با استقبال مردم و مسئولان:

پیکر مطهر 2 شهید گمنام وارد یاسوج شد/ جدول زمانبدی مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری شهدا در استان

پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس با استقبال مردم و مسئولان وارد شهر یاسوج شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۶۱۸
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار ایمان خردمند مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به استان، اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدای والامقام ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۳۰ آذر در فرودگاه یاسوج مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت و مراسم تشییع خودرویی تا ستاد کنگره شهدا برگزار شد.

وی افزود: پس از آن پیکر مطهر این شهدای والامقام برای حضور در مراسماتی در شهر یاسوج منتقل و شامگاه چهارشنبه مردم شهر یاسوج در حسینیه ثارالله این شهر در ویژه‌برنامه «یلدای شهدایی» میزبان پیکرهای مطهر شهدا خواهند بود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام ساعت ۶:۳۰ روز پنجشنبه یکم دی در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در زندان مرکزی یاسوج برگزار می‌شود، حضور می‌یابند و ساعت ۹:۳۰ همین روز از ستاد کنگره شهدای استان تا میدان هفت تیر شهر یاسوج مورد استقبال مردمی قرار می‌گیرند.

خردمند عنوان کرد: پیکرهای مطهر شهدا عصر روز پنجشنبه به شهرستان دنا انتقال داده می‌شوند و مورد استقبال مردم این شهرستان قرار گرفته و پس از آن چند مراسم در شهر یاسوج میزبان پیکرهای مطهر این شهدای والامقام خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: پیکر مطهر شهدای گمنام صبح روز جمعه دوم دی به شهرستان بهمئی منتقل و در این شهرستان مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و پس از آن به شهرستان لنده انتقال داده می‌شوند و روز شنبه سوم دی مورد استقبال مردم لنده قرار گرفته و در مراسمات مختلف حضور می‌یابند.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیکر مطهر شهدا روز یکشنبه چهارم دی در بخش‌های چاروسا و دیشموک و صبح روز دوشنبه پنجم دی در شهرهای چرام و سرفاریاب و بعداز ظهر همین روز در شهرهای باشت و بوستان مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

خردمند ابراز داشت: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از حضور در ۷۲ نقطه از استان کهگیلویه و بویراحمد، روز سه‌شنبه ششم دی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع می‌شوند و پیکر مطهر یکی از شهدا به شهر دهدشت منتقل و در حوزه علمیه خواهران دهدشت تدفین می‌شود و پیکر یکی دیگر از شهدا به منطقه عمومی لیشتر منتقل و خاکسپاری می‌شود.

یکی از این شهدای والامقام در سن ۲۰ سالگی در عملیات «بدر» در شرق دجله به شهادت رسید که پیکر مطهر وی در حوزه علمیه خواهران دهدشت به خاک سپرده می‌شود.

یکی دیگر از این شهدای والامقام، در سن ۲۷ سالگی در عملیات «رمضان» در شرق بصره به شهادت رسید که پیکر مطهر وی در منطقه عمومی لیشتر گچساران خاکسپاری می‌شود.

انتهای پیام/

استقبال از پیکر مطهر 2 شهید گمنام در یاسوج/ جدول زمانبدی مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری

ارسال نظرات