معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام:

اولویت‌های اساسی عملکرد دستگاه‌ها خانواده و فرزندآوری است

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: خانواده و فرزندآوری از اولویت‌های اساسی عملکرد دستگاه‌ها است
کد خبر: ۹۴۸۶۸۸۳
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰



به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: موضوع جمعیت و فرزند آوری از ضروریاتی هست که تاکید زیادی روی آن انجام شده است.

وی نقش گروه‌های مردمی را در حمایت از جوانی جمعیت بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: نقش گروه‌های مردمی در افزایش جمعیت و فرزندآوری بسیار مؤثر است.

حسنی گفت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس تکالیف خود بحث حمایت خانواده و جمعیت را در دستور کار قرار دهند و به موضوع فرزندآوری توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت؛ تکالیف دستگاه‌های اجرایی در خصوص فرزندآوری را قانون‌گذار مشخص کرد. مشکلات و موانع فرزندآوری و افزایش جمعیت باید احصا و مرتفع شود


وی گفت: گزارش‌گیری از نتیجه اقدامات تمامی دستگاه‌های عضو ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی به‌صورت مستمر و دوره‌ای در دستور کار است و عملکرد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی از اقدامات آنان در خصوص توجه به خانواده و فرزندآوری ارزیابی می‌شود.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: سیاست‌های و مشوق‌های فرزندآوری برای افزایش رشد جمعیت بسیار اثرگذار است و هرقدر این مشوق‌ها به طور کامل اجرایی شود شاهد رشد جمعیت خواهیم بود.

حسنی با تأکید بر این نکته که تعلل دستگاه‌های اجرایی در مرخصی زایمان و سایر مشوق‌های فرزندآوری به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست، بیان داشت: نگاه دولت افزایش نرخ رشد جمعیت است که در این راستا مجلس شورای اسلامی اهتمام داشته و دولت نیز قوانین فرزندآوری را ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ رشد جمعیت آسیب‌هایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت، افزود: دولت مجری اصلی سیاست‌ها و قوانین فرزندآوری است و دستگاه‌ها دراین‌خصوص به تکالیف خود باید عمل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار