کارگردان «بالاتر از سیاهی» و برگزیده جشنواره «سودای عشق» در گفت‌وگو با بسیج:

روایت سوخت‌بری که منتقم همسرش می‌شود/استقبال مردم از هنر در نقاط کم‌برخوردار «دیار رستم»

«بالاتر از سیاهی» به کارگردانی محدثه مهرپویان است که در سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بسیج(سودای عشق) از استان سیستان‌وبلوچستان برگزیده شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۴۶۳
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

روایت سوخت‌بری که منتقم همسرش می‌شود/

«بالاتر از سیاهی» از نوشته‌های مرضیه نارویی و با هنرمندی علی میر، محدثه مهرپویان، علی پاسبان، علی سلجوقیان، مهدی نیکخواه‌نوری و فاطمه میر است که در سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بسیج(سودای عشق) از استان سیستان‌وبلوچستان، برگزیده شد. «بالاتر از سیاهی» همچنین توانست در جشنواره سراسری سودای عشق، در دکور و متن، کاندیدا شود و علی سلجوقیان از بازیگران این نمایش، مورد قدردانی قرار گرفت. 

محدثه مهرپویان کارگردان نمایش «بالاتر از سیاهی» با اشاره به موفقیت‌های این نمایش در جشنواره سودای عشق اظهار کرد: بالاتر از سیاهی، روایت فردی سوخت‌بر به نام «رحمان» است که روزی به‌طور اتفاقی، همسرش را هم با خود همراه کرده که در تعقیب و گریز ماموران، خودروی آن‌ها آتش گرفته و همسرش فوت می‌کند. وی افزود: این فرد پس از مدتی در راستای انتقام آن اتفاق، به استان بازمی‌گردد که اتفاقات این انتقام، سوژه نمایش ما است. مهرپویان گفت: در این نمایش، آداب‌ورسوم، صنایع‌دستی، سوزن‌دوزی و حصیربافی استان سیستان‌وبلوچستان نیز نشان داده می‌شود.

کارگردان فعال زاهدانی در ادامه با اشاره به پیشینه کار هنری‌اش، تصریح کرد: با وجود برخی مخالفت‌ها از سوی خانواده، از اوایل دهه ۸۰ به کار نمایش علاقه‌مند و فعال شدم. شرط این فعالیت تکمیل تحصیلات دانشگاهی، البته نه در رشته هنر بود. برای همین توانستم تحصیلاتم را تا کارشناسی ارشد تکمیل کرده و پس از ازدواج، مسیری را که سال‌ها در انتظارش بودم را با حمایت همسر هنردوستم، تحقق بخشم.

مهرپویان که یک گروه ۱۷نفره از بازیگران علاقه‌مند دارد و توانسته به جشنواره سراسری سودای عشق راه یابد، افزود: در کنار راهیابی به جشنواره‌های هنری، ما موفق شدیم به تنهایی در برخی شهر‌ها و روستا‌های کم‌برخوردار استان سیستان و بلوچستان، به آموزش کار هنری بپردازیم. مثلا اجرای برنامه‌های ما در زابل تا آنجا پیش رفت که مردم از اجرای کار ما خوشحال شدند چراکه برای اولین بار در سال‌های اخیر به تماشای یک کار تئاتری نشستند. 

وی با بیان اینکه هنر و هنرمند مسئولیت بزرگی دارد و می‌تواند به جامعه راه صحیح زندگی‌کردن را معرفی کند، گفت: این نمایش‌ها و اجرا‌ها با کمترین هزینه و حتی گریم و دکور در مساجد و محلات انجام شد. حتی یک نمایش با عنوان «گل زخم» را با کمک بچه‌های همین شهرستان به جشنواره استانی تئاتر فرستادیم. 

گفتنی است، سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) پس از یک وقفه شش‌ساله به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور مجدداً در سال جاری احیا شد. این جشنواره در همه استان‌های کشور برگزار و مرحله نهایی آن نیز با دبیری سعید نجفیان از ۲۸ آذر تا ۲ دی‌ماه با حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند تئاتر از ۲۲ استان کشور در بوشهر برگزار شد. 

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار