مشق عشق گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در مناطق محروم زنجان

زنجان – گروه های جهادی برای کمک به رفع فقر و محرومیت در روستاها و مناطق محروم با جان و دل مجاهدت می کنند که گروه جهادی شهید ابراهیم هادی استان زنجان یکی از این گروه هاست.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۱۲
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

مشق عشق گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در مناطق محروم زنجان

به گزارش خبرنگار بسیج؛ گروه‌های جهادی برای کمک به رفع فقر و محرومیت در روستا‌ها و مناطق محروم با جان و دل مجاهدت می‌کنند و برای رفاه حال همنوع خود از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند و بدون هیچ چشم داشتی و صادقانه با وجود تمام سختی همواره در حال آبادانی هستند.

طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ی هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است، و این دو هیچ یک نقطه‌ی پایان ندارد، پس کار جهادی امروز شما میتواند ده‌ها و صد‌ها برابر، کیفیت و ارتقاء و گسترش یابد. 

گروه جهادی شهید ابراهیم هادی شهرستان زنجان نیز یکی از گروه‌های جهادی فعال است که با حضور جهادگران مخلص و بسیجی از بدو تاسیس خوش درخشیده و به یاری نیازمندان و محرومان شتافته است.

در همین راستا خبرنگار بسیج گفت و گویی صمیمانه با دکتر اکبر صادقی، مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی شهرستان زنجان داشته است که در ادامه می‌خوانید:

لطفا ابتدا خودتان را معرفی کنید و از فرایند تشکیل گروه جهادی برایمان بگویید؟

ضمن عرض خدا قوت به تمام جهادگران به ویژه اصحاب رسانه که بزرگترین جهادگران عرصه ولایت مهدوی هستند و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) که همواره در حال جهاد بودند و لحظه‌ای از آن غافل نشدند، اکبر صادقی هستم و قریب به ١۶ سال است که در گروه جهادی شهید ابراهیم هادی همراه دوستان فعالیت‌های جهادی خود را آغاز کرده ایم.

بسیج و فرهنگ بسیجی یعنی چه؟

بسیج به معنای واقعی کلمه عشق است و اگر زمره عشق را در کلمه بسیج بتوان ادغام کرد می‌توان گفت بالاتر از جان است کلمه‌ای که روح انسان را جلا می‌دهد.

هدف شما از تشکیل گروه جهادی چه بوده است؟

گروه‌های جهادی از زمان عصر بلوغ اسلام شکل گرفته است و تا به امروز ادامه داشته است و در زلزله خراسان جنوبی که در سال ۱۳۴۲ رخ داد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به همراه طلاب و خیرین وارد منطقه شدند و برای گره گشایی از مشکلات زلزله زدگان تا لحظه آخر خدمت رسانی کردند. از همان سال گروه‌های جهادی نهادینه شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی رونق بیشتری گرفت، این گروه‌های جهادی به عنوان سنگر سازان بی سنگر در دوران ۸ سال دفاع مقدس نهادینه‌تر شد و اسم جهاد و گمنام جهادگری در طریقه شهدایی و به تمسک و ارواح طیبه شهدا و به نام خود شهدا لقب گرفت و امروز این گروه‌های جهادی بدون هیچ چشمداشتی کار‌های جهادی فوق تخصصی انجام می‌دهند.

گروه جهادی شهید ابراهیم هادی از چه سالی شروع به فعالیت کرده است؟

شهیدابراهیم هادی همیشه از خدا می‌خواست گمنام بماند، چرا که گمنامی صفت یاران خداست. گروه جهادی شهید ابراهیم هادی از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و بنده که خود در منطقه محروم زندگی کرده ام درد و رنج این افراد را به خوبی درک می‌کنم و امروز ۱۶ سال است که این گروه جهادی به صورت مردمی فعالیت دارد و با ۱۲ کارگروه تخصصی و فوق تخصصی در مناطق محروم و صعب العبور باارئه خدمات در زمینه‌های پزشکی، مامائی، دندانپزشکی، روانپزشکی، دامپزشکی، مهندسین تغذیه دام، علوم دامی، مهندسین کشاورزی، مشاورین امور تربیتی، فرهنگی و خانوادگی و همچنین خدمات داروخانه‌ای رایگان صحرایی با حضور پرستاران و تکنسین‌های دارویی همواره کنار مردم کم برخوردار بوده است و در این ۱۶ سال با عنایت پروردگار متعال هر ۴۰ روز یکبار اردو برگزار شده است که هر اردو به اسم یکی از ائمه معصومین (ع) بوده است.

گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در چه زمینه‌ای بیشترین فعالیت را دارد؟

از سال ۱۳۸۸ بسیج سازندگی گروه‌های جهادی را در قشر‌های مختلف تقسیم بندی کرد که گروه جهادی شهید ابراهیم هادی زیر مجموعه بسیج مهندسین کشاورزی و دامی استان زنجان قرار گرفت که علاوه بر فعالیت در حوزه کشاورزی و دامی ما با برگزاری کلاس‌های اشتغالزایی در حوزه دامی و کشاورزی، پیشگیری از بیماری‌های دامی، استفاده بهینه از اقلیم منطقه دامی و کشاورزی برگزار شده است در همین راستا طرحی با عنوان امنیت غذایی در مناطق محروم ارائه کرده ام که خوشبختانه این طرح جز برگزیدگان قرار گرفت و همچنان در این حوزه فعالیت‌های تخصصی انجام می‌دهم.

این گروه جهادی تا به امروز چه خدماتی ارائه داده است؟

خوشبختانه تاکنون تمامی کمک‌ها از طریق خیرین بوده و از هیچ ارگان و نهادی کمک گرفته نشده است و بسته‌های معیشتی و البسه، کفش، کیف، لوازم التحریر، کتاب داستان، اسباب بازی، وام‌های قرض‌الحسنه و در دوران کرونا با ضدعفونی معابر، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده، مرمت و بازسازی منازل مسکونی، آبرسانی و کشاورزی و دامی با حفظ کرامت انسانی که یکی از ارکان مهم گروه جهادی شهید ابراهیم هادی است ارائه شده است.

در راستای خدمت رسانی، مناطق محروم و نیازمند را چگونه شناسایی می‌کنید؟

در اردو‌هایی که بیشتر روز‌های جمعه به عشق مهدی فاطمه برگزار می‌شود ۳۰ نفر به صورت تخصصی و فوق تخصصی شرکت می‌کنند که بیشتر از نخبگان استان هستند این عزیزان خودجوش به یاری همنوعان خود می‌آیند و همانگونه که در قرآن کریم آمده است «جاهدوا فی الله حق جهاده» جِهاد به معنای کوشیدنِ همراه با فداکاری در راه خدا با جان، مال و دیگر داشته‌های انسانی است، که به طور حتم حق الناس است پس شناسایی افراد و مناطق محروم بسیار مهم است و بنده به عنوان خادم گروه با دوستانی که البته از یادگاران و جانبازان دفاع مقدس هستند برای شناسایی مناطق هدف اقدام و به طور جد و با حساسیت شناسایی می‌شوند.

در دوسال دوران بیماری ویروس کرونا گروه جهادی شهید ابراهیم هادی چه اقداماتی داشته است؟

این نظر شخصی من است که دوران کرونا نقطه عطف دوران جهادگری ما بوده است که گروه شهید ابراهیم هادی در آن دوران خوش درخشید و با وجود تمام سختی‌ها و خطرات برای ارائه خدمات و اطلاع رسانی به مناطق صعب العبور و محروم رفته و با جان و دل برای رفع نیاز‌های عزیزان قدم بر می‌داشت چه بسا که بنده و همراهانم چندین بار به این بیماری مبتلا شدیم، ولی همیشه در صحنه بودیم و گاهی برای غسل، کفن و دفن فوت شدگان که، ولی نعمتان ما بودند خود به شخصه این مسئولیت را برعهده می‌گرفتم.

و، اما حرف آخر…..

در پایان صحبت هایم میخواهم اشاره‌ای به یکی از ابیات سعدی این شاعر بزرگ داشته باشم که می‌گوید:

گر در طلبت رنجی ما را برسد شاید ‫/ چون عشق حرم باشد سهل است بیابان‌ها

گروه‌های جهادی افراد گمنامی هستند که برای رضای خدا و همنوعان خود تلاش می‌کنند و این تنها خواسته ما است که مسئولین و ارگان‌ها و نهاد‌ها به یاری این عزیز بیایند تا بتوانیم برای حل مشکلات مناطق محروم اقدامات سازنده‌ای داشته باشیم و بنده معتقد هستم که ما شرمنده شهدا نیستیم بلکه مدیون شهدا هستیم و با حضور در گروه‌های جهادی و ارائه خدمات در این مناطق می‌توانیم پاره‌ای از دین خود را به آن‌ها ادا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار