همزمان با ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ومقام والای مادر

از مادران دارای 4 فرزند وبیشتر سپاه زرند تجلیل شد

به همت مرکز فرهنگی خانواده سپاه زرند : در راستای ،حمایت از طرح جوانی جمعیت و ترویج فرهنگ فرزندآوری از مادران دارای 4 فرزند وبیشتر کارکنان سپاه زرند با اهدای لوح تقدیر وهدایایی تجلیل شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۴۰۸
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:همزمان با ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) روز زن وهفته بزرگداشت مقام مادر وتولد حضرت امام (ره)، طی مراسمی با حضور سرهنگ امیری فرمانده سپاه زرند، و جمعی از اعضای شورای فرماندهی، خانواده کارکنان این ناحیه، از مادران دارای 4 فرزند وبیشتر کارکنان سپاه زرند به جهت ترویج فرهنگ فرزندآوری وحمایت از طرح جوانی جمعیت با اهدای لوح تقدیر وهدایایی تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم:سرهنگ پاسدارحسین امیری فرمانده سپاه زرند با تبریک ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن وهفته بزرگداشت مقام مادر وتولد حضرت امام (ره) با تشکر از همسران پاسدار این ناحیه خصوصا کسانی که به فرمان، ولی فقیه در خصوص فرزند اوری وافزایش جمعیت ایران لبیک گفتند یادآور شد: از نظر اسلام، فرزندان از ارکان مهم خانواده محسوب می‌شوند و در آیات و روایات از فرزند با تعبیری، چون میوه دل، نور دیده، مایه خوشبختی، مایه ثواب و پاداش اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است.
وی افزود:امروزه اکثر افراد جامعه به بهانه‌هایی همچون وضعیت اقتصادی و تربیت صحیح فرزندان از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و زندگی دو نفره را به مشغله هایش ترجیح میدهند. این یکی از فتنه‌های شیطانی برای جلوگیری از فرزندآوری است که: آیا اگر بچه دار شوم، می‌رسم تربیتشان کنم یا نه؟ اصلا با این مخارج سنگین مگر می‌شود بچه دار شد؟! درست است که فرزندآوری هم تربیت می‌خواهد هم حداقل مخارجی برای تامین معاش را، اما آدمی برای رشد و رزقش باید تلاش کند و خیالش راحت باشد که کسی پشتش ایستاده است. مگر شده است کسی به خدا اعتماد کند و جواب نگیرد.
فرمانده سپاه زرند با اشاره به خصوصیات و ویژگی تک فرزندها، افزود: نبود تعامل مثبت با همسالان، پرتوقع و متکبر بودن از ویژگی‌های شخصیتی تک فرزندان است که موجب خصوصیاتی، چون ضعف اعتماد به نفس و خجالتی بودن می‌شود.
سرهنگ امیری ادامه داد: تک فرزندی سبب خواهد شد که کودکان در نوجوانی و جوانی در مهارت حل مسئله و تصمیم گیری ضعف داشته باشند و افسردگی از بزرگترین آسیب‌های دراز مدت این موضوع است.
فرمانده سپاه زرند در پایان سخنان خود به مزایای چند فرزندی والدین هم اشاره و خاطرنشان کرد: فرزندان خانواده‌های خوش جمعیت، رشد سریعتر و تعامل بیشتر و قدرت حل مسئله بهتری دارند و خانواده‌ها با همان میزان وقت گذاری با زمینه سازی مناسب و ارتباط با مسجد و بسیج برای تربیت بچه‌ها می‌توانند بهترین رشد و تعالی را در فضای پرنشاط با درک روابط خواهر و برادری رقم بزنند.
این مراسم به همت مرکز فرهنگی سپاه زرند همراه با چند برنامه فرهنگی، اجرای مسابقه برای فرزندان، مولودی خوانی، تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآنی، وعلمی وتجلیل از 10 نفر از همسران پاسدار سپاه زرند دارای 4 فرزند وبیشتر در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزارگردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار