خبرهای داغ:
شانیان خبر داد

احیای ۳۹ واحد صنعتی و معدنی طی سال جاری در استان همدان

همدان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در سال گذشته ۵۰ واحد صنعتی و ۱۰ واحد معدنی و در سال جاری تاکنون ۳۰ واحد صنعتی و ۹ واحد معدنی احیاء شده که در ماه‌های پیش رو بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۸۲۴۲۷
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد شانیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با به روی کار آمدن دولت سیزدهم یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفت بازگرداندن واحدهای تولیدی به چرخه تولید و افزایش واحدهای تولیدی ست، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما احیای واحدهای صنعتی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰ واحد صنعتی و ۱۰ واحد معدنی و در سال جاری تاکنون ۳۰ واحد صنعتی و ۹ واحد معدنی احیاء شده که در ماه‌های پیش رو بیشتر خواهد شد که نشان دهنده این است که فضای استان فضایی است که در حوزه توسعه اقتصادی روند رو به جلویی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه در وزارت صمت، همدان به عنوان یک الگو معرفی شده چرا که از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کند که یکی از آنها جذب سرمایه‌گذار جدید و بازگرداندن خط از کارافتاده به تولید است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ واحدهای احیا شده در دو فاز داخل شهر و خارج شهرک در نظر گرفتیم که به ایجاد ۶۵۴ شغل در سال گذشته و در سال جدید نیز به ۳۷۵ شغل منجر شد که در پایان سال متفاوت خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان همدان امسال متعهد است ۴۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگرداند، تاکید کرد: تا پایان سال این رقم محقق خواهد شد و دستاورد خوبی برای استان است.

شانیان با بیان اینکه امید است، استان همدان به عنوان دومین استان در بحث احیای واحدهای تولیدی و همچنین در افزایش ظرفیت تولید به عنوان استان اول انتخاب شود، گفت: در جمیع شاخص‌های عملکردی در کارگروه تسهیل به عنوان دبیری این ستاد فعلا به عنوان رتبه ششم انتخاب شده‌ایم که تا پایان سال این آمار تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۸ دستگاه مستقیما با پویایی اقتصادی استان مرتبط هستند و وفاق و همدلی خوبی در این حوزه پیش آمده است، بیان کرد: باید همه کمک کنیم به عنوان یک مأمن خوب در راستای سرمایه‌گذاری در صنعت، صنایع معدنی و بازرگانی در غرب کشور شناخته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه باید در سال آینده حداقل ۵ کلان پروژه در حوزه صنایع  داشته باشیم، گفت: ۸۵ درصد صنایع استان صنایع کوچک هستند و ما نیازمند تعریف پروژه‌های کلان هستیم و به دنبال این هستیم که مجموعه صنعتی استان به سمت صنایع کم آب بر حرکت کند.

وی ادامه داد: در مجموع در طول ۲ سال گذشته در استان همدان ۱۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی تعطیل به چرخه تولید بازگشته است و این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۱۰ واحد خواهد رسید و ۲۱ واحد تولیدی در استان در تملک بانک‌‌ها قرار دارد که ۵ مورد از این تعداد در حال فعالیت است.

شانیان با بیان اینکه متاسفانه با تلاش‌های مستمر سرمایه‌گذار کارخانه کیوان باز هم خلف وعده کرده است، خاطرنشان کرد: مشکلات این واحد تولیدی در دستگاه قضا در حال پیگیری است و امیدواریم در اسرع وقت این مساله در دستگاه قضا حل شود و هیچ منعی در استان برای این واحد تولیدی به عنوان گره وجود ندارد و آمادگی داریم این واحد را ظرف ۲۴ ساعت به چرخه تولید بازگردانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار