یادداشت/

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی الهی بودن آن می باشد

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء(ع) به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی آورده است:رمز ماندگاری انقلاب اسلامی الهی بودن آن می باشد.
کد خبر: ۹۴۸۸۲۷۷
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام کاووس عطایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء(ع) به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی برای این خبرگزاری آورده است:

قبل از انقلاب اسلامی انقلابهایی همچون انقلاب روسیه، انقلاب فرانسه و انقلاب های دیگر اتفاق افتاده است ولکن هیچ انقلابی همانند انقلاب اسلامی ماندگار نبوده است. رمز ماندگاری انقلاب اسلامی الهی بودن آن می باشد.

یک حکومت مطلوب  دارای سه پایه است؛ پایه اول رهبری الهی، پایه دوم قانون الهی و محکم و پایه سوم وجود مردم بصیر می باشد. در سال ۱۳۵۷ هر سه پایه وجود داشت. گرچه انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ دارای مقدماتی بود و برای آن مقدمات چه زحمت ها، خون ها ریخته شد و شکنجه ها که کشیده شد. در سال ۱۳۵۷ آن زحمات به ثمر رسید چون هر سه پایه وجود داشت، رهبری الهی، همچون امام خمینی رحمة الله علیه که سیدی از سلاله رسول مکرم اسلام بود، رهبری بی نظیر، مرجع تقلید و از هر حیث مورد مقبولیت مردم بودو  قانون الهی که برگرفته از تعالیم مبین اسلام است احکام الهی که غالب ان اجتماعی است و زمانی آن احکام به اجرا درمی آید که حکومت اسلامی جریان داشته باشد.
 سومین پایه عبارت است از وجود مردم بصیر همانها که از سال ۴۲ تا سال ۵۷ زحمات زیادی کشیدند و از سال ۵۷ تا الان نیز انقلاب را حفظ کردند.

بعد از از تشکیل حکومت نبوی در مدینه که حدود ۱۰ سال طول کشید و حکومت امام علی علیه السلام که حدود ۵ سال طول کشید هیچ حکومت شیعی با این عظمت و قدرت به وجود نیامد مگر انقلاب اسلامی ایران و این در حالی است که از همان اول انقلاب تا به حال از طرف استکبار دشمنی های زیادی شد و تلاش فراوانی شد تا جمهوری اسلامی ایران از بین برود.

استکبار جهانی تمام ظرفیت خود را بکار برد، از ترور نخبگان گرفته تا جنگ تحمیلی تا جنگ فرهنگی، شبیخون فرهنگی، تا جنگ اقتصادی تحریم اقتصادی و تحریم های سیاسی ولکن از آنجا که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است و پشتوانه محکمی همچون حمایتهای امام زمان و رهبری امام رحمت الله علیه و بعد از آن رهبری مقام معظم رهبری را به دنبال دارد و همچنین وجود مردم مردم بصیر که این انقلاب را پشتیبانی می کنند.

الحمدالله انقلاب همچنان به راه خود ادامه می دهد گرچه گاهی در روند انقلاب آسیب هایی دیده می شود و الان ضعف هایی وجود دارد ولی به حول و قوه الهی این انقلاب با قوت رو به جلو می رود.

قبل از انقلاب اسلامی از هر لحاظ وابسته بودیم، از لحاظ اقتصادی صد درصد وابسته بودیم، از لحاظ سیاسی وابسته بودیم از لحاظ نظامی وابسته بودیم از لحاظ فرهنگی کاملاً فرهنگ غربی رایج بود.

انقلاب اسلامی نعمتهای بیشماری به همراه داشت، استقلال سیاسی، پیشرفت های علمی، پیشرفت های اقتصادی، پیشرفت های اجتماعی، پیشرفت های فرهنگی و پیشرفت های نظامی، که هرکدام از این پیشرفت ها مجالی مفصل می طلبد و باید در مورد آنها صحبت کرد.
وظیفه اصلی ما حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و همچنان در رکاب رهبر عزیز ما در تمامی عرصه های جهادگونه عمل کنیم.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار