خبرهای داغ:
سردار دشتی در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج :

بوشهر تبدیل به دارالحماسه کشور شده است

جانشین فرمانده سپاه استان بوشهر گفت: استان بوشهر با توجه به موقعیت تاریخی در حوزه مقاومت از دیرباز تاکنون بوشهر تبدیل به دارالحماسه کشور شده است.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۷۲
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) با حضور هنرمندان شرکت کننده در جشنواره و برگزار کنندگان و دست اندرکاران این رخداد و همچنین مقامات استانی در گلزار شهدای بوشهر و ادای احترام و نثار گل به مقام شامخ شهیدان، رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

سردار عبدالرضا دشتی جانشین فرمانده سپاه استان بوشهر در این مراسم با خیر مقدم به هنرمندان شرکت کننده در جشنواره سودای عشق و تقدیر از برگزار کنندگان گفت: استان بوشهر با توجه به موقعیت تاریخی در حوزه مقاومت از دیرباز تاکنون بوشهر تبدیل به دارالحماسه کشور شده است.

دشتی با اشاره به فعالیتهای گوناگون صورت گرفته در حوزه های مختلف صنایع دریایی نظامی و صادراتی نفتی استان تصریح کرد این پیشرفتها و دستاوردها بستر مناسبی را بوجود آورده تا هنرمندان حوزه های مختلف به ویژه تاتر بتوانند از آن استفاده کرده و قدرت کشور عزیزمان را در قالب های مختلف آثار هنری مطرح کنند. وی همچنین توجه به هنرمندان جوان و ظرفیت سازی در حوزه هنر برای کشف و استعدادهای نهفته در این حوزه و معرفی به جامعه هنری کشور را از فعالیت های اصلی بسیج هنرمندان دانست.

اجرای مراسم آیینی و موسیقی حماسی و سنتی از دیگر بخشهای آیین آغازین جشنواره سودای عشق بود
در دیدار هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره سودای عشق با نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد:
آیت اله صفایی بوشهری: تاتر در هندسه و فضای کلی هنر نقش ویژه و اثر گذاری دارد.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان بوشهر با اشاره به نقش اثر گذار هنر تاتر در جوامع مختلف گفت: هنر تاتر به دلیل تاثیر گذاری، سادگی و حضور گسترده اش در میان مردم نقش ویژه ای در هندسه و فضای کلی هنر دارد.

گفتنی است،جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان جشنواره با همراهی هنرمندان حاضر در جشنواره با آیت اله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سردار عبدالرضا دشتی جانشین فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر، جواد جمیری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور و سعید نجفیان دبیر جشنواره سیزدهم گزارش کاملی را از روند و فعالیت های انجام شده در جشنواره ارائه کردند. در ادامه آیت اله صفایی بوشهری ضمن خیر مقدم به هنرمندان و حاضران در نشست گفت: هنر زیباترین و موثر ترین شیوه داده ها و داشته ها به جامعه مخاطب است.

هنر مقوله ای مقدس است. چون خداوند آن را به انسان عنایت کرده و از همین رو محصولات و اثار هنری بیشترین اثر گذاری را بر جامعه مخاطب دارد.

امام جمعه با اشاره به برخی ویژگی های ارزشمند تئاتر تصریح کرد: زمانی که میدان در عرصه هنر به هنرهای نمایشی رسید، تئاتر جایگاه ویژه ای را کسب کرد. چرا که تئاتر در بین هنرهای نمایشی زنده ترین است، بدون هیچ تکلفی و همین مردمی بودنش آن را واجد جایگاه ویژه ای کرده است. بنابر این تئاتر در فضا و هندسه هنر، نقش ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد:زمانی که سران جوامع در تاریخ، ارزش هنر و تاتر را درک کردند و به جذاب بودن محصولات هنری پی بردند به دنبال در اختیار گرفتن هنر به سود خود بودند تا از این مولفه قدرت به سود خود استفاده کنند. امروزه روز نیز جهان استکبار به شدت در پی مصادره کردن هنر به سود خویش و به استضعاف کشاندن جهان بشری و مدیریت ادراکی و معرفت شناختی جوامع به سود خویش است.

امام جمعه بوشهر افزود: آزادی هنر از اسارت سرمایه داری جهان استکباری یکی از فعالیتهای مهمی است که میبایست در دستور کار هنرمندان کشورهای مستقل و آزادیخواه به ویژه کشورهای حوزه محور مقاومت قرار گیرد. پرداختن به تولیداتی که بتواند در برابر خواسته ها و اهداف جهان استکبار و صهیونیسم که نگاه ابزاری است بایستد و با آن مقابله کند و هنر را در جایگاه متعالی و والای خود حفظ کند.

مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تاتر بسیج (سودای عشق) از روز دوشنبه ۲۸ آذرماه سالجاری با حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از ۲۱ استان کشور در بوشهر آغاز می شود.

ب/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار