خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرستان کازرون:

دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است که یادآور خاطره ۸۴ شهید از فرزندان این شهر در دفاع از حق علیه باطل است.
کد خبر: ۹۴۷۸۹۰۷
|
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، یادواره 84شهید عملیات کربلای4 و گرامیداشت ناصر دیوان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون اظهار داشت: یادواره 84شهید کازرونی در عملیات کربلای 4 و گرامیداشت مبارزان نهضت مقاومت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در کانون شهید عسکری شهرستان کازرون برگزار شد.

وی در حاشیه برگزاری مراسم شهدا و گرامیداشت ناصر دیوان کازرونی ادامه داد: دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است که یادآور خاطره 84شهید از فرزندان این شهر در دفاع از حق علیه باطل است.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون تصریح کرد: دی ماه در تاریخ کازرون برگ زرینی دارد در ایامی که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصردیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان خصوصا حاج سید عبدالحسین لاری به جنگ با استعمارگر قرن ، انگلیس رفتند و با موفقیت در منطقه دشت ارژن قوای نظامی انگلیس را شکست دادند.

وی به دیگر حوادث دی ماه در شهرستان کازرون پرداخت و گفت: در دی ماه وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9 دی 1357 ، راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع) در 8 دی ماه 1388 که به همین منظور از 4 الی 13 دی ماه همزمان با دهه بصیرت، دهه کازرون نیز نامگذاری شده است که مراسمات مختلف در این شهرستا برگزار می شود.

همچنین در این مراسم که با حضور مردم خداجوی شهرستان کازرون برگزار شد دو نفر از فرمانده هان دوران دفاع مقدس در لشکر19فجر و 33المهدی حاج کاظم پدیدار و حاج رحیم قنبری با بیان خاطرات و روایتی از حماسه و رشادت های رزمندگان کازرونی در هشت سال دفاع مقدس خصوصا عملیات کربلای 4 که پل و زمینه عملیات کربلای5می باشد یادو خاطره شهدا را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار