در دومین سفر هیئت دولت به یزد؛

برنامه‌های وزرای کابینه دولت سیزدهم در یزد مشخص شد

دومین سفر هیئت دولت به استان یزد، یکی از پربارترین برنامه‌های استانی است و 18 وزیر و معاون رئیس جمهور به همراه آیت الله رئیسی به یزد سفر می کنند و هر کدام به یکی از شهرستان‌های استان می روند
کد خبر: ۹۴۸۳۰۴۹
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، پنجشنبه و جمعه حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور مهمان یزدیهاست و اعضای هیئت دولت سیزدهم با حضور در شهرستان های مختلف استان از چندین پروژه بازدید و طرح های مختلفی را افتتاح خواهند کرد.

برنامه حضور اعضای هیئت دولت و مسئولان همراه در سفر به استان یزد به شرح زیر است:

شهرستان یزد: محمدمهدی اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بررسی مسائل و مشکلات مجتمع فرهنگی-هنری امام علی (ع) می پردازد.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح بیمارستان بحران این شهرستان را در دستور کار خود دارد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بررسی مسائل و مشکلات روند تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی تخصصی سرطان یزد خواهد پرداخت.

بازدید از چند واحد صنعتی احیا شده، بررسی مسائل و مشکلات روند تکمیل بزرگراه یزد-طبس به ترتیب از برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر راه و شهرسازی است.

بررسی مسائل و مشکلات روند تکمیل فاز یک رینگ آبرسانی شهری یزد، بررسی مسائل و مشکلات عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب از دریای عمان به منطقه کویری و افتتاح خط پدافندی آب شرب یزد از برنامه های وزیر نیرو در این شهرستان است.

شهرستان اردکان: وزیر آموزش و پرورش با سفر به این شهرستان به بررسی مسائل و مشکلات مدارس و مراکز آموزشی این شهرستان خواهد پرداخت و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر راه و شهرسازی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ترتیب نسبت به افتتاح شرکت صنایع فولاد اردکان، بررسی مشکلات و چالش های این شهرستان و بررسی مسائل و مخاطرات زیست محیطی آن شهرستان اقدام خواهند کرد.

تفت: وزیر جهاد کشاورزی ضمن حضور در این شهرستان از واحد تولید کبک و بلدرچین و زنجیره تکمیل هنزایی بازدید و با حضور در محل قنات احمد آباد موضع احیا و لایروبی این قنات را بررسی و از سایت انرژی هسته ای این شهرستان بازدید خواهد کرد.

ابرکوه: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در این شهرستان به بررسی مسائل و مشکلات بیمارستان این شهرستان خواهد پرداخت و بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز با حضور در این شهرستان به بررسی مشکلات و چالش ها و همچنین بررسی مشکلات تقاطع غیر همسطح 15 دی و پروژه راه اسفند آباد- صفاشهر را افتتاح خواهد کرد.

شهرستان اشکذر: فاطمی امین وزیر صمت با حضور در شهرستان اشکذر از طرح توسعه کارخانه سیرنگ بازدید خواهد کرد و عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این شهرستان به بررسی مسائل و مشکلات روند احداث مرکزی درمانی خیر ساز این شهرستان خواهد پرداخت.

شهرستان بهاباد: وزیر آموزش و پرورش در این شهرستان به بررسی مشکلات بیمارستان این شهرستان خواهد پرداخت و وزیر آموزش و پرورش نیز در این شهرستان از موزه علوم طبیعی بازدید و مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد و سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این شهرستان از مجموعه ورزشی علی آباد بازدید و مسائل مرتبط با ورزش و جوانان این شهرستان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

شهرستان بافق: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان مجتمع فرهنگی- هنری بافق را افتتاح خواهد کرد و همچنین وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیز در این شهر از مجتمع صنعتی، معدنی سنگ آهن مرکزی ایران بازدید خواهد کرد.

شهرستان خاتم: عین اللهی وزیر بهداشت در عین بازدید از بیمارستان این شهرستان، مسائل و مشکلات این بیمارستان را بررسی خواهد کرد و مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با مردم این شهرستان دیدار عمومی خواهد داشت.

شهرستان میبد: سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بررسی مسائل و مشکلات کارخانه بازیافت میبد می پردازد و وزیر نیرو با حضور در این شهرستان به بررسی مشکلات و چالش های آن شهرستان خواهد پرداخت.

شهرستان مروست: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این شهرستان به بررسی مشکلات و چالش های موجود در حوزه فرهنگ و ارشاد شهرستان مروست و مسائل و مشکلات موجود در روند تکمیل مجتمع فرهنگی-هنری مروست خواهد پرداخت.

گفتنی است؛ وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه روحانیت نیز در این سفر حضور دارند.

با توجه به فشردگی برنامه ها ممکن است تغییراتی در برنامه ها به وجود آید.

ارسال نظرات