آثار برگزیده نهمین دوره جایزه کتاب سال لرستان معرفی شدند

آثار برگزیده و شایسته تقدیر نهمین دوره جایزه کتاب سال لرستان، همزمان با آیین پایانی این جایزه معرفی شدند و همزمان از 11 عنوان کتاب منتشر شده در حوزه قرآن و عترت از سوی ناشران لرستانی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۵۹۹
|
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان؛آیین اختتامیه نهمین دوره جایزه کتاب سال لرستان  و رونمایی از کتاب سال در حوزه قرآن و عترت ظهر امروز با حضور جمعی از نویسندگان این استان برگزار شد.

منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم گفت: عرصه خدمت رسانی لحظات شیرینی دارد که هم نشینی با فرهیختگان از شیرین‌ترین لحظات آن است.

وی افزود: دین اسلام بر پایه دانایی و علم و دانش استوار است و ستون دانایی هم کتاب است و بر همین اساس لفظ جلاله کتاب با مشتقات آن ٢۵٠ بار در قرآن آمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: از ابتدای کسب مسوولیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل را تبیین و ترویج فرهنگ کتاب خوانی گذاشتیم و در این زمینه دست یاری به سوی فعالان حوزه کتاب دراز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میزان سنجش دانایی مردم و اعتلای فرهنگ هر قوم و جامعه با میزان کتاب سنجیده می‌شود، عنوان کرد: هر چه ارتباط با کتاب بیشتر باشد مردم اندیشمندتر هستند.

احمدی با اشاره به اینکه سیاست راهبردی اداره کل ارشاد ترغیب و تشویق امر کتاب است، تصریح کرد: در بهمن ماه رویداد بزرگ کتاب را در دو بخش در لرستان خواهیم داشت؛ یکی بخش فروش نمایشگاه کتاب است که با حضور ٣٠٠ ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش اصلی رویداد کتابفعالیت‌های جنبی نمایشگاه است که تا کنون اجرای ١۵ برنامه در این زمینه پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان داشت: برای بهبود فرهنگ کتابخوانی در جامعه و به ویژه در استان لرستان از پیشنهادات و ایده‌ها و الگوهای همه عزیزان صاحب فکر استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار