حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر؛

حضرت زهرا واسطه بین نبوت و امامت بود/ هیمنه آمریکا در جهان شکست.

مراسم گرامیداشت دهه بصیرت، سالگرد شهادت سردار دلها و آیت الله مصباح یزدی همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۰۹۷۲
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد حضرت آیت الله مصباح یزدی و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: صدیقه اطهر حضرت فاطمه زهرا السلام الله علیها واسطه بین نبوت و امامت بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حلقه اتصال نبوت و امامت هستند،حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها محور چرخ نبوت و ولایت است و از این بابت است که خداوند متعال خاندان وحی را بر محور شخصیت کوثر قرآن استوار و فرموده است: " هُمْ أَهْلُ بَيْتِ النُّبُوَّةِ وَمَعْدِنُ الرِّسالَةِ هُمْ فَاطِمَةُ وَأَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها". تبیین فضائل و سیره و گفتار حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مایه مباهات و افتخار نه تنها برای شیعیان بلکه برای تمام مسلمین است.

 کارشناس مسایل مذهبی وسیاسی، با تلاوت اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ گفت: خداوند در آیه ۳۵ سوره نور می فرماید خداوند نور آسمان ها و زمین است ( روشنی بخش آنها ، هدایت گر اهل آنها و مدبر امور آنهاست) داستان نور او (دین و کتاب او) مانند چراغدانی است که در آن چراغ پرفروغی است و آن چراغ در میان شیشه و آن شیشه همانند ستاره ای فروزان و نورانی است، مشکات به معنای چراغ‌دان است؛ خداوند سه ضلع رسالت و نبوت، امامت و حافظ امامت، را برای ما به ودیعه گذاشت تا به واسطه این سه نور بتوانیم هدایت شویم و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در واقع محافظ و چراغدان، نور ولایت است، با خانه‌نشین کردن امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام، تنها کسی که اجازه نداد نور ولایت و نبوت خاموش شود، حافظ و چراغدان و مشکات وجود نازین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، در ادامه به ویژگی آیت الله مصباح اشاره کرد و افزود: آیت شیخ محمد تقی الله مصباح یزدی، یک فقیه و فیلسوف مجتهد بود، عمار انقلاب، دغدغه زیادی در زمینه دفع تهاجم فرهنگی داشتند، آیت الله مصباح معتقد بودند تهاجم فرهنگی برخلاف شیوه های تهاجم نظامی و اقتصادی، یک جریان کاملاً ملموس نیست که بتوان در برابر آن واکنش دفعی نشان داد. ایشان معتقد است امروز دیگر هجوم فرهنگی به شکلی نیست که بتوان درها را به روی آن بست؛ زیرا تکنولوژی جدید، درها را شکسته و فرهنگ مهاجم، چون مهمان ناخوانده ای به اندرونی سر کشیده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،  گفت: آیت الله مصباح یزدی در حوزه‌های مختلف اندیشه دینی تالیفات متعددی دارد و در آثار خود نظام فکری خود را ارائه کرده است، تفسیر حداکثری از دین، غیریت‌سازی با فرهنگ غربی، نفی قرائت‌های متعدد از دین، مرجعیت روحانیت در دین‌شناسی و دفاع از ولایت مطلقه فقیه از جمله‌ اندیشه‌های این عالم فرزانه است. آیت‌الله مصباح از مدافعان ولایت مطلقه فقیه است، ولایت فقیه تنها شکل ممکن حکومت اسلامی محسوب می‌شود و در حکومت اسلامی فقیه از همه اختیارات معصوم برخوردار است و ولی‌فقیه را منصوب از سوی خداوند می‎ دانست.

کارشناس مسایل مذهبی وسیاسی،به نقش محوری سردار سلیمانی در شکست های پی درپی توطئه های استکبار جهانی در عرصه های مختلف از جمله تجزیه کشورهای ایران، عراق و سوریه ... و انزوای شیطان بزرگ در جهان که در نتیجه به افول آمریکا می انجامد، اشاره کرد و گفت: حضور قدرتمندانه سردار دلها در کشورهای منطقه موجب شکست و نابودی داعش و گروهای تکفیری شد که آمریکا با حمایت برخی از کشورهای وابسته با هزینه های بسیار زیاد ایجاد و با تامین نیازهای مادی و انواع سلاح و تجهیزات نظامی و پشتیبانی از آنها حمایت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ادامه داد: سه سال قبل به دستور رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ارتش این کشور در یک عملیات تروریستی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی از همراهانش از جمله "ابومهدی المهندس"معاون سازمان نیروهای مردمی عراق را پس از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساندند، که از نظر بین المللی محکوم و خطای بزرگ راهبردی آمریکا بود،تحلیلگر غربی دراین رابطه می گوید" ترور سردار سلیمانی مانند سایر اقدامات ترامپ به‌ویژه خروج او از برجام ، پیشبرد منافع آمریکا را دشوار می‌کند"، این خادثه تروریستی افزون بر واکنش‌های کلامی و میدانی ایران، محکومیت‌های بین‌المللی به همراه داشت، به عنوان نمونه "اَگنِس کالامارد" گزارشگر ویژه سازمان ملل درحوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه، جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی را غیرقانونی خواند.

یادگار سالهای دفاع مقدس، با اشاره ابعاد شخصیت سردار مقاومت گفت: ویژگی‌های برجسته شخصیتی سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر توانمندی در بهره‌گیری از شگردهای جنگی و تاکتیک موثر در میدان، باعث شده که حتی مقام‌های آمریکایی نیز به تاثیرگذاری سردار دلها اذعان کنند، ژنرال آمریکایی به نام "مارک کیمیت" در میزگرد الجزیره گفت: سلیمانی فرمانده‌ای بود که مثل الماس می‌درخشید، در اجرای تاکتیک‌های جنگی فوق‌العاده بود، در سازماندهی "حشد الشعبی" با توانمندی بسیار بالایی عمل کرد، ما افتخار می‌کردیم اگر او در ارتش آمریکا خدمت می‌کرد؛ مشکل سلیمانی این بود که علیه ما بود.

کارشناس مسایل مذهبی وسیاسی، افزود:در اوج تحرکات تروریستی داعش، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد پرونده این گروه دهشت‌افکن در مدت کوتاهی بسته شود، آمریکایی‌ها که داعش را ایجاد کردند، تاکید داشتند شکست و نابودی کامل داعش ۳۰ سال زمان می‌برد و در واقع این نگاه را داشتند که سه دهه جنگ و درگیری و در پی آن اختلاف در منطقه ادامه داشته باشد، اما سردار دلها در مدت زمانی کوتاه داعش و گروهای تکفیری را نابود گرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به نقش محوری سردار دلها در شکست توطئه های شوم آمریکا و جهان غرب اشاره کرد و گفت: نقشه های شوم آمریکا و جهان غرب علیه اسلام و انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه و مجاهدت سردار سلیمانی شکست خوردند. توطئه تجزیه کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و ایران با تنوع قومیت ها با مخالفت جمهوری اسلامی ایران در هم شکست. همچنین خنثی سازی فتنه ها، دور زدن تحریم اقتصادی و شکست داعش موجب اقتدار ایران اسلامی و نزدیکتر شدن افول آمریکا شد. مسائل اجتماعی ضربه نمی زند،تفکر اطاعت از غربی ها به ایران لطمه می زند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، به نشانه های افول آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: زندن پهپاد پیشرفته آمریکا با موشک ساخت ایران، زدن عین اسد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پس از جنگ جهانی دوم  کسی توان شلیک حتی یک تیر به سمت آمریکا داشته، عدم قدرت پاسخگویی شیطان بزرگ به اقدامات ایران، تقویت یمن و اقتدار حزب الله، تبدیل شدن جنگ فلسطین از" سنگ با تانک" به جنگ "موشک با موشک" هیمنه آمریکا را در جهان شکست.

یادگار سالهای دفاع مقدس ادامه داد: پس از شهادت سپهبد سلیمانی، سپاه پاسداران، پایگاه آمریکایی عین الاسد درعراق را با موشک‌های بالستیک مورد هدف قرار داد، یک اقدام مهم و راهبردی است که موجب وحشت آمریکایی‌ها شده و هرگونه ابتکار عمل را از آن‌ها برای پاسخ متقابل گرفت، در شرایطی که پیش از آن، ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا به شدیدترین وجه و در بالاترین سطح ایران را تهدید نظامی کرده بود، این سطح از حمله موشکی به یک پایگاه آمریکایی در تاریخ روابط بین‌الملل اقدامی بی‌سابقه است که به لطف خون شهید سلیمانی حاصل شد و به معنای واقعی کلمه اعتبار ابرقدرتی آمریکا را از بین برد.

این مقام مسئول افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی خیال می‌کردند با ترور سردار سلیمانی حضور و نفوذ و بازدارندگی منطقه‌ای جمهوری اسلامی و همچنین محور مقاومت اسلامی در یمن، سوریه، عراق و لبنان تضعیف و به تدریج از بین خواهد رفت، اما دوست و دشمن اذعان دارند که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نه تنها در زمان حیات بلکه بعد از شهادت نیز نقش بی بدیلی در تقویت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه دارد.

اقامه نماز مغرب و عشا و ختم قرآن مجید و هدیه ثواب آن به روح مطهر سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار