد میان حوزه و دانشگاه بود که در حوزه های نظری و فکری هم در حوزه و هم در دانشگاه بسیار اثرگذار بود و نامگذاری سالروز شهادت ایشان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد بسیار مهم است و همچون نقشه راهی برای این دو مرکز علمی است.

سردار کریمی تأکید کرد: تقوا ، ساده زیستی و اهتمام به مکتب و راه امام خمینی(ره) از علل مهم موفقیت های شهید مفتح است و این ایام وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی مناسب برای معرفی و تبیین سیره این شخصیت برجسته انقلاب است.

وی افزود: پرداختن به شخصیت هایی چون آیت الله آقاضیاء الدین عراقی علاوه بر اینکه می تواند منشأ خیرات فراوانی برای جامعه باشد نیز می تواند راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه را محقق و عملیاتی سازد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت پیش کنگره آقاضیاءالدین عراقی بیان کرد: مرحوم آقا ضیاء الدین عراقی یکی از افتخارات استان مرکزی است که در مباحث فقهی و اصولی تحقیقات جامع و سخنان بسیار کاربردی و ارزشمندی دارد و مباحث این شخصیت بزرگوار می تواند برای جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی بسیار راهبردی و قابل استفاده باشد.

وی افزود: به کار بردن تعبیر نور دین و استوانه برای مرحوم آقاضیاء الدین عراقی توسط حضرت امام(ره) نشان از اثرگذاری اقدامات این عالم وارسته است و آثار ایشان در فقه شیعه و خصوصا اقدامات او در مقابله با عرفان و تصوف انحرافی در نجف همواره در تاریخ اسلام ماندگار است.

سردار کریمی افزود: بنده به سهم خود ضمن دعوت شخصیت های علمی، حوزوی، دانشگاهی و نخبگان و علاقمندان به مراسم روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه از نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی که دغدغه قابل تقدیری برای برگزاری کنگره مرحوم آقاضیاء الدین عراقی و سایر شخصیت هاي دینی را دارند کمال تشکر و قدردانی لازم را دارم و اعلام می کنیم در راستای معرفی و تبیین شخصیت های بزرگ دینی، علمی و انقلابی استان به نسل جوان همه توان و ظرفیت ها را پای کار خواهیم آورد.

وی با اشاره به دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی بیان کرد: افتخار این را داریم از هفت سال گذشته در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی بزرگان و شخصیت های برجسته استان در حوزه های مختلف با محوریت امام خمینی(ره) و در قالب برنامه ها و طرح های مختلف از جمله هفت اقلیم و طرح شهید ایزد پناه را به جوانان و نوجوانان و آحاد مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات