امام جمعه کرج:

کشف حجاب، وسیله ای استعماری برای سلطه فرهنگی و سیاسی بر جوامع است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: کشف حجاب یک ‌وسیله‌ استعمارى در دست غرب برای سلطه فرهنگی و سپس سلطه سیاسی بر جوامع است و فقط به ایران اختصاص ندارد.
کد خبر: ۹۴۸۱۹۲۰
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: ام‌البنین (س)، پس از عمری مبارزه، صبر و مقاومت و با اهدای چهار فرزند رشید به پیشگاه مولایش، با دلی لبریز از محبت و ادب در مقابل ولایت، دعوت حق را لبیک گفت و در آرامگاه بقیع، در جوار فرزندان زهرا (س) برای همیشه آرام گرفت.

کشف حجاب، وسیله ای استعماری برای سلطه فرهنگی و سیاسی بر جوامع است

وی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین خصوصیات‏ این شیر زن با بصیرت، زمان‌شناسی و شناخت دقیق مسائل مربوطه بود، به ‌طوری که پس از واقعه عاشورا تلاش کرد تا با استفاده صحیح از رسانه آن روز را تبیین کند و صدای مظلومیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا را به گوش نسل‌های بعد برساند. ام‌البنین (س) چون همسر شهید و مادر شهیدان بود، این روز را به‌درستی روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‏گذاری کردند.

امام جمعه کرج ضمن تبریک این روز به خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مدافعان حرم و امنیت و حافظان سلامت و همه‌کسانی که در راه پیشبرد اهداف الهی تحمل سختی و مرارت کردند، آسیب دیدند و مجروح و شهید شدند و تسلیت سالروز وفات این بانوی بزرگوار افزود: از خداوند می‌خواهم که همه ما رهرو راه شهیدان و آرمان‌هایی که آن‌ها در مسیرشان به شهادت رسیدند باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: مادران شهدا، این بانوان الگو و اسوه زنان ایران اسلامی با الهام گرفتن از رفتار حضرت زهرا (س) و زینب کبری (س) و ام‏البنین (س) در صحنه‌های مختلف حاضر شدند تا جگرگوشه‌هایشان در راه اسلام و قرآن و ارزش‌های انقلاب به دستور ولی‌فقیه جانفشانی کنند.

وی تصریح کرد: مادران شهدا که به تأسی از دو ویژگی مهم ام‌البنین (س) یعنی صبر و فداکاری، با صبوری و بدون ادعا شهیدپروری کرده و ‌همسران شهدا که همراهی کردند تا نهال انقلاب رشد کند و بالنده و تثبیت شود، چون ارزش کارشان کمتر از شهادت نیست، خود، شهدای گمنامی هستند که نزد خداوند متعال قطعاً مأجور هستند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه این بانوان، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: تکریم خانواده‌ها در حقیقت تکریم شهید و همه ارزش‌ها و خوبی‌هاست و در این تکریم‌ها باید سبک زندگی و تربیت شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعد منتقل شود. این مادران و همسران دل‌سوخته شهدا از نسل جدید تقاضا دارند.

امام جمعه کرج اظهار کرد: تقاضایی که آن ها دارند این است که اولاً حفظ امانت انقلاب را برای خود اصل قرار دهند و ثانیاً از بانوان می‌خواهند یکی از آرمان‌های انقلاب و خواسته‌ همگی شهدا که رعایت عفاف و حجاب در جامعه بوده است با جدیت دنبال شود و از مسئولین می‌خواهند ترک فعل‌ها را کنار بگذارند و قوانین مربوطه را با قاطعیت در سطح جامعه اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفدهم دی‌ماه توطئه استعماری کشف حجاب توسط یک عنصر مزدور بی‌سواد پلید دست‌نشانده انگلیس در سال ۱۳۱۴ در ایران اجرایی شد، افزود: با نگاهى به تاریخ معاصر در می یابیم که دائماً از سیاست‏هاى مخالف عفاف و حجاب به‌عنوان وسیله‌اى سیاسى برای تضعیف قدرت سیاسى و اجتماعى اسلام استفاده شده است، یعنی هر جا خواستند اسلام را زمین‌گیر کنند دست روی حجاب گذاشتند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه کشف حجاب یک ‌وسیله‌ استعمارى در دست غرب برای سلطه فرهنگی و سپس سلطه سیاسی بر جوامع است و فقط به ایران اختصاص ندارد، اظهار کرد: دال مرکزی فرهنگ اسلامى مسئله عفاف و حجاب و تلاش غرب براى از میان بردن تمدن اسلامى همواره با ترویج بى‏عفتى و مقابله با حجاب همراه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اولین حرکت‌ها در این زمینه برای استفاده ابزاری از بانوان در جهت مقاصد ضد فرهنگی در اواخر دوره قاجار آغاز شد، بیان کرد: اولین گروهی که از این روش براى گسترده شدن افکار خود و رخنه در فرهنگ اسلامی مردم ایران استفاده کرد، گروه منحرف بهاییت بودند. بهاییت یک آئین و یا حتى یک دین ساخته بشر نیست، بلکه آئینی برنامه‌ریزی‌شده ‌و دست‌‏سازِ استعمارگران‌ به خصوص انگلیس است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در ایران آئین بهاییت اعلام می شود، تعداد زیادی از یهودیان ایران تغییر مذهب مى‏دهند و اعلام می‌کنند که مسلمان شده‏اند اما به‏سرعت به آئین بهاییت متصل می شوند و اعلام مى‏کنند که در میان مذاهب اسلامى، بهایى‏گرى و بابى‏گرى را آئین اصیل مى‏دانند لذا بهاییان اولین گروهى بودند که به‌صورت سازماندهى‏شده دست به کشف حجاب در ایران زدند و این روزها هم به‌شدت فعال هستند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه قسمت عمده ای از جریان بی‌حجابی اکنون توسط این جریان مدیریت می‌شود، توضیح داد: اولین حرکت کشف حجاب در دوره ناصرالدین‌شاه در دشت قزوین توسط زن مشهوره و فاسده‌ای در اقدامى برنامه‌ریزی‌شده در میان گروهى از مردان صورت گرفت و از آن تاریخ هر جا سخن از کشف حجاب و ترویج بی‌بندوباری در حوزه زنان مطرح بود، ریشه‌اش به این فرقه فاسد برمی‌گشت.

آیت الله حسینی همدانی افزود: البته با مسائلی مواجه شدند که نتوانستند موفق باشند تا زمان رضا شاه که به دستور اربابان خود وظیفه تخریب فرهنگ اسلامی و ضربه جدى به فرهنگ عفاف و حجاب را پیدا و لذا کشف حجاب را اجبارى و رسمی کرد. حضرت امام خمینی (ره) فرموده بودند: «آن شقىّ جنایتکار (رضا قُلدر) دست به یک جنایت زد و آن جنایت کشف حجاب بود.»

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های او شکست خورد اما در دوره پسرش با استفاده از روش‏هاى نرم براى انحراف در عرصه عفاف و حجاب اقدامات جدی از طریق فرهنگ و سینما و محل‏هاى فساد و ... انجام شد، گفت: پس از انقلاب هر گروهى به همان میزان که تفکرات انحرافى داشته، سعی کرده از سیاست‏هاى زاویه‏دار با فرهنگ عفاف و حجاب براى جذب اقشار ضربه‏پذیر فرهنگى کشور به سمت جریان خود استفاده کند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: امروز تلاش‏هاى غرب را در جهت استفاده از بى‏بندوبارى و روابط بی‌حدومرز برای جوانان در جهت حرکت‏هاى تبشیرى و مسیحی گرایی سیاسى و ... می‌بینیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «الأن در دنیا تفکراتى هست که جاده‏صاف‏کن تسلط استعمارى نوع جدید آمریکا و اروپا بر همه دنیاست، یعنى ایجاد جوامع دموکراتیک به سبک غربى و همین چیزى که شما مى‏بینید دنیا نسبت به آن حساس است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: در جهت ایجاد حجاب یک‌ذره نسبت به لباس افراد این جوامع تعرض شود، همه دنیا را غوغا برمى‏دارد امما اگر در جهت کشف حجاب به لباس کسى تعرض شود یک‏صدم آن در دنیا غوغا نمى‏شود. 19 دى‏ماه که در میان روزهاى انقلاب مثل خورشید مى‏درخشد و مقدمه فتح نهایی و پیروزی انقلاب شد و خون را بر شمشیر پیروز کرد، ریشه‌هایی دارد.

وی ادامه داد: یکی از آن‌ها شهادت فرزند ‏حضرت امام خمینی (ره) بود که موجى از انزجار و نفرت را نسبت به رژیم در بین مردم ایجاد کرد و مجالس متعدد در گرامیداشت وی، صحنه‏هاى مبارزه علیه رژیم طاغوت و حمایت از امام راحل شد. شاه برای جبران خسارت اقدام به توهین به ساحت حضرت امام (ره) و مشوش ساختن چهره‏ منور ایشان در انظار عمومى کرد و دستور داد در مقاله‏اى با صراحت به ایشان توهین کنند.

امام جمعه کرج افزود: در این روزها مستکبران و سران فاسد کشورهای به اصطلاح دموکراتیک و آزاده خیال می کنند که با اهانت به رسول خدا یا بی احترامی به سید و قائد نظام اسلامی، سیل و حرکت عظیمی که علیه آن ها در جهان به راه افتاده آرام می گیرد در صورتی که اینطور نیست، با این امور عزم و اراده ملت ما را در راه درستی که طی می‌کنند محکم‌تر و زمان نابودی خودتان را نزدیک‌تر می‌کنید.

آیت الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید با قاطعیت بیشتر و محکم‌تر وارد عرصه شود، گفت: وضعیت این کشورها و نوع رفتارشان برای ملت ما کاملاً روشن است و این مسائل فقط با خواستن و تذکر دادن حل نمی‌شود. اصل ‌اولیه ‌جمهوری اسلامی روابط ‌دوستانه با همه ‌کشورهاست، به‌شرط آنکه آنان چنگ به‌صورت نظام اسلامی نزنند که اگر این کار صورت گیرد، باید با قاطعیت بیشتری برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه بار اول نیست که فقط تذکر دهیم، اعتبارنامه سفیر را لغو و کاری کنید که بازدارندگی داشته باشد، بیان کرد: خبری هم از عراق رسیده بود که امام سلطنت را شرعی نمی‌دانند، در نتیجه شاه دستور نگارش مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه را داد و پیش تر هم در مصاحبه ای با یک مجله آمریکایی، مصاحبه کرده بود و در آن، بى‏حجابى را فضیلت دانسته و حجاب را کهنه‏پرستى و ارتجاع سیاه معرفى کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: شاه در آن مصاحبه، به امام اهانت و قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ را توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفى کرد اما بزنگاه مطلب حجاب بود. این مقدمه حرکت عظیم از روی بصیرت و به موقع مردم قم در 19 دی شد. رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مطالب مهمی را در دیدار با مردم قم به‌خصوص در خصوص غیرت دینی و جنگ نرم دشمن و وحدت بیان کردند.

امام ‌جمعه کرج تأکید کرد: در اینجا هم مسئله حجاب است، پس می‌بینید وقتی از حجاب به‌عنوان دیوار برلین نام‌ برده می‌شود نباید ساده‌انگاری و از کنار آن به‌سادگی عبور کرد و با حرکت‌های بی‌برنامه و مدیریت نشده بخواهیم کاری را از پیش ببریم و مسئله به این مهمی را حل کنیم، بعد هر کس با هر فکری که دارد در مصاحبه‌ها و تریبون‌ها نظری دهد و کارهای اساسی و ریشه‌ای را خراب کند.

وی مطرح کرد: باید مطلب را درست تلقی کنیم که رهبر ما چه می‌گوید و از ما چه می‌خواهد و گاهی راجع به قانون شرع و اسلام گفته می‌شود که ایشان به‌صراحت فرمودند قابل‌انکار نیست و کسی نمی‌تواند حجاب را نفی کند. گاهی راجع به تهمت زدن افراد به بی‌دینی و ضدانقلابی است که ایشان فرمودند از روی ظاهر عمل کسی در یک مورد نمی‌توان گفت ضدانقلاب است چون کاری را که ضدانقلاب از او خواسته انجام نداده است.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: یک‌وقت بحث بر سر نظامات اجتماعی و اجرای قوانین اجتماعی و رعایت این مقررات است. کسی نمی‌تواند بگوید برای جلوگیری از فلان خلاف نباید قانون وضع و اجرا کرد. اتفاقاً قانون‌گذار برای حفظ و صیانت جامعه باید ورود کند و قانون متناسب وضع کند که این خواسته مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه قانونگذار وارد شود تا جامعه را حفظ کند، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد نماد الهی که یک ‌مقوله فرهنگی و اجتماعی است را به یک مقوله سیاسی تبدیل کند و مردم و مسئولین را در این جنگ شناختی به خطای محاسباتی بیندازد و جامعه را بحرانی کند و هر کس را به بهانه‌ای از کار بیندازد و در نهایت جامعه را اندلسی کند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه تمدن 700 ساله اسلامی با همین مسئله عفاف و حجاب از بین رفت زیرا ندانستند باید چه‌کار کنند، بیان کرد: اکنون در زمان اوج‌گیری قدرت فناوری اطلاعات در حکمرانی جهانی هستیم و دشمنان اراده می کنند که چه صدایی، در چه زمانی و چگونه به گوش مخاطبان برسد و در معرض دید افراد قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه اکنون به‌جای اینکه سلطه بر خاک و جغرافیایی زمین داشته باشند، سلطه بر جغرافیای ذهن و افکار و عقاید انسان‌ها دارند، عنوان کرد: لازم نیست اکنون زمین را بگیرند؛ ذهن افراد را که گرفتند آن کشور را گرفته اند و بر جغرافیای دل و فکر و ذهن سلطه پیدا می‌کنند، هرچه می‌پسندند به خورد ملت‌ها می‌دهند و از آن‌ها مطالبه می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در تذکری اظهار کرد: دستگاه مقننه ما به‌جای نظریه‌پردازی و مصاحبه‌های انتخاباتی به وضع قوانین کارا که هم بازدارنده باشند از جهاتی و هم حرکت آفرین از جهات دیگر اقدام کند. مکتب حاج قاسم، مکتب اسلام و امامین انقلاب و کاملاً شفاف و روشن است. من ‌بعد هرکس هر کاری کند نباید آن را به این شهید سعید نسبت دهد. هم مواظب آن مجموعه‌های بین‌المللی که دارند روی ذهن کار می‌کنند باشید و هم نیروهای داخلی باید حواسشان را خوب جمع کنند.

وی افزود: اکنون که دشمن که قصد دارد فرهنگ دینی ما را خراب کند و ارزش‌های الهی ما را از بین ببرد، انقلاب ما را نابود کند و جامعه را به ابتذال بکشد، از کجا شروع کند خوب است؟ از زن که مادر خانواده است؛ از همسر که باز برگشتش به زن است، اگر او تخریب شد جامعه خراب می‌شود. براساس فرمایش مقام معظم رهبری، زن و فرهنگ مثل هواست؛ یعنی اگر زن در جامعه‌ای خراب شد فرهنگ آن جامعه از بین رفته است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها