توصیه های پلیس البرز به منظور پیشگیری از انواع سرقت ها

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به توصیه های پیشگیری از انواع سرقت گفت: هوشیاری مردم عرصه را بر سارقان تنگ می کند.
کد خبر: ۹۴۸۶۲۵۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح توصیه های پیشگیری از انواع سرقت گفت: هنگام مراجعه افراد مامورنما ابتدا به ظاهر افراد توجه کنید، معمولا در نگاه اول می توان تشخیص داد که آن ها مامور نیستند و در مرحله دوم پلیس ۱۱۰ را در جریان بگذارید که بی شک در این مرحله سارق مامورنما در محل نمی ماند و فرار می کند.

توصیه های پلیس البرز به منظور پیشگیری از انواع سرقت ها

وی عنوان: توجه به پلاک خودرو، موتورسیکلت و ظاهر سارقان را مدنظر داشته باشید تا برای شناسایی و چهره نگاری بتوانید به ماموران پلیس کمک کنید. استفاده از دوربین و دزدگیر برای منازل و خودروها را فراموش نکنید و هنگام مسافرت یا خالی بودن منزل به هر دلیلی، همسایگان مورد اعتماد را در جریان قرار دهید تا مراقب منزلتان باشند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: پرسه زدن بی دلیل افراد در ساعات ابتدایی شب در کوچه ها را جدی بگیرید و به محض مشاهده موارد مشکوک، پلیس را در جریان بگذارید. در مورد سرقت به عنف نیز همشهریان به خصوص بانوان مراقب باشند هر خودرویی را برای تردد در شهر انتخاب نکنند و به ظاهر و شرایط راننده توجه کافی داشته باشند.

سرهنگ نادربیگی هشدار داد: از نگهداری مدارک، اشیای قیمتی و پول نقد داخل گاوصندوق خودداری کنید زیرا جابه جایی و شکستن قفل آن برای سارقان دشوار نیست مگر در مواردی که گاوصندوق در قسمتی از منزل کارگذاشته شود که در آن صورت، سارقان امکان جابجایی گاوصندوق و شکستن قفل آن را ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه هوشیاری مردم عرصه را بر سارقان تنگ می کند، در رابطه با سامانه نما گفت: تصاویر اشیایی که از سارقان کشف شده اما صاحبان آن ها شناسایی نشده اند در این سامانه بارگذاری می شود تا مالباختگان بتوانند با مرجعه به این سایت اموال و اشیای خود را شناسایی و درخواستشان را ثبت کنند تا از طریق پلیس پیگیری شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار