رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی:

دولت آمریکا در جهنم «عین الاسد» سوخت

جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد در عراق، حداقل انتقام نسبت به جنایت آمریکا و ترور سردار سلیمانی بود.
کد خبر: ۹۴۸۲۴۱۰
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در عین الاسد تحقیر آمریکا به خوبی مشاهده شد اظهار کرد: هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد در عراق، حداقل انتقام نسبت به جنایت آمریکا و ترور سردار سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد که انتقام خواهد گرفت و این موضوع را عملیاتی کرد گفت: برخی از سیاستمداران در دنیا که امروز عهده‌دار مدیریت‌هایی در جهان هستند، گمان می‌کردند که جمهوری اسلامی تنها این موضوع را اعلام می‌کند و آن را اعمال نمی‌کند، حتی شاید آمریکایی‌ها نیز این موضوع را باور نمی‌کردند، زیرا خود را به عنوان یک ابرقدرت در دنیا می‌بینند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس به ساخت تجهیزات نظامی و لجستیک پایگاه عین الاسد در محوطه باز اشاره کرد و این را نشانه‌ای از خاطر جمعی آمریکا در خصوص عدم توانایی کشور‌ها در حمله به این پایگاه دانست و اظهار کرد: ایران در تقاص خون سردار سلیمانی، پایگاه را موشکباران کرد تا ادعا‌های آمریکا آشکار و نارکارآمدی آن مشخص شود و حمله به این پایگاه نخستین واکنش به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در جهان بود، زیرا تاکنون هیچ کشوری جرئت نکرده است که نسبت به آمریکایی‌ها واکنشی نشان دهد، در حالی که ایران برای نخستین بار موضوع انتقام را به‌طور رسمی اعلام و برای اجرای آن اقدام کرد.

جوکار با یادآوری این موضوع که موشک باران عین الاسد در فضای تک قطبی آمریکا در جهان صورت گرفت، اظهار کرد: از نیمه دهه ۹۰ که اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید تنها ابر قدرت نظامی در جهان بود و گرچه روسیه و چین تلاش می‌کنند هژمونی آمریکا را به چالش بکشانند، اما هنوز به چنین جایگاهی دست نیافتند.

وی این اقدام را نشان‌دهنده اقتدار و صداقت نظام جمهوری اسلامی نسبت به تحقق وعده اعلام شده خود دانست و خاطرنشان کرد: حمله به عین‌الاسد نشان از دفاع نظامی جمهوری اسلامی و صادق‌الوعده بودن نسبت به اقدامات خود دارد، آمریکایی‌ها نیز نه اینکه پاسخی ندادند بلکه به این موضوع پی برده‌اند که امروز دوران بزن در رو نیست و در مقابل هر نوع تهدید پاسخ محکمی را از سوی جمهوری اسلامی دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه ایران هیچ امید و انتظاری از دولت‌های دیگر برای پشتیبانی از خود در مقابله و مواجه با آمریکا ندارد، اظهار کرد: این بدان معنا است که ایرانی‌هایی که بیش از ۴۰ سال شعار دادند آمریکا را به عنوان ابر قدرت نمی‌شناسیم و از آن نمی‌ترسیم، به صورت عینی و عملی آن را به منصه ظهور گذاشتند.

جوکار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حق خود می‌داند که انتقام سختی از عاملان، برنامه‌ریزان و مجریان این جنایت خونبار بگیرد، ادامه داد: تصور آمریکایی‌ها این بود که می‌توانند مانند دفعات قبل هر جنایتی که بخواهند، در هر کشوری رقم بزنند، اما این‌طور نیست؛ این تنها یک گام برای انتقام‌گیری بود و اصل انتقام همچنان پابرجا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار