یادواره شهید یوسف قربانی در زنجان برگزار می شود

زنجان-به همت پایگاه مقاومت بسیج کوثر،یادواره شهید یوسف قربانی در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۸۲۰۳۵
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛به همت پایگاه مقاومت بسیج کوثر زنجان،یادواره شهید یوسف قربانی در این استان برگزار می شود.

یادواره شهید یوسف قربانی در زنجان برگزار می شود

سخنران این مراسم حسین محمدی؛از همرزمان شهید بوده و مصطفی نوروزی نیز به مدیحه سرایی می پردازد.

 یادواره شهید یوسف قربانی روز دوشنبه 19 دی ماه سال جاری از ساعت 15 در محل گلزار شهدای پایین برگزار می شود.

گفتنی است شهید «یوسف قربانی» در خانواده‌ای مستضعف در زنجان متولد شد. یوسف در شش ماهگی پدر خود را از دست داد. در سن شش سالگی  مادر یوسف در اثر حادثه‌ای از دنیا رفت و یوسف و برادرش را با همه دردها و رنج‌هایشان تنها گذاشت.

یوسف به همراه برادرش در کنار مادربزرگ در خانه‌ای محقر سال‌های اول دبستان را پشت سر می‌گذاشتند که تنها پناهگاه آنها نیز از دنیا رفت. بعد از سه سال زمانی که یوسف سال چهارم ابتدایی را می‌خواند، همراه برادرش به تهران رفت.

با پیروزی انقلاب و سپری شدن دوران ستمشاهی، یوسف نیز  همراه دیگر فرزندان مستضعف امام پا به عرصه انقلاب گذاشت و با تشکیل اولیه بسیج، جذب خیل عاشقان انقلاب شد و بعد از جنگ  تحمیلی به صورت سربازی  گمنام و رزمنده‌ای خستگی‌ناپذیر مشغول نبرد با کفار بعثی شد و از جمله نیروهای شجاع و کارآمد اطلاعات و عملیات گردان همیشه خط‌شکن حضرت ولیعصر عج‌الله استان زنجان بود که در عملیات‌های آبی - خاکی والفجر هشت (بهمن ماه 1364، منطقه اروندرود، فاو) و کربلای پنج (دی ماه 1365، منطقه عمومی شلمچه) در ماموریت‌های شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات، از مناطق پدافندی دشمن و درهم شکستن خطوط مستحکم نیروهای بعثی، در کسوت یک بسیجی غواص حضوری چشمگیر و نقشی تاثیرگذار داشت. او سرانجام در عملیات کربلای پنج، هنگام فتح پاسگاه کوت سواری عراق در شلمچه به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار