به همت بهزیستی استان البرز انجام شد؛

ارائه آموزش های پیشگیری از خودکشی نوجوانان به مشاوران و مدیران ۴۰۰ مدرسه پرخطر

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت:‌مشاوران و مدیران ۴۰۰ مدرسه پرخطر در راستای پیشگیری از خودکشی نوجوانان، آموزش های لازم را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۴۷۸۲۶۶
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از خودکشی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی این استان پس از رایزنی با اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اجتماعی استانداری البرز در اقدامی نو، طرح پیشگیری از خودکشی در دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داد.

وی مطرح کرد: چالش های مرتبط با دوره پسا کرونا، حضوری شدن مدارس و ناتوانی در سازگاری با شرایط موجود، مشکلات اقتصادی، خانوادگی و همچنین مشکلات مرتبط با هویت یابی ممکن است نوجوانان را در شرایط مخاطره آمیزی قرار دهد؛ از همین رو اجرای برنامه های پیشگیرانه و آگاهسازی دانش آموزان، والدین و مشاوران مدارس گامی موثر در افزایش تاب آوری در آن ها خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: مقرر شده ۵۴۰ نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش این آموزش ها را دریافت کنند که در این راستا تاکنون کارگاه های آموزشی توانمندسازی مشاوران مدارس با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مشاوران شهرستان های کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ برگزار شده است.

محمدی فلاح خاطرنشان کرد: در این کارگاه ها مشاوران ضمن آشنایی با علائم پر خطر در دانش آموزان با نحوه مداخله فوری آشنا شدند. همچنین اجرای برنامه آگاهسازی جمعیت عمومی در ۲۳ محله پر آسیب و ۱۵ مدرسه نیز به صورت اجتماع محور در حال انجام است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها