در همایش خورشید ولایت در ایرانشهرمطرح شد:

مردم ایرانشهر مدافع و حامی ولایت هستند/ نقطه قوت و پیشرفت هر کشور، ملت، قوم و قبیله ای اتحاد و وحدت است

آیت الله محامی گفت: مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در دفاع از کشور و انقلاب مبارزه کرده و جان خود را فدا کرده اند
کد خبر: ۹۴۷۷۴۳۰
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در سیزدهمین همایش خورشید ولایت که در دانشگاه ولایت ایرانشهر با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت : نقطه قوت و پیشرفت هر کشور، ملت، قوم و قبیله ای اتحاد و وحدت است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاششان ضربه زدن به وحدت و انسجام مردم ایران اسلامی است تا بدینوسیله به اهداف شوم خود دست پیدا کنند که متاسفانه در برخی از نقاط نیز به نتایجی نیز دست یافتند.

آیت الله محامی تصریح کرد: خوشبختانه با اینکه در سیستان و بلوچستان موضوع قومیت، مذهب و محرومیت را داریم، دشمن نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند که دلیل آن تاثیرات حضور رهبر معظم انقلاب در استان و در کنار آن اصالت و غیرت مردمان سیستانی و بلوچ است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مردم این استان اجازه ندادند این خطه پهناور بستری برای حضور فتنه گران باشد.

وی افزود: مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در دفاع از کشور و انقلاب مبارزه کرده و جان خود را فدا کرده اند.

آیت الله محامی با اشاره به محرومیت های سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در این استان محرومیت وجود دارد و این موضوع را همه قبول دارند اما نسبت به اول انقلاب تا کنون کارهای مختلفی انجام شده اما باز هم کم است.

وی با اشاره به سخنان مطرح شده در زمینه کمک به رفع محرومیت زدایی در استان بیان کرد: برای رفع محرومیت زدایی وعده کمک تا حد مقدورات را داده شده تا بتوان فاصله های موجود سیستان و بلوچستان را با سایر نقاط کم‌ شود.

عباسعلی ارجمندی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ما به عنوان خانواده معظم شهدا خودمان را بدهکار نظام و ولایت می‌دانیم نه طلبکار نظام.

وی با بیان اینکه بر اساس وعده الهی حق همیشه پیروز است و باطل شکست خواهد خورد افزود: جمهوری اسلامی حق است و ماندگار خواهد بود و باطل که آمریکا است شکست و نابود می‌شود.

ارجمندی بیان کرد: همایش خورشید ولایت باید در سطح ملی و بین المللی مطرح و برگزار شود زیرا رهبر معظم انقلاب دوران ستم‌شاهی در ایرانشهر در اقامت اجباری بودند و خدمات ارزشمندی از ایشان در زمینه وحدت شیعه و سنی بر جای مانده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: گنجی همچون مردم خوب و وفادار به نظام و انقلاب در سیستان و بلوچستان بویژه در ایرانشهر وجود دارد که باید از این فرصت و نعمت به خوبی استفاده شود.

این مسئول اظهارداشت: مجموعه حوزه دانش آموزی و دانشجوی به همایش خورشید ولایت و دلدادگی مردم به رهبر معظم انقلاب و عشق و علاقی که رهبر معظم انقلاب به این خطه دارند بپردازند.

وی تصریح کرد: محبت و علاقه مردم سیستان و بلوچستان به رهبر معظم انقلاب ستودنی است.

مردم ایرانشهر مدافع و حامی ولایت هستند

حجت الاسلام عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر نیز در این همایش گفت: حضور شما مردم ولایتمدار در همایش خورشید ولایت نشانگر پیوند امت با ولایت است.

وی افزود: خدا را شاکریم که میزبان خوبی از امامت و ولایت بودیم که رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند «ایرانشهر از من و من از ایرانشهر هستم».

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی بیان کرد: دلدادگی و وحدتی که امروز در منطقه حاکم است به خاطر حضور رهبر معظم انقلاب در دوران اقامت اجباری ایشان در این منطقه بوده است.

امام جمعه ایرانشهر گفت: همایش خورشید ولایت باید مظهری برای کشف قابلیت‌ها و استعدادهای منطقه و شکوفا کردن آنها باشد.

وی افزود: برای رویش‌های انقلابی نباید کار و فعالیت ما متوقف شود بلکه باید رویش‌های انقلابی در سیستان و بلوچستان روز به روز بیشتر شود و پیوند جوانان با ولایت گسترش یابد.

حجت الاسلام بزمانی اظهارداشت: مردم ایرانشهر همواره مدافع و حامی ولایت بوده و همچنان هستند.

دکتر عبدالناصر درخشان نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم بیان کرد: یکی از نمونه های تجلی اعجازگونه کمالات رهبر معظم انقلاب هوشمندی بسیار بالا و البته توجه خاص ایشان به استان سیستان و بلوچستان است.

دکتر درخشان اظهار داشت: هدایت و ولایت خداوند که در قرآن وعده داده است همراه ساختار و نظامی است که خداوند بوسیله پیامبرانش امتداد داد تا به پیامبر عظیم الشأن اسلام رسید و امروز نیز این ولایت به دست رهبر معظم انقلاب رسیده است.

وی تاکید کرد: تبعید مقام معظم رهبری به شهرستان ایرانشهر خاطره ای هم برای مردم این استان و هم برای خود رهبر معظم انقلاب شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر تاکید کرد: مقام معظم رهبری حکیم فرزانه ای است که بعد از رحلت امام خمینی رحمت الله علیه توانست زمام حکومت اسلامی را به دست بگیرد و به بهترین شکل نیز آن را پیشرفت و امتداد دهد.

درخشان تاکید کرد: مقام معظم رهبری چهره بارزی در عرصه های علمی همچون فقه، اصول، تفسیر و البته در مسائل مختلف از اجتماعی، مدیریتی و سیاسی گرفته تا حتی عرصه های هنری مختلف دارد که همه این ها همراه شده با نشاط و توان مدیریتی بالا و وجهه اعجاز گونه ای از کمالات را در ایشان بوجود آورده است.

وی افزود: یکی از نمونه های تجلی اعجازگونه کمالات رهبر معظم انقلاب هوشمندی بسیار بالا و البته توجه خاص ایشان به استان سیستان و بلوچستان و خصوصا به شهر ایرانشهر می باشد که نشان از علقه عمیق ایشان به این مرز و بوم دارد.

دکتر درخشان در ادامه گفت: البته این توجه و نگاه خاص ایشان به این استان به دلیل علقه ای است که مردم اینجا نیز به ایشان دارند که این علقه را همواره به همگان نشان داده اند.

دکتر درخشان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کمالات مقام معظم رهبری توجه خاص ایشان به مسئله وحدت امت اسلامی است که نگاه بلند ایشان در انسجام بخشی امت اسلامی را نشان می‌دهد.

فرماندار ایرانشهر نیز گفت: همایش خورشید ولایت بهانه‌ای است که دوباره تمرین با هم بودن را به تأسی از فرمایشات و فرامین رهبر معظم انقلاب به نمایش بگذاریم.

علی شعبانی اظهارداشت: همایش خورشید ولایت رویداد بزرگی برای دلدادگی مردم سیستان و بلوچستان به نظام و ولایت است.

وی بیان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر خیرات و برکات فراونی در این منطقه داشته و دارد به‌ طوریکه مردم از اینکه روزگاری میزبان ایشان بودند و به عنوان مردمان شهر میزبانان ولایت مطرح هستند ابراز خوشحالی می‌کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار