معاون توسعه مدیریت منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید:

اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی در شهرهای جدید لحاظ شود

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی باید در شهرهای جدید لحاظ شود.
کد خبر: ۹۴۸۰۰۷۷
|
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مختار محمدی، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های داخلی در انتصابات گفت: هیئت مدیره باید توجه داشته باشند در انتصابات به ظرفیت های داخلی توجه ویژه داشته باشند، صداقت، شایستگی، درستی، بی طرفی و عینیت باید در انتصابات لحاظ شود.

اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی در شهرهای جدید لحاظ شود

وی افزود: در مدل‌های مختلف حکمرانی سه رویکرد حقوقی، اخلاقی و تدبیری وجود دارد و در اصول ۱۰۹، ۱۱۵ و ۱۵۷ قانون اساسی کشور یکی از شرایط مدیریتی داشتن عنصر تدبیر عنوان شده است؛ باید افرادی که به عنوان مدیر منصوب می‌شوند شایستگی‌های فردی و تخصص و تعهد لازم را داشته باشند و با مدیران استان هماهنگ باشند تا بتوان خیر و مصحلت عموم جامعه را تامین کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی باید در شهرهای جدید لحاظ شود، گفت: دستگاه ها مکلف هستند، افراد ایثارگر را تبدیل وضعیت یا استخدام کنند، هدف قانون گذار تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بوده و تنها ملاک، امتیاز نیست تا بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه داد.

ساخت حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید "امیرکبیر"

بهزاد شاکرمی، مدیرکل حراست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در این مراسم به تعداد ساخت و سازهای صورت گرفته در شهر جدید امیرکیر اشاره و تصریح کرد: طی سالیان گذشته 1100 واحد مسکن مهر در شهر جدید امیرکبیر ساخته شده، کلنگ ۲۰ هزار واحد مسکن ویلایی نیز به تازگی در این شهر زمین زده شده است لذا با توان و تلاش چند برابری باید کمک کرد تا این وعده اجرایی شود.

وی افزود: تعامل با عوامل استان از اولویت ها بوده و نیاز است که تعامل مسئولین شهرهای جدید امیرکبیر چندین برابر شود تا شاهد چالش های مدیریتی در این حوزه نباشیم این درحالیست که در گذشته شاهد چالش های مدیریتی در شهر جدید امیرکبیر بوده ایم.

مدیرکل حراست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ادامه داد: اولویت بندی کارها برای مدیران مهم است و اولویت در این شهر ساخت حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی است و همین مهم ملاک ارزیابی مدیران است.

شاکرمی خاطرنشان کرد: به دنبال محقق کردن اولویت ها در شهرهای جدید هستیم، لذا می طلبد مديران و مسئولین در این حوزه با یک اتحاد و روحیه جهادی پیش روند تا بتوان شهر جدید امیرکبیر را به عنوان الگو در کشور معرفی کرد.

راه اندازی قطار امیرکبیر-اراک-مهاجران در دستور کار
سعید میرزایی، سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران نیز در این مراسم گفت: حمل و نقل در شهر جدید امیرکبیر از مباحث مهمی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

وی افزود: راه اندازی قطار امیرکبیر-اراک-مهاجران نیز پیگیری می شود؛ یکی از مشکلات جدی این شهر، کمبود درمانگاه و کادر درمان است که نیروی لازم را ندارد و این مهم با جدیت دنبال می شود، تجهیز داروخانه نیز در دستور کار قرار دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بکارگیری ظرفیت نهادها، مشکلات شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران حل شود، برای جذب سرمایه گذار نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

سید علیرضا مکبری، مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید کشور نیز گفت: عقب افتادگی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و کارکردی در شهرها مشهود است که بر اساس این دغدغه، راهبردهایی برای توسعه اجتماعی فرهنگی شهرها برنامه ریزی شده است و این‌ مهم باید ذیل برنامه ها‌ و اقدامات اصلی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دولت باشد.

وی افزود: سه مولفه مهم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، هویت، عدالت و پیشرفت است که در شهرهای عمران جدید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ هویت و گفتمان عالی شهر باید در شهرهای جدید اولویت باشد و آموزش ها نیز متناسب با جمعیت شهر باشد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید کشور درخصوص موضوع پیشرفت خاطرنشان کرد: نگاه به آینده شهرهای جدید باید رویکرد اصلی و محوری باشد و دو بازوی آن، سبک زندگی ایرانی اسلامی با کمک مردم و تسهیل گری دولت باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار