برگزیده جشنواره «سودای عشق» در گفت‌وگو با بسیج :

روایتی از «این پوتین نفس می‌کشه»/در حال بازسازی کار‌های نمایشی هستیم

زنجان _ ناهید پیوندی برگزیده جشنواره «سودای عشق» که کارگردانی تئاتر «این پوتین نفس می‌کشه» از زنجان را به عهده داشت، علاوه بر بیان روایتی از این تئاتر، از دغدغه‌های هنری و نمایشی خود گفت.
کد خبر: ۹۴۸۲۳۳۳
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
روایتی از «این پوتین نفس می‌کشه»/در حال بازسازی کار‌های نمایشی هستیم

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ ناهید پیوندی برگزیده جشنواره «سودای عشق» که کارگردانی تئاتر «این پوتین نفس می‌کشه» از زنجان را به عهده داشت،با اشاره به این جشنواره اظهار کرد: داستان تئاتر ما، برگرفته از موضوعات پساجنگ است که خانواده‌هایی با داشتن جانباز و دیگر تبعات جنگ، همچنان با خاطرات دوران دفاع مقدس مواجه و همراه می‌شوند.

وی افزود: در داستان این تئاتر، دختر جانبازی که پدرش شیمیایی است و در بستر بیماری قرار دارد، می‌بایست آمپول‌های گران تزریق کند. دختری که دلسوز پدر است و چوب حراج به یادگاری‌های پدر می‌زند تا مگر حالش بهبود یابد.

پیوندی گفت: در صندوقچه خاطرات و اموال پدرش، پوتینی وجود دارد که اگرچه به صورت جفت به جبهه رفته، اما فقط یکی از آن‌ها به منزل بازگشته است. این پوتین اگرچه ارزش مادی ندارد، اما با برداشت‌های متفاوت و جالب همراه می‌شود.

وی که کار هنری خود را بیش از یک دهه آغاز کرده است، با اشاره به دغدغه‌های موجود در عرصه تئاتر زنجان افزود: اگرچه در دو سال اخیر کرونا موجب از رونق‌افتادن اجرا‌های نمایشی ما در مجموعه‌های فرهنگی زنجان شد، اما تلاش ما بر این است تا بار دیگر این عرصه، احیاء شود.

این کارگردان خوش‌ذوق که با گروه نمایشی خود موفق به راهیابی به جشنواره تئاتر فجر نیز شده است، تاکید کرد: من یک خانواده تئاتری دارم و با داشتن مسئولیت و فعالیت در انجمن هنری و نمایشی، تلاش‌مان بر این است تا ابعاد آموزشی و اجرا‌های ما بیشتر از گذشته باشد.

کارگردان تئاتر «این پوتین نفش می‌کشه» تاکید کرد: اگرچه بیشتر اساتید برجسته و بزرگ هنری ما مهاجرت کرده‌اند، اما اکنون در حال بازسازی کار‌های نمایشی هستیم تا با راهیابی به جشنواره تئاتر فجر، بتوانیم موجبات سربلندی و موفقیت عرصه نمایشی زنجان را فراهم سازیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار