نظام جمهوری اسلامی ایران به روایت ملیت های مختلف/از مکتب حاج قاسم تا زن،زندگی،آگاهی

بانوان طلبه ای از کشور‌های هند، پاکستان، افغانستان، ترکیه، بنگلادش، اندونزی، تایلند، یمن و سوریه با شعف و شادمانی از احساس حضور خود در کرمان به جهت زیارت مزار شهید سلیمانی می گویند تا تبیین مسایل جاری جهان اسلام
کد خبر: ۹۴۸۵۵۹۹
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، کاروانی ۴۰ نفره از بانوان طلبه جامعة المصطفی، هفته جاری در سفری سه روزه به کرمان ضمن زیارت مرقد شهید سلیمانی، از موزه دفاع مقدس، بیت الزهرا-موقوفه شهید سلیمانی- حمام گنجعلی خان نیز بازدید کردند.

این طلاب از کشور‌های هند، پاکستان، افغانستان، ترکیه، بنگلادش، اندونزی، تایلند، یمن و سوریه بودند که با شعف و شادمانی از احساس حضور خود در کرمان به جهت زیارت مزار شهید سلیمانی گفتند.

نظام جمهوری اسلامی ایران به روایت چهار ملیت/از مکتب حاج قاسم تا زن،زندگی،آگاهیخبرنگار ما در بازدید این کاروان از موزه دفاع مقدس با چهار نفر از ملیت‌های مختلف در این کاروان در خصوص فضای نظام جمهوری اسلامی ایران و مؤلفه‌های قدرت آن؛ تاثیرگذاری بر خیزش‌های مقاومت در منطقه، جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی، نقش نظام در مبارزه با تروریسم در مقابل نقش غرب و نظام سلطه در ایجاد تروریسم به گفتگو نشسته است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

رباب مصباح، دختر پاکستانی و طلبه جامعة المصطفی قم؛ جمهوری اسلامی ایران را امید شیعیان کشورش می‌داند و می‌افزاید: خیلی دوست داشتم فضای انقلاب اسلامی را از نزدیک ببینیم به خصوص کرمان که مزار حاج قاسم است و می‌خواهیم کار‌های حاج قاسم را ادامه بدهیم.

وقتی از او می‌پرسم کدام ویژگی حاج قاسم را می‌خواهد ادامه بدهد؟ پاسخ می‌دهد: اولین چیزی در زندگی او می‌بینیم بندگی خدا است؛ بندگان خدا خیلی مهربان هستند و او به مردم خود و کشورش خیلی وفادار بود و ما دوست داریم این ویژگی را داشته باشیم و به بقیه هم منتقل کنیم.

وی بزرگترین مولفه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را ولایت فقیه دانست و ابراز امیدواری کرد: مردم تا زمان ظهور به این مهم پایبند باشند.

وی معتقد است: ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم یک مقام ویژه در دنیا به ویژه نزد شیعیان دارد و نگاه شیعیان به ایران است که کار خیلی خوبی در دنیا انجام می‌دهد و با مظلومان دنیا همکاری دارد و با تروریست می‌جنگد و ان شاءالله خداوند به ایران توفیق بدهد تا کار‌های بیشتری انجام شود.

این طلبه پاکستانی با اشاره به اینکه تروریست همان‌هایی هستند که امروز در دنیا ظلم می‌کنند و نمی‌گذارند مردم آزاد زندگی کنند؛ افزود: دشمنانی که مانع پیشروی اسلام و مسلمین هستند بویژه آمریکا، تروریست بزرگی است که حاج قاسم را کشتند.

وی افزود: می‌خواهم از کرمان و از مزار حاج قاسم به ملت‌های منطقه پیام بدهم به راهنمایی‌های حاج قاسم پایبند باشند که او در وصیت نامه خود برای همه گروه‌ها راهنمایی دارد.

مصباح با بیان اینکه اسلام برای زن ارزش زیادی قائل است و جمهوری اسلامی، چون قوانین اسلام را پیاده می‌کند، همان ارزش را برای زن قائل است؛ اظهار کرد: در بسیاری از کشور‌ها و از جمله در کشور ما اینطور نیست که زن آزادانه و با داشتن حجاب در جامعه حضور یابد.

محدثه کاشفی، دیگر طلبه‌ای که از شهر غزنین افغانستان در جامعة المصطفی قم تحصیل می‌کند؛ بر موضوع " اتحاد" به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی تأکید و بیان می‌کند: این اتحاد در شکل گیری انقلاب اسلامی هم مؤثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا زمان شهادت حاج قاسم هیچ شناختی از ایشان نداشته؛ می‌افزاید: بعد از آن بود که با انتشار برخی فیلم‌ها متوجه شدم حاج قاسم در کشور‌های منطقه و غیر آن انجام داده؛ از جمله در افغانستان که خیلی همکاری داشت و در مقاومت رهبران کشور‌های منطقه تأثیر گذار بوده است.

کاشفی همچنین «خدامحوری» را به عنوان دیگر مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران نام می‌برد و می‌افزاید: این موضوع به اضافه توجه به اهل بیت در ایران خیلی پررنگ است.

وی در خصوص جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آنچه را اسلام درباره زن گفته تقریباً رعایت می‌شود؛ تصریح کرد: زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران، جایگاه ویژه‌ای دارند؛ هم از نظر حضور در اجتماع و هم نقش آنان در مجالس و اتفاقات جامعه نقش پررنگی است.

این طلبه افغانستانی جامعة المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ریشه اصلی تروریسم، از اسرائیل است و آمریکا و برخی کشور‌های منطقه از جمله سعودی نیز با او هستند؛ نقش نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم به ویژه در قطع پای داعش از سوریه و با کمک لشکر فاطمیون را نقش پررنگی دانست.

ابتسام وجیهه الدین، طلبه یمنی هم با بیان اینکه حاج قاسم، روح مقاومت است؛ ادامه داد: او عباس عرب است و برای عراق و سوریه و لبنان و یمن و... خیلی تلاش و فداکاری کرد و ما به خاطر حاج قاسم و شهدای دفاع مقدس با آرامش زندگی می‌کنیم.


وی از علاقه زایدالوصف خود به ایران می‌گوید و می‌افزاید: من طلبه زبان فارسی هستم و این زبان را خیلی دوست دارم، زیرا زبان سلمان فارسی است؛ زبان حاج قاسم و رهبر ایران و امام خمینی؛ زبان انقلاب اسلامی است؛ حتی اسم پسرم را هم ایرانی انتخاب کردم؛ کیان!

این طلبه یمنی جامعة المصطفی العالمیه سپس با اشاره به اینکه مجاهدان یمن بسیار از روش و فداکاری و اخلاق حاج قاسم درس گرفتند و انصارالله را تشکیل دادند؛ تصریح کرد: حاج قاسم بسیار متواضع و مهربان بود و من نمی‌توانم او را توصیف کنم؛ حتی تا آخرین روز از عمرم نمی‌توانم حق او را ادا و جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش جنگ افروزی در یمن از جانب نظام سلطه از جمله اسرائیل و آمریکا و سعودی را با هدف دزدیدن ثروت‌های خدادادی یمن دانست و گفت: روش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بسیار خرسندکننده است.

حور بانو، طلبه هندوستانی جامعة المصطفی العالمیه هم در این گفتگو اظهار کرد: وجود ولایت فقیه نه فقط برای ایران که برای همه امت اسلامی مهمترین مؤلفه قدرت و مهمترین محافظت کننده است.


وی با بیان اینکه تا آنجا که مطلع شدم، جمهوری اسلامی ایران برای هر کشوری که مشکلی پیشآمد کند، به کمک او می‌رود و ما{امت اسلامی} باید در مقابل تروریست ایستاده و کار خودمان را بکنیم، زیرا هدف آنان از مقابله با ایران، این است اگر این کشور از دست برود دیگر کشور‌های اسلامی هم از دست می‌روند و هدف مهم‌تر آنان این است حکومت اسلامی را از بین ببرند تا ظهور به تأخیر بیفتد، اما ما می‌خواهیم این انقلاب را محافظت کنیم تا متصل به ظهور شود.

حور بانو با تأکید بر اینکه باید به فرموده امام خامنه‌ای با جهاد تبیین با دشمن به ویژه در فضای مجازی مبارزه کنیم؛ درباره جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران؛ به دیدگاه مترقی امام راحل مبنی بر اینکه زن، انسان ساز است اشاره و تصریح کرد: زن مربی جامعه است و سعادت و شقاوت انسان مربوط به زن است، زیرا می‌تواند با تربیت خود انسان را به سعادت برساند و یا دچار شقاوت کند

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم را تا زمان شهادت نمی‌شناخته؛ افزود:، اما امروز حس عجیبی به حاج قاسم دارم و خیلی دوستش دارم و خیلی ناراحتم چرا دیر با او آشنا شدم؛ اسم او را شنیده، اما درباره اش چیزی نمی‌دانستم و وقتی شهید شد دیدم خیلی‌ها چه علاقه‌ای به او دارند؛ من هم جستجو کردم و کتاب خواندم و از اینترنت جستجو کردم و اخلاص ایشان را خیلی دوست دارم؛ مخصوصاً این جمله که «باید به این باور بلوغ برسیم که نباید دیده شویم، آنکه باید ببیند، می‌بیند» و من می‌خواهم این را در زندگی خودم عملی کنم.
این طلبه هندو در پایان گفت: حاج قاسم نسبت به مبلغان علاقه خاصی داشته و من می‌خواهم بگویم ما مبلغان باید روش و خواسته او را انجام بدهیم و بازیچه دست دشمن نشویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار