خبرهای داغ:
اکبری:

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه فعال در حوزه راهداری کشور وجود دارد

همدان-معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با وجود سیاه‌نمایی رسانه‌های معاند، دولت در مسائل زیرساختی بسیار خوب عمل کرده است و هم اینک ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه فعال در حوزه راهداری کشور وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۷۷۵۱۳
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا اکبری در آیین افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی شهرستان بهار با بیان اینکه در هفته حمل و نقل و راهداری ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره‌برداری در کشور وجود دارد، اظهار کرد: با وجود سیاه‌نمایی رسانه‌های معاند، دولت در مسائل زیرساختی بسیار خوب عمل کرده است و هم اینک ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه فعال در حوزه راهداری کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه تنها کمتر از ۱۰ درصد آنها رکود طولانی را تجربه کردند و هیچ پروژه‌ای تعطیل نیست و برخی با سرعت کم و با منابع محدود در حال انجام است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: هم اینک حدود ۶۰۰ پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور در حال اجرا است و از این شمار ۳۰۰ پروژه شبیه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی ساخته می‌شود و پروژه‌ها تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسند.

وی با گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری گفت: امروز «راهداری برای خدمت به مردم» است و هر زمان که دشمنان سعی کردند از طریق حمل و نقل در کشور رخنه کنند رانندگان آنها را با شکست مواجه کردند و امیدواریم مشکلات حوزه حمل و نقل به حداقل برسد.

اکبری افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی کریدور غرب کشور و در مسیر سفر عتبات قرار گرفته و بسیار حائز اهمیت است و به دلیل مسائل مالی، تورم و معارضین این پروژه به طول انجامیده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های مرتبط با رفع نقاط حادثه خیز و تداخلات ترافیکی در کشور باید زودتر به نتیجه برسد خواستار اتمام ریزه‌کاری‌ و ظرافت پروژه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی شد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: در راستای زیباسازی پروژه آمادگی تخصیص اعتبار بیشتر وجود دارد تا پروژه با شرایط بهتری تحویل داده شود.

*بهره‌برداری از ۷ پروژه راهداری در استان همدان

استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر فراهم کردن مباحث زیرساختی هفت پروژه راهداری امروز به صورت همزمان با ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار در این استان به بهره برداری رسید.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به تاکید رییس جمهور در رفع نقاط حادثه خیز استان افزود: در سفر هیات دولت به استان، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مباحث زیرساختی، راه و راه‌آهن اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر رییس جمهور به استان همدان تاکنون یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافته که بخشی در حوزه راه و راهداری هزینه خواهد شد.

استاندار همدان اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح شهید زارعی یکی از نقاط حادثه خیزی بود که از سال‌های گذشته مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفت و در یکسال اخیر با پیگیری‌های مجدانه و اقدام جهادی و انقلابی مسئولان به اتمام رسید تا شاهد کاهش حوادث در این نقطه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار