خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجفی:

مطالعه و عمل به نهج البلاغه کلید حل مشکلات امروز است

همدان-یکی از کارشناسان مذهبی استان قم ضمن انتقاد از گمنام بودن نهج البلاغه در بین مردم، مدیران و حتی روحانیون گفت: مطالعه و عمل به این کتاب، کلید حل مشکلات است.
کد خبر: ۹۴۸۳۳۵۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی نجفی در کلاس درس‌هایی از نهج البلاغه در جمع قضات و کارکنان دادگستری اسدآباد اظهار کرد: جهاد تبیین، امروز یک فریضه واجب در راستای زدودن غبار انحرافات است.

وی ادامه داد: اتفاقات امروز در زمان امام علی (ع) نیز رخ داد و دقیقا در آن ایام نیز با تبلیغات سوء، کاری کرده بودند، مردم از ولایت روی گردان شوند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه تاکید وارونه و استمرار بر اتفاقات جامعه از طرف معاویه نیز به وفور انجام می‌شد، بیان کرد: امام علی (ع) قبل از جنگ نهروان با جهاد تبیین و روشنگری ۸ هزارنفر از خوارج را از جنگ منصرف کرد.

وی اضافه کرد: برخی از مشکلات امروز به افراد دارای تریبون برمی‌گردد که با سکوت و انفعال در مقابل اتفاقات حق و حقیقت را برای آحاد جامعه روشن نکرده‌اند.

نجفی ضمن انتقاد از گمنام بودن نهج البلاغه در بین مردم، مدیران و حتی روحانیون بیان کرد: مطالعه و عمل به این کتاب، کلید حل مشکلات است.

وی قصه پرغصه دور بودن از نهج البلاغه را یک اتفاق تاثربرانگیز برشمرد و عنوان کرد: جنگ اول امام علی (ع) با معاویه به خاطر عَلم کردن یک اتفاق از طرف جبهه نفاق بود که آن اتفاق امروز هم رخ داده و به علت وقوع یک اتفاق، این همه مشکلات برای جامعه ایجاد می‌شود.

این کارشناس مذهبی در ادامه به داستان حکمیت اشاره کرد و گفت: در آن روز اگر اصحاب به امام علی (ع) گوش داده و به دشمن اعتماد نمی‌کردند پیروزی نزدیک بود و از قضا در حادثه برجام نیز چنین اتفاقی رخ داد که مورد تامل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم صحبت با جوانان و نوجوانان و روشن کردن ذهن آنها اشاره و عنوان کرد: آنقدر در گوش جوان ما خوانده‌اند که در زمان پهلوی، اوضاع مناسب بود جوان باورش شده در آن ایام هیچ مشکلی نبود و این در حالی است که در زمان طاغوت، کشور دچار مشکلات عدیده‌ای بود

نجفی افزود: دشمن به خوبی می‌داند کشور در 44 سال اخیر چه پیشرفتی در حوزه‌های گوناگون داشته و دقیقا به همین دلیل، این حجم از دشمنی را پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: نهج البلاغه کتابی جامع در همه امور بوده و رهبر معظم انقلاب در چند دوره گوناگون خواندن این کتاب را توصیه کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار